Gå til innhold

Dere som har gått gravide med både ett og to barn i magen,forskjeller...???

<3A&A<3

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Syns magen ble større fortere, men er i uke 16 så er jo på tide at den viser nå ;-) Har vært kvalmere denne gangen men sist var jeg ikke kvalm i det hele da.. .-P Det jeg merker det på er at jeg er trøttere, ikke den der overveldende trettheten i begynnelsen som sist, men har kommet snikende nå etterhvert og tror selv at det er fordi det er tyngre for kroppen med to, at jeg rett og slett ER sliten og ikke sånn de 3 første mnd trøtt hvis du forstår? Voldsomt flink å forklare ja....:-P

Ja og så har jeg fått litt vann i bena allerede, jippi!

Jeg skjønte forklaringa, men det er fordi jeg kjenner meg igjen:-) Har ike vært noe særlig kvalmere da. Og så kjenner jeg mindre liv nå enn med en, men det har sikkert med plassering av morkaker å gjøre...

Er i uke 20 snart jeg da, og går nå bare i gravidklær...

Hei!

Jeg har to "enlinger" fra før, og er nå i uke 23 m tvillinger. Jeg syns hovedforskjellen er at alt er mye "mer" og tydeligere i denne graviditeten. De første 3 mnd var jeg trøtt i de andre svangerskapene også, men denne gangen var det virkelig dobbelt opp med trøtthet. Lammende trøtthet. Dobbelt så kvalm også. Jeg har dessuten fått åreknuter denne gangen, det fikk jeg ikke med de andre. I tillegg er jeg nå i uke 23 sykemeldt og glad for det, og føler meg nærmest høygravid pga press ,kynnere, ryggsmerter og bekkenløsning. Mitt første svangerskap la jeg på meg mer enn i dette, så det er nok ikke så mye vekt som gir alle plagene tror jeg, men antagelig mengden av hormoner.

Håper jeg ikke har skremt deg for mye nå - det er jo slett ikke sikkert du opplever det samme. Lykke til!

Jeg har en liten gutt på ett år fra før, og da jeg gikk med han var jeg i kjempeform, trente og jobbet helt ut. La på meg 11 kg og hadde en liten mage.

Nå er jeg 21 uker på vei med tvillingene, før vi visste at det var tvillinger, stusset jeg over at magen ble så tydelig så fort. Jeg var også mye kvalm de første ukene.Har aldri hatt denne voldsomme trettheten, men merker at jeg har lite energi, blir fortere sliten.Jeg har nettopp blitt sykemeldt og er veldig glad for det, hadde aldri klart å jobbe fullt nå..

Veldig enig med siv2 om at jeg nærmest føler meg høygravid allerede pga.veldig nedpress, veldig ubehagelig å stå og gå lenge, bekken og rygg sliter jeg og litt med og føler allerede at magen er ganske fylt opp:)

Magen er nesten like stor nå som da jeg var høygravid med første:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...