Ettervinterkommervår Skrevet 6. september 2009 #1 Skrevet 6. september 2009 Gutten min er snart tre og en halv mnd. Han blir fullammet, men det virker ikke som om mm er nok lenger. Før spiste han til han slapp puppen selv og var da blid og fornøyd, nå spiser han og når han begynner å bli for utålmodig tar jeg han vekk. Han gråter kanskje litt da, men er så fornøyd i et par timer (det hender det kan gå fire timer mlm måltid på dagtid, men det er sjelden). På natten har han også begynt å spise nesten hver annen time, mot gjerne ett eller maks to måltid tiligere. Jeg hadde planer om å fullamme så lenge som mulig, gjerne til 6 mnd- men nå tror jeg jammen jeg må begynne med grøt/tillegg- evn begge deler. Noen med like erfaringer?
eplejente Skrevet 6. september 2009 #2 Skrevet 6. september 2009 Ja, sånn begynte gutten min også da han var fire mnd gammel. Plutselig skulle han ha mer mat om natta. Dumme meg, skjønte ikke at han trengte fast føde før han hadde holdt på sånn i ca en måneds tid... med en gang jeg ga han fast føde var det slutt på nattammingen. Nå er han seks måneder og spiser tre måltider om dagen i tillegg til mme som han får 4-5 ganger daglig. Jeg hadde også "planer" om å fullamme i seks måneder, men etter at fast føde ble introdusert var ikke puppen særlig interessant lenger, så nå er det mme som gjelder i tillegg til fast føde. Det første jeg ga han var gulrot. Det liker han kjempegodt, og likte det helt fra første gang. Ikke for hardt for magen heller.
Itsrejk Skrevet 6. september 2009 #3 Skrevet 6. september 2009 Japp. Småtten min fikk ei flaske mme om kvelden fra han var 3 1/2 mnd. Fram til tre mnd hadde han sovet natta gjennom uten mat, men så skulle han plutselig ha mat heeele tida, natt og dag. Hjalp litt med den flaska, og fra fire mnd fikk han litt grøtpulver i kveldsflaska (velling).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå