ønskerbaby2010 Skrevet 6. september 2009 #1 Skrevet 6. september 2009 Mente det var en egen side om dette? Jeg finner den i så fall ikke igjen... Hvordan har blodsukkeret til dere med erfaring vært under svangerskapet og hvor tidlig merket dere forandringer? Jeg er ca 5 uker på vei.. Merker på meg selv at jeg er streng ifht blodsukkeret og det gjør at jeg også har hyppige følinger.. Slitsomt.. Har en tendens til å kaste i meg MYE mer enn jeg trenger og det er jo ikke så smart.. Noen tips?
yr<3 med 2 gutter! Skrevet 6. september 2009 #2 Skrevet 6. september 2009 Mor kronisk syk eller noe i den duren er kanskje forumet du sikter til? Åkkesom; jeg har diabetes type 1 og har en gutt på 3 år (og siden jeg svarer deg her inne er det vel rimelig innlysende at nr 2 er under planlegging/prøving). Jeg merket forskjell rimelig fort, husker ikke nøyaktig uke, men kan tenke meg det var 5-6-7 eller der omkring. Det som virkelig gav meg et pekepinn på hvor mye hormonene spiller inn på blodsukkeret var da jeg fikk føling etter 20 min av yogatimen! Hæ!?! Det var en ny opplevelse... Men, som du er inne på, du er sikkert gjennomsnittlig mye lavere jevnt over i blodsukker nå, og dermed skal det ikke mye til før en suser rett i ei føling. Jeg merka ogå at jeg måtte spise "søtere" enn vanlig for å få blodsukkeret opp, det nytta ikke med en banan lenger. Men; det går bra og er definitivt verdt det!
Lemonia Skrevet 6. september 2009 #3 Skrevet 6. september 2009 Jeg merket ingen forskjell før rundt uke 20. Da gikk det sakte litt oppover. Legen sa at dobling av insulindosene ikke var uvanlig, men det merket jeg aldri noe til. På det meste økte jeg med 6-7 enheter og hadde ingen problemer med å kontrollere blodsukkeret. Hadde ikke noe mer følinger enn før heller. Det aller mest slitsomme med å ha diabetes når man er gravid er de hyppige kontrollene. Annenhver uke hele svangerskapet og hver uke mot slutten, flere UL og lange ventetider mellom jordmor, indremedisiner og gynekolog. Slitsomt. Man har jo også noe større fare for å få svangerskapsforgiftning og store barn, så de passer godt på. Uansett, hvordan et svangerskap påvirker diabetes vil være veldig forskjellig fra person til person. Det er umulig å forutsi hvordan du vil ha det, men det trenger altså ikke være så ille. Jeg hadde et flott svangerskap med minimalt med problemer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå