Gjest Skrevet 6. september 2009 #1 Skrevet 6. september 2009 hei!jeg lurer på dere som tok modn.akup. før fødselen hjalp det?blev det lettere fødsel?
lilac Skrevet 7. september 2009 #2 Skrevet 7. september 2009 Ja, jeg tok modn.akup. før fødselen, men om det hjalp er ikke godt å si. Jeg fødte to uker før termin, men hadde rier i over 30 timer, og det hele endte med keisersnitt fordi hodet ikke festet seg (kom ikke langt nok ned i bekkenet, mao). Så jeg vet ikke, jeg... Det skader jo ikke å prøve hvis du er skikkelig lei. Lykke til uansett!
JenteBeibi.04.02.09<3 Skrevet 7. september 2009 #3 Skrevet 7. september 2009 hei, jeg tok modningsakupunktur, men tror ikke det hjalp noe særlig. Tøying/Stripping hjalp mer. Fikk akupunktur under fødselen og som smertestillende, å det hjalp heller ikke. For meg da =)
Lykkekløver Skrevet 7. september 2009 #4 Skrevet 7. september 2009 Jeg er overbevist om at det hjalp meg. Kom inn på sykehuset med 7 cm åpning kl sju om morgenen og kl ti var datteren min ute. Det var en lett og rask fødsel.Fikk jo mange cm gratis jo:) Jeg hadde en tøff fødsel med førstemann, de sier jo også at det er lettere å føde nummer to. Så det spilte vel også inn på at det ble en myye lettere fødsel. Men, jeg kan virkelig anbefale modningsakupunktur!
septemberpiken Skrevet 7. september 2009 #5 Skrevet 7. september 2009 Tror ikke det hjalp her, gitt... ble igangsatt fødsel 2 uker over termin med modningspille, tatt vannet, fullt drypp og til slutt vakum. Neste gang tror jeg at jeg sparer de pengene.
Gjest Skrevet 7. september 2009 #6 Skrevet 7. september 2009 takk før svar:)min første fødsel tok 36 timmer og endte med keisersnitt...alt var bra med gutten min:)denne gangen er jeg lit redd att hvordan det skal gå..men hvis det hjelper ikke så mye da...det koster en del.prøver å klare meg egen hånd...
Lykkekløver Skrevet 7. september 2009 #7 Skrevet 7. september 2009 Du kan jo lese litt om fødselforberedene akupunktur og forsking på dette her http://www.barnimagen.com/barnimagen_site/innhold/tema/foedselen/foedselsforberedende_akupunktur/(language)/eng-GB
mammaen til 2+1 Skrevet 7. september 2009 #8 Skrevet 7. september 2009 Jeg fikk full effekt av modningsakupunktur, tøying/stripping og bringebærkapsler... hadde 3-4 cm 1,5 uke før termin.... MEN.. vannet gikk... og jeg fikk ikke rier... ble satt igang 2 dager etter vannavgang... fødselen gikk på 2 timer fra 1ste ri... Så her va det kansje en smule FOR effektivt kan en si...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå