sommerbaby<3 Skrevet 6. september 2009 #1 Skrevet 6. september 2009 føler alt går galt... Ved ultralyd sist torsdag fikk jeg vite at jeg hadde fått OHSS, altså blitt overstimulert. Har veldig press i magen, og til tider vondt. Dette er min første gang, så trudde kanskje det var helt vanlig. Skal komme til uttak i morgen, og fikk vite at de skal se hvordan det går og om de må avbryte forsøket. Andre om har opplevd lignende og som har fullført forsøket? Opp i det hele har samboeren min blitt syk og ligger med feber. Slik som jeg har skjønt det bør de helst ikke ha vært syk de 3siste mnd for det kan gjøre sædkvaliteten dårligere. I utgangspunktet er det jeg som har PCOS og han har god sædkvalitet. Vil dette være enda en grunn til å avbryte? Litt bekymringer her... men er helt ny i dette og ønsker så gjerne å få gjennomført vårt første forsøk. Noen som har vært borti noe lignende? Evt har gode råd?
Turva med ♥novembergull♥ Skrevet 6. september 2009 #2 Skrevet 6. september 2009 Hei sundaygirl:) Ved mitt første ferskforsøk, og foreløpig det eneste så skjedde akkurat det samme som deg. Ved første UL fikk jeg vite at jeg var overstimulert, men siden jeg var såpass "gammel" som jeg var, 37 år :-) så valgte de å prøve å gjennomføre forsøket. De reduserte på dosen, gikk litt lenger på sprøyter pg var til UL to ganger til før de bestemte seg for at det ble uttak. På det tidspunktet visste de ikke om det ble innsett, det var det blodprøvene som avgjorde (husker ikke helt hva de målte..). Jeg fikk ut 18 egg, ble ikke noe syk etter uttaket, men var selvsagt stiv og øm men det gikk seg til. Men da jeg kom siste gang så hadde de besluttet at det ble innsett. Alternativet var at alle de befruktede eggene ble frosset ned og innsett ville da være på et senere tidspunkt. Jeg fikk et egg inn og 6 på frys. Ingen har enda ført til et vellykket svangerskap, men skal snart inn til mitt siste frysforsøk og sette inn mine siste to. Jeg var veldig oppblåst og følte meg veldig kvalm i forkant av første UL, men forstod jo grunnen til det etterhvert. Jeg har også PCOS og vi er visst litt vanskelig å finne rett dose på, siden vi responderer så forskjellig. Jeg gikk på 225 IE Menopur. Eneste rådet jeg har til deg er å slappe av, drikk mye vann og få så mye hvile som mulig. Lykke til, håper at forsøket blir gjennomført. En god klem til deg :-)
Cæm79 Skrevet 6. september 2009 #3 Skrevet 6. september 2009 Hm... Jeg fikk ut 17 egg, og var i en "liten" fare for å bli overstimulert. Jeg fikk beskjed om å drikke lite, bare drikke slik at jeg ikke skulle være tørst og unngå salt! Tror ikke man skal drikke drikke så mye vann hvis man er overstimulert...?!
42og1gang Skrevet 6. september 2009 #4 Skrevet 6. september 2009 Drikk mye vann og ikke vær tørst sa sykesøster til meg. Var inne på UL på fredag, er kraftig overstimulert og må nå gå på reduserte doser med Gonal. Ny UL + blodprøve i morgen. (hadde egentlig fått høre at vi skulle forsøke uttak da, men dette er nå forskjøvet 2-3 dager) Er passe oppblåst i magen og det stikker litt men ellers ok. Tror rådet er å ta det rolig og drikke vann ja :-))
sommerbaby<3 Skrevet 6. september 2009 Forfatter #5 Skrevet 6. september 2009 Takk for tilbakemeldingene! Fikk også vite at jeg måtte drikke godt med vann, og spise saltfattig kost. Er litt kvalm i dag, men trur kanskje det bare er nerver for i morgen.. Slik jeg skjønte det så skal det bli uttak, og så må de se hvordan formen min er for å vite om de kan sette inn på onsdag eller avbryte. De sa jeg nok kom til å bli sykemeldt ei uke, for smertene kan ta seg opp etter uttak og evt innsetting av egg pga overstimulering. Håper bare mannen min blir litt bedre til i morgen, han ligger med feber som stiger. Vi har lang reisevei, så han må bare klare å bli med i morgen..!
Turva med ♥novembergull♥ Skrevet 6. september 2009 #6 Skrevet 6. september 2009 Lykke til i morgen, og så håper vi at mannen din blir litt bedre til i morgen.. ikke så kjekt å ligge nede for telling nå... Håper også at du slipper unna de plagene og smertene overstimulering kan gi. Lykkeønskninger og klemmer til deg
Isopora Gravid♥ Skrevet 6. september 2009 #7 Skrevet 6. september 2009 Hei Jeg tenkte bare jeg skulle komme med min historie.. Vi fikk vite på ul på en torsdag at jeg hadde litt vel mange egg, og måtte gå ned på dosen på sprøytene de to siste dagene. Jeg var veldig oppblåst og hadde vondt i magen (mageknipaktig). På uttak på mandag fikk de ut 30! egg. 17 ble befruktet til dagen etter og på onsdag fikk vi beskjed om at det var 9 veldig fine. Men fikk desverre ikke satt inn noe egg pga. ovestimulering. Tømte isteden buken for 1 liter veske. Blei sendt hjem i beskjed om at jeg måtte drikke masse, 3-4 liter om dagen. Hadde jeg ikke bodd så nærme klinikken som vi gjør, hadde jeg blitt innlagt. Hadde kjempevondt i magen og blei tømt for 1 ltr væske igjen på fredag og 1,6 ltr på mandag. var sykemeldt i to uker. Det er desverre noen få av oss dette skjer med, fikk beskjed om 1-2 %. I Porsgrunn 7-8 damer av 700-800 damer i året. Det er veldig kjedelig å gå igjennom, men greit å være klar over at det kan skje. Jeg fikk de 9 eggene på frys da så slipper å gjennom det med spray og sprøyter på en stund. Fikk satt inn to fine frys 18 aug, men det blei desverre ikke noe ut av de.. Masse lykke til i morgen! krysser fingrene for dere og sater på at det ordner seg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå