Gå til innhold

Jeg våkner opp nesten hver natt klissvått av svette, hva kan det være? (ikke gravid)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ligger i et normalt soverom uten varme på, med normal dyne osv. men våkner opp om natten med rett og slett fuktig pute, og håret er helt klamt av svette, Normalt? 32 år og 2 barn så har ikke noe med verken graviditet eller overgangsalder (skrekk og gru!). Ingen sykdommer eller noe. Har merket det siste halve året.

Fortsetter under...

Skrevet

Ville gått til legen og tatt noen blodprøver var jeg deg..

Kan jo være hormonelt selv om du ikke er gravid, hormonforstyrrelser er noe som kan dukke opp det.. Stoffskifteproblemer? Legen har sikkert flere ting han kan sjekke ut.

Mammaen min kom forresten i overgangsalderen før hun var 40 år, det er noe som kan skje av og til det også.

Skrevet

Angst og derfor nattlige mareritt i stedet for anfall om dagen?

Skrevet

Takk for svar, en tur til legen er kanskje på sin plass. Lenge siden jeg har fått sjekket noen blodprøver osv. Tror ikke på noe angst for har det helt fint, drømmer greie drømmer(?) og har ikke noe mer enn vanlige hverdagslige problemer. Har født for 1 år og 2 mnd siden så da er det vel litt merkelig med overgangsalder? Og svetter ikke på dagen, kun midt på natten.

Har hatt problemer med uønsket hårvekst i ansiktet etter fødselene så kanskje noe hormonelt ja

Skrevet

ikke for å skremme deg, men ekstrem nattesvette forbinder jeg med kreft.. Så kom deg en tur til legen! Men holder en knapp på at det er hormonelt!

Annonse

Skrevet

Har akkurat samme problemet, og har tatt blodprøver hos legen, får svar i morgen. Men jeg har også leggkramper og tørste i løpet av natten.. Ikke diabetes, det sjekket de med en gang. Og tanken på kreft liker jeg ikke...Satser på at det er noe hormonelt her også.

Skrevet

Man kan si mye om DIB men dette har gitt meg sparket bak til å ringe til legen i morgen og bestille time. Har følt en stund at noe ikke er helt som det skal, ganske sliten hele tiden egentlig og i sommer hadde jeg mye rare problemer med magen, veldig sterke smerter som til ved 3 anledninger gjorde at jeg bare lå i smerte på gulvet foran familien. Ikke som vondt i magen men som vondt i tarmene egentlig. Når jeg skriver dette så føler jeg meg som en stor idiot som ikke lytter til kroppen og har kommet meg til legen før men så gikk jeg tilbake til en hektisk og krevende jobb, har henting/levering med to små i barnehage, studier på kvelden, dagene flyr...men i morgen ringer jeg og bestiller time...og håper på at det er noe enkelt som kan fikses opp i.

Til deg over så har jeg ikke leggkramper eller tørste. Leggkramper hadde jeg under graviditeten og det var grusomt.

HI

Skrevet

Merkelig hvordan vi glemmer å lytte til kroppen når vi er opptatt med mann,barn og jobb :) Det tar alltid lang tid før jeg også kommer meg til legen. Sikkert lurt å få deg en time og få en grundig sjekk. Håper det går bra! :)

Skrevet

Går du på prevensjon ? Jeg har det akkurat som deg og sammen med min sambo så kom vi frem til at det begynte rett etter at jeg sluttet på p-piller. Jeg er trøtt, sliten, svetter om natta, sinna osv.

Så på oprah at mange hadde fått diagnose på at de har for lite hormoner i kroppen og trenger tilskudd av dette. Mange får feil diagnose og får heller resept på antidepresiva.

Jeg selv skal til lege på tirsdag for å få satt i gang en utredning på om det har noe med hormonene å gjøre.

Skrevet

Bruker for tiden ingen prevensjon, etter to tette graviditeter ville jeg la kroppen få komme seg til hektene og så var det det med legetime igjen for har planlagt å få inn spiral. Og det er ikke noe jeg gleder meg til så kanskje derfor jeg har utsatt og utsatt.

HI

Skrevet

Sånn er det her også (meg anonyme som spurte om du brukte prevensjon). Jeg har alltid brukt p-piller, bortsett fra de 2 gangene jeg har gått gravid (også 2 relativt tette). Etter sistemann for 1 år siden, begynte jeg rett på nuvaring, men fant ut at jeg ville kutte ut hormon-prevensjon etter 1 mnd. Blør også sinnsykt mye under menstruasjon nå.

Ville nevnt dette med hormoner på kontroll hos lege : )

Skrevet

Ztolfjerten, hvordan gikk det med deg? Fikk bestilt meg time i dag...to uker til men da er det gjort ihvertfall

HI

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...