MartheMor+Lillegutt Skrevet 6. september 2009 #1 Skrevet 6. september 2009 Når er det "vanlig" å begynne å gå i åpen barnehage? Jeg har tenkt litt på dette, men lurer på om det er litt for tidlig enda? Lillegutt er snart 8 mnd. Ser på nettet ang åpningstider, og lillegutt sover jo en lang lur midt i åpningstida. Er det mulig å komme midt på dagen, eller må man være der fra starten av? Og sover de små i vogna der?
husmus &2 Skrevet 6. september 2009 #2 Skrevet 6. september 2009 Fra 6 mnd anbefaler de åpen barnehage. Eller dvs, ikke før 6 mnd. Det er veldig lite "barnehage" over det og der hvor vi holder til er det aldri noen som tar lurer der. Man går når de blir trøtte. Det er helt ok. Et sted for de å treffe andre barn og rulle rundt på gulvet. Bortsett fra det er det veldig lite barnehage over det. Du må jo sitte der med de selv så. Men hyggelig er det.
shari_z Skrevet 6. september 2009 #3 Skrevet 6. september 2009 Jeg har vært i åpen barnehage med min baby fra hun var ca 6 uker. Det var nok for tidlig for hennes del, men jeg var der sammen med en vennine som hadde et eldre barn. Hun er nå snart 11 mnd og vil få mer ut av det nå. De fleste som hadde små babyer der, hadde også et eldre barn og de var nødt til å ta med begge. Fra sånn ca 6 mnd fikk barna utbytte av åpen barnehage. Der jeg har gått, så kan man komme og gå som man vil. De møttes 2 ganger i uken, og første gangen er det et pedagogisk opplegg for de eldre barna. Andre gangen er det bare lek og sånn. Her er vi opp i annen etasje, så det var ikke noe vogn-soving (noe som tok med bagen opp slik at babyen kunne sove i den). Min baby pleier nå å sove mot slutten av åpningstiden, og jeg tenker at hvis hun ikke kan holde seg våken til slutten, så skal jeg bare dra hjem med henne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå