Gå til innhold

Var svangerskapene like...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For dere som har vært gravide to ganger eller mer, var det stor forskjell? Var dere f.eks i fin form, lite kvalm etc i det ene, men situasjonen var stikk motsatt i det andre svangerskapet....?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en sønn fra før, da jeg gikk med han var jeg i kjempefin form, var ikke borte en dag fra jobb før jeg ble sykemeldt noen få uker før han kom.

Nå er jeg i uke 10 og har vært i elendig form de siste ukene, slapp, trøtt, helt energiløs. Så er ganske stor forskjell fra forrige gang.

Skrevet

Så langt har ting vært ganske mye likt. Vondt i ryggen og veldig trøtt om kvelden.Er veldig kort på vei enda nå, så blir spennende og se fremover. Var kun litt små kvalm med 1 vis jeg ikke spiste med en gang jeg våknet, men veldig plaget med svimmelhet( i førsten) og masse kynnere ( fra mitten av svangerskapet) Blir det som sist, skal jeg ikke klage. For var alt i alt ett kjempe fint svangerskap som gikk som det skulle, bare kynnerene som kunne vært litt mindre til tider.Kunne nesten ikke gjøre noe på slutten.

Skrevet

Dette er andre gang jeg er gravid ( ca 8 uker) og til nå har det vært totalt forskjellig!

Med førstemann var jeg ikke kvalm èn dag, nå har jeg vært konstant kvalm siden ca uke 4...Og forferdelig trøtt og sliten.

Skrevet

Hei:)

Jeg har 2 gutter fra før, og hadde 2 veldig ulike svangerskap!

Med nr 1 var jeg kvalm og kasta opp HELE svangerskapet....+ 3 i ødem!

Nr 2 ble en helt annen verden...ikke kvalm en eneste dag...finfin form hele tida + ingen ødem!

Nå er jeg her med nr 3 i magen...riktignok 6 1/2 år siden sist...men det eneste jeg kjenner er litt ettermiddagskvalme + en ENORM lyst på avocado!! På alt, hele tida!

Er i 5 uke.

Ifølge min kjære....noe humørsyk..*yehyeh*

Skrevet

Jeg er nå 6 uker på vei med nummer 3,har vært litt slapp og kvalm med litt halsbrann allerede til nå og hatt mye strekking nederst i magen,men egentlig ganske fin form...

Mitt yngste barn er 6 år så er en stund siden sist jeg var gravid da,men husker at med første min (jente) så fikk jeg først veldig ømme pupper/brystvorter,og var en del plaga med kvalme,halbrann og var veldig sliten og slapp.

Med nummer 2(gutt) så var jeg mye piggere enn første gangen:)

Så det var ganske ulikt.

Men tror nok ikke at det har noe med kjønn å gjøre egentlig,men det var stor forskjell på mine svangerskap...

Skrevet

med eldstejenta fant jeg ikke ut at jeg var gravid før jeg var godt over 2 mnd på veg... sier seg selv a jeg ikke hadde så mange voldsomme symptomer. men jeg var kvalm, bare veldig moderat, og sånn igjennom hele døgnet. spydde aldri.

med sønnen min hadde jeg morgenkvalme og var generellt mye kvikkere og mer våken enn med jenta. spydde et pr ganger, men var ikke kvalm på ettrmiddag og kveld.

denne gangen er jeg kjempekvalm hele døgnet... er avhengig av seabands for å takle dagene. har ikke spydd enda, men tror jeg skal hver dag.

er bare 7,5 uke enda, så hvordan dette bærer jeg aner jeg ikke :S

er også kjempetrøtt og svimmel

Skrevet

svangerskapene var veldig like!

fikk først en gutt så en jente!

dette blir tredje og nå lurer jeg på om det blir det samme denne gangen også!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...