-68mamma Skrevet 6. september 2009 #1 Skrevet 6. september 2009 Så da kan jeg begynne med Pergo på onsdag. Når kan man forvente EL etter pergostart ? Får begynne å ha sex fra fredag, og begynner vel å EL-teste fra samme dag tror jeg (dag 7) Har masse tester og er veldig nyskjerrig på om jeg får EL denne syklusen. Lurer på : Dersom jeg finner EL f.eks om ca 14 dager- når kan jeg forvente å være sikker på om jeg er blitt gravid eller ikke, dvs ha IKM ? Om 30 dager ? eller mer ? (før pillene har jeg som regel hatt 28-dagers syklus) Hvis ny mens kommer spontant, så vet jeg jo at jeg ikke er gravid, men hvis mensen uteblir (slik som den gjorde denne syklusen) hva gjør jeg da ? Hvor lenge må jeg vente før jeg kan være heeeeelt sikker på at jeg ikke er gravid og kan ta Primolut igjen ?
Drømme Stress ned-mamma Skrevet 6. september 2009 #2 Skrevet 6. september 2009 Hvis du har el så tar det ca to uker til ikm...omtrent alltid. Så finner du el på f.eks dag 14, så vil ikm bli ca på dag 28 i syklusen.El på dag 16, ikm dag 30 o.s.v. Grattis med "besøket"
Mamma`n til Ole Kristian Skrevet 6. september 2009 #3 Skrevet 6. september 2009 Grattis med mensen jnete......rart å si det da, men for deg er det jo topp:))) Da er du i rute og vi går inn i neste pp sammen!!!! Jeg er på syklusdag 3 i dag og blør spm helv......begynner da med pergotime på tirsdag:))) Lykke til, og dette sakl vi få til:))))) (vi over 30 år)
Mamma`n til Ole Kristian Skrevet 6. september 2009 #4 Skrevet 6. september 2009 Selv har jeg syklus på rundt 30 dager, sist mnd. testet jeg positivt for EL på dag 15 og 16!!! Dagen fra mens til eggløsning kan variere, men fra eggløsning til IKM er ganske konstant. "4 dager pluss minus en dag.....
Gjest Skrevet 6. september 2009 #5 Skrevet 6. september 2009 Bra at noen setter pris på styggedommen... ) Jeg har som regel 32 dagers syklus, og tester stort sett positiv på dag 16-17. Og d er oftest 14 dager fra eggl. til IKM, så håper du finner eggløsningen din... Finner du den, kan du jo vente 16 dager for sikkerhets skyld, for håpet er jo at du ikke får den igjen... hehe.. Lykke til !!
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 6. september 2009 #6 Skrevet 6. september 2009 Så flott. Da har vi jo mensen på likt ca. Håper vi smetter inn på 1-tri om en mnd sammen da hehe. Hvis min syklus fortsatt ligger på 28 dgr da. Får ta el-tester å sjekke,hehe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå