magica og lille tryll ♡ Skrevet 6. september 2009 #1 Skrevet 6. september 2009 Ønsker meg en dunpose som kan snøres på toppen, med lammeunderlag som kan taes av, med hull til sæla og med glidelås. Den bør kunne vaskes uten å miste helt fasongen. Også ønsker jeg at den skal vare ut vognperioden... Kravstor kanskje..? ;oP Har sett litt på Odenwalder lammy posen. Også har jeg hørt positivt om Artländer-posen med lammeinnlegg. Noen som har erfaringer, positive, negative?? Pris på de to? Har Emmaljunga city cross med citybag. Syns bagen er litt liten, noen som har erfaring med noen av posene oppi denne baggen? Tulla (2 mnd) er ganske lang, så må vel uansett gå over til sportsdelen ganske tidlig. Takker for tilbakemelding )
Lemonia Skrevet 6. september 2009 #2 Skrevet 6. september 2009 Jeg har bestilt Artlânder Maxiflex, får den i neste uke og den kostet 1499 på lilleprinsen.no. Det virker rett og slett som den perfekte vinterpose. Dun er varmt og godt og den har lammeskinn i bunnen som er varmeregulerende. I tillegg kan lammeskinnet tas ut slik at det er enkelt å regulere posen ut fra hvor kaldt det er. Har også vurdert Lammy, men den koster 2400 kroner, og det synes jeg er litt stivt. I tillegg kan ikke lammeskinnet tas ut fra posen. Jeg har også hørt litt dårlige erfaringer fra noen som mener at den blir kald i området under glidelåsen slik at de må bruke teppe under, og da er jo poenget med en pose borte.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 6. september 2009 #3 Skrevet 6. september 2009 Jeg har ikke Odenwalder Lammy, men en "vanlig" Odenwalderpose uten lammeskinn. Den er kjempegod og varm, lett og smidig. Aldri følt noe behov for ekstra teppe ved glidelåsen, da flisa alltid har vært god og varm oppi der, nesten litt FOR varm til tider hehe;) Jeg har også hørt fra flere som har Lammyposen at skinnet kan tas ut og brukes i sportsdelen seinere! Jeg har også CityBag forresten, og synes den er stor og god- aldri vært noe problem å få plass til posen oppi der! Bruker den faktisk fortsatt til dagsoving, selv om flisa nå er snart 11 mnd;)
Lemonia Skrevet 6. september 2009 #4 Skrevet 6. september 2009 Nei, skinnet kan ikke tas _ut_ av posen på Lammy. Det er en glidelås man kan ta opp, slik at resten av posen kan tas av lammeskinnet og lammeskinnet kan brukes i sportsdelen, det stemmer. Men lammeskinnet er fast i bunnen av posen, slik at posen kan ikke brukes uten lammeskinnet, om du skjønner hva jeg mener. I Maxiflex er lammeskinnet festet med borrelås, det kan derfor tas av posen og posen kan brukes som den er uten lammeskinn om man ønsker det. Det problemet med at den er kald ved glidelåsen gjelder ikke den vanlige Odenwalderposen (Holly eller Mucki), det er kun Lammy.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 6. september 2009 #5 Skrevet 6. september 2009 Okei, da har jeg sikkert bare misforstått litt;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå