Gå til innhold

kjenner dere mye liv?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg kjenner veldig lite liv, er 20+1 i dag. Kan gå et par dager uten at jeg kjenne noe særlig liv.. Hjelper ikke å erte henne heller (dvs puffe litt på magen). Ul viste at morkaka lå foran magen og at jenta lå inn mot ryggen min, det er nok årsaken til at jeg kjenner så lite liv. Gleder meg veldig til å få litt mer gjevnlig kontakt.

Jeg er og 20+ 1 og har bare kjent liv en gang, og det er en uke siden.. men merker jo at det er en stor "klump" som ligger på ulike plasser hver kveld når jeg ligger på rygg. Men ingen spark, hikke eller noe sånt :(

Men min nr 1 kjente jeg ikke liv før uke 21-22.... Men trodde jeg skulle kjenne noe tidligere med nr 2..

Kjenner at hun sparker og hikker flere ganger for dagen, og spesielt hvis jeg sitter litt framoverbøyd. feks ved stuebordet, da kjenner jeg at hun sparker nedover på en måte. Merker minst når jeg ligger på rygg. Det kan være litt tidlig å merke bevegelser hver dag, så håper att dere ikke er for engstelige.. Lykke til alle sammen;)

Er 20+3 og andregangs..

Annonse

Har kjent henne daglig siden uke 17. Morsomt å sitte/ligge i sofaen og se på magen bevege seg :o) Har også morkaka foran, så ser min egen puls veldig godt. Tror det er veldig forskjellig hvor mye man merker, og de sier jo at man ikke skal bekymre seg eller tenke på om man kjenner noe daglig før uti 24(?) uke eller noe sånt? Så dere har god tid enda. Men skjønner selvfølgelig at det kan være et lite savn å kjenne den lille. Jeg har foreløpig ganske liten mage, så alt som er på magen er bare baby/morkake/fostervann, det kan jo være det er derfor jeg kjenner såpass mye. Tror også det er forskjell på babyene, hvor aktive eller bedagelige de er.

Kjenner også masse bevegelse og spark hver dag. Kjente det første gang da jeg var 14+5, nå er jeg 21+4. Har kun vært et par dager i uke 15 hvor jeg ikke kjente noe.

Jeg har også morkaka foran. Her om dagen kjente jeg bevegelser to plasser samtidig - på hver sin side av magen liksom. Så da hadde nok lillebror en skikkelig workout inni der. Har fått ganske stor mage nå.

Ja jeg kjenner liv hele dagen. Ikke hele tiden selvfølgelig, men flere ganger i løpet av dagen. Jeg er 3.gangs og har også morkaken på fremre vegg. Jeg vet jeg vil kjenne ham mye mer i tiden fremover. Gleder meg, for det er så kos.

Hei azul :)

Trøst deg med at du er ikke alene. Jeg kjenner det som oftest på kvelden da jeg er mest i ro. På dagen beveger vi oss jo mye og da er som oftest babyen også i ro. Mi må ikke glemme at babyen har fortsatt god tumleplass der inne ennå :)

Jeg syntes faktisk det er rart nesten litt ekkelt når jeg kjenner liv, men det er fordi jeg er nok litt kontrollfrik der da :) Syntes det er så fascinerende at dette har jeg faktisk ikke kontroll over i det hele tatt....

Håper alt ordner seg :)

hei :)

Kjenner ikke så mye til liv på dagen, men som k_lauve nevner over, kjenner jeg og liv på kvelden. men er da men som regel er i ro og ungen "våkner" litt mer til.. for når vi beveger oss sover h*n for det meste.

Begynnte å kjenne liv i uke 18, men det er så absolutt ikke regelmessig, noen dager kjenner jeg masse og noen dager kjenner jeg ingen ting. men har hørt at det er helt normalt. Regelmessig liv skal kjennes rundt uke 25.26. alt ettersom :)

Lykke til videre med nurket ditt :D

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...