Gå til innhold

FOR Å FÅ ATTEST FRA ET STED JEG JOBBET FOR NOEN ÅR SIDEN, RINGER JEG TIL ARBEIDSPLASSEN, ELLER KOMMUNENS REGNSKAPSAVD FOR Å FÅ TIMENE JEG JOBBET?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dropp caps lock, så kanskje noen gidder å svare ordentlig.

Skrevet

Skal du ha attest eller penger for timene du jobbet?

Skrevet

Du ringer arbeidsplassen

(ps. å bruke caps lock på internett er som å skrike i virkeligheten. du trenger ikke skrike. vi hører deg fint)

Skrevet

HAHA ER DET VIRKELIG SÅ IRRITERENDE?? greit. jeg skal ha bekreftelse på hvor mye jeg har jobbet der..

Skrevet

Det er god skikk og bruk. Akkurat som at du sikkert ikke SKRIKER til folk når du skal si dem noe

Skrevet

Ha en riktig fin dag mamma27 og gutta!!

Skrevet

Hjelpes, så saklig noen er. Blir helt matt!

Du må i første omgang ringe arbeidsplassen din. Har akkurat vært gjennom samme mølla selv, og fikk beskjed fra lønnstjenesten i kommunen at arbeidsplassen skulle kontaktes først. I mitt tilfelle var det snakk om hvor mange timer jeg hadde jobbet og så regne det ut til en slags prosent, pga ansinnitet. Så ta kontakt med tidligere arbeidsgiver du!

Og bare sånn til slutt: tror ingen her blir sengeliggende bare pga at du brukte capslock... :-)

Skrevet

Skal du ha attest eller bekreftelse på timene?

Kanskje du skulle uttrykt deg litt klarere?

Attest er en bekreftelse på AT du har jobbet der, samt kort beskrivelse av dine oppgaver, og dersom de var fornøyd med deg så står det gjerne en setning om deg som person der også.

Og hva har kommunen med saken å gjøre? Var det en jobb i kommunen?!

Attest får du fra din nærmeste leder den gang da, bekreftelse på jobbede timer får du av lønningsavdelingen.

Skrevet

Du kan kontakte lønsavdelingen i kommunen. De vil ha oversikt over stillings% din. Dersom du har jobbet på timebasis er det viktig å få med antall timer du har jobbet pr mnd, dette med tanke på ansiennitetsberegning. Jobber selv på lønnsavd, og her er det helt vanlig at (tidligere) arb.takere kommer direkte til oss for å få tenestebevis/sluttattester.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...