Anonym bruker Skrevet 5. september 2009 #1 Del Skrevet 5. september 2009 Lørdag 29 august gjorde typen det slutt. Det kom ikke som noe sjokk og jeg gikk å tenkte på det samme selv lenge. Tok det så klart tungt for jeg er glad i ham,men ser at jeg gir og gir uten å få så mye igjen. 5 dager senere finner jeg ut at jeg er gravid. Det var et sjokk i og med at jeg går på p-piller,men likevel er det ikke første gang. Jeg er nå 30 år. Da jeg var 23 ble jeg gravid med kjæresten min på den tiden. Gikk på p-piller den gangen også. Vi ble ikke enige om vi skulle beholde barnet før jeg spontanaborterte. Det gikk hardt inn på meg den gangen i og med at jeg ikke ville ta det bort. Slet lenge med skyldfølelse,sorg og savn. Gjør det fortsatt :/ Nå er jeg da altså gravid igjen med en mann som har sagt hele tiden at han ikke vil ha barn. Jeg har fortalt ham det. Han tok det pent,men det er fordi jeg tror at han er overbevist om at jeg vil ta abort. Problemet er at jeg ikke vet om jeg vil eller orker å ta det bort. Jeg blir mer og mer glad i tanken på å få et barn,men jeg har dårlig samvittighet fordi jeg tvinger på ham et barn han ikke ønsker seg. Jeg er redd han skal hate meg og barne vårt. Vet at han kan velge å ikke ha noe med barnet å gjøre,men likevel føler meg meg rett og slett jævelig fordi jeg gjør dette mot ham. Er det feil av meg å ønske å beholde det når jeg vet hva han mener?? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140621663-kaotiske-tanker/
Gjest Skrevet 6. september 2009 #2 Del Skrevet 6. september 2009 Jeg har gått gjennom det samme og jeg valgte å beholde barnet. Han fikk velge om han ville være med eller ikke og han valgte å ikke være med. Og det skal han få lov til. Men jeg har valgt å få barnet og oppdra det selv (sammen med min familie). Jeg har sagt at når barnet spør så kommer jeg til å fortelle hvem som er faren (man lyver ikke om slikt), men utenom det så trenger han ikke å ha noe med oss å gjøre. Han sier at det er greit. Han velger det som er best for han og du velger det som er best for deg. Ja, det er trasig når dere ikke velger det samme, men slik er det av og til. Men du skal ikke ha dårlig samvittighet for dine valg! Ønsker deg lykke til;)! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140621663-kaotiske-tanker/#findComment-140622021
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå