♥mamma♥alene til 3 Skrevet 5. september 2009 #1 Skrevet 5. september 2009 Gutten min er nå 6 år og skolegutt. Han har aldri vært særlig begeistret for bokstaver, men kan telle så langt han vil og kan lese alle tall. (f.eks i annonsebilagene leser han priser) Han har og forståelse for disse tallene og elsker å sette meg fast med vanskelige tall rekker. Pr. definisjon er han nok ikke mer begavet enn gjennomsnittet, men han har en ekstrem nysjerrighet og forstår langt mer enn de fleste barn som er langt eldre. Han er elendig på pugging, teiner strekemenn enda, men har en fantastisk evne til å forstå ting. I mine øyne er han ekstremt begavet. Han kan bl.a forklare hvordan imunforsvaret og blodomløpet fungerer, OG forstår dette. Er nesten skremmende av og til. I tillegg har han gode sosiale ferdigheter, men leker mest emd barn som er 3-4 år eldre. Har innimellom lurt på om han bare er begavet eller om han har noe asbergers lignende. Selv har jeg store lærevansker og har alltid hatt det, men er veldig flink om jeg bare forstår "alt" (kan ikke pugge meg til ting, må forstå sammenhengende) Noen som har erfaringer??
Emil & Røra Skrevet 17. september 2009 #2 Skrevet 17. september 2009 Vær stolt av ham heller enn å lure på om han har en diagnose!!!!!
Diddels Skrevet 2. januar 2010 #3 Skrevet 2. januar 2010 Utifra det du sier høres det ikke ut som om han har noen diagnose... i hvertfall ikke Aspergers som er en slags autisme. http://no.wikipedia.org/wiki/Aspergers_syndrom
Lea Laus Skrevet 6. januar 2010 #4 Skrevet 6. januar 2010 Tenker du har en liten revisor hos deg;) Jeg har alltid husket tall mye bedre enn ord og bokstaver. Når jeg studerte lagde jeg alltid tallrekker hvor hvert tall har en bokstav (eks. 1=a 2= bokstaver og slikt husker jeg ikke, men tall er en helt annen sak:-) Og jeg har ingen diagnose;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå