Gå til innhold

Sprøytestart i forhold til mensen?

Anbefalte innlegg

Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

Jeg bare tenkte på en ting i forbindelse med dette.

I følge brevet fra Ullevål skal jeg på UL den 29 sept. Dersom alt ser bra ut da skal jeg begynne på sprøyter den 30 sept.

Jeg fikk mensen i dag. Da vil jeg få mensen rundt den 5 oktober igjen. Det vil jo være midt i sprøyteperioden???? Kan dette stemme da?

Noen der ute som kan opplyse meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette høres rart ut, og passer ikke verken med langt regime eller såvidt jeg vet med kort.. Skal du ha langt eller kort, Collargol?

Begge regimene skal jo innpasses ift mensen...

Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

Jeg skal ha langt.

Begynte på spray den 28 på dag 20. Skal spraye i 4 uker før jeg skal på UL.

Jeg får det nemlig heller ikke til å stemme nemlig :-/

Skrevet

Aha.. Skal vi se, nå må jeg tenke meg om..

Du er allerede igang med spray (det hadde jeg ikke fått med meg), og skal på UL før du begynner med sprøyter. Jeg tror ikke du får mens igjen før det - for den første mensen man får etter spraystart er jo pga at kroppen kvitter seg med oppbygning av slimhinner og blod i livmor fra før spraystart - dvs man har nesten en normal syklus da. Denne gangen (etter mensen du har hatt mens du sprayer) er du i praksis i overgangsalderen, slimhinna bygger seg ikke opp, du får ikke EL, og dermed ikke mens. Du er nedregulert!

(Egentlig tar det for de fleste av oss ikke mer enn ca 14 dager å bli nedregulert, sist gang var jeg nedregulert etter 13 dager.)

Slik blir det i alle fall hvis du får standardrespons på sprayen. Slik var det for meg den gangen jeg sprayet i 5 uker før sprøytestart. Så dette går nok fint :-)

Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

Å hærregud at det går an å være så teit. Selvfølgelig har du rett. Jeg blir jo nedregulert og vil ikke få mensen som normalt neste mnd da nei :-p

Ikke greit å henge med i svingene bestandig, hehe....

Tusen takk for svar, da slipper jeg å tenke mere på det :-D

Skrevet

Litt teite føler vi oss alle innimellom mens vi holder på med dette ;-) Heldigvis er det jo også en stund siden du gjorde dette sist - og det er utrolig hvor fort man glemmer.

Lykke til videre med forsøket!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...