Gå til innhold

Mange som jobber i NAV?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hehe... dagens innlegg

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg jobber i NAV- eller egentlig sosialtjenesten, men vi er pålagt å kalle oss Nav kommune etter sammenslåingen.

Jeg er utdannet sosionom.

For øvrig: du som får drøyt 5000 i sykepenger, vil muligens ha krav på supplerende sosialhjelp, avhengig av satsene i din kommune, forutsatt at det da er din eneste inntekt og du ikke har formue.

Skrevet

Jeg har full forståelse for at de NAV-ansatte er frustrerte -at de får lover og regler tredd nedover ørene og forventes å fylle roller som er både krevede og frustrerende.

Jeg fikk selv beskjed om at NAV-landskapet er vanskelig nok å orientere seg i som ansatt og I HVERT FALL for trygdemottakerne.

Men når det er sagt: Jeg ville ikke unne min verste fiende og bli stilt ovenfor en skade/sykdom som ikke er allmennt kjent eller noe utenom det vanlig, sånn som vond rygg eller et komplisert brudd!

Jeg slet også i 7 lange mnd med å få godkjent en stønad som DE mente jeg burde søke om.

Lang saksgang, forvirret saksbehandler som VIRKELIG var lei jobben sin, sommeferie (NAV står stille 5 uker om sommeren, må vite), kommunikasjonssvikt, misforståelse av hva skaden min besto i etc.,etc...

Det endte med klage, bytte av saksbehandler, et laaaaangt beklagelsesbrev fra trygdesjefen og etterbetaling så det virkelig monnet (for i tillegg til det jeg søkte på, hadde jeg visst krav på en del andre ting).

Har forstått at saksbehandlere på lokalkontorene bare gir en pekepinn på hvilket utfall søknaden skal få, men at det er forvaltningen som har det siste ordet.

Nå er jeg inn i runde to med ny søknad som skulle vært ferdigbehandlet etter 3 mnd -det er 2 uker siden. Jeg fikk til svar at jeg måtte bare slappe av, for nå fikk jeg nå i hvert fall penger i søknadsperioden. Prøvde å si at det kanskje ikke helt er poenget, men at jeg virkelig ville begynne prosessen om å komme tilbake i arbeidslivet, men det fnøs hun bare av.

Vi får nå se hvordan dette tar i vei.

Bare en ting å si til de som møter den berømmelige NAV-veggen:

Ikke gi opp! Stå på og ikke la det kekke dere.

Og til dere NAV-ansatte:

Ikke glem at det er MENNESKER og SKJEBNER dere styrer med hver dag -ikke bare skjemaer og penger. De aller fleste er på et plass i livet de ikke ønsker å være når de kommer til dere -ikke ute etter å få penger for å dasse hjemme, slik mange tror!

Man skal jammen være frisk for å være syk i Norge!

Skrevet

Har vært sykemeldt snart et år og har dessverre bare hatt pes med Nav.

Det jeg lurer mest på er:hvordan er det mulig måned etter måned å rote bort sykmeldinger som både er sendt fra legen og min del som jeg selv leverer personlig på Nav kontoret???

Av 11 mnd så er dette skjedd 8 ganger. Hadde dette vært en privat bedrift så er det vel ingen tvil om hva som hadde skjedd. Er møkkalei av å måtte purre på sykepenger som aldri kommer når de skal,ringe legen for å få kopier,levere kopier til Nav igjen,ikke få betalt regninger i tide. Helt utrolig!!

Skrevet

Eg har bare vært fornøyd med NAV. Synes eg blir møtt av hyggelige mennesker hver gang eg er nede hos de. De gjør bare jobben sin og er ikke ute etter å "ta rotta" på folk slik som noen av dere over nærmeste skisserer.

Skrevet

Så fint for deg da,ingenting er bedre enn at også Nav greier å gjøre jobben de er betalt for. MEN,dessverre er det ikke sånn Nav fungerer alle steder og historiene over her er jo et godt bevis på det.

Annonse

Skrevet

Nå er jo målet at nav-reformen skal være på plass og fungere innen utgangen 2010.

Fra oppstartfasen på 2-3 år (på landsbasis) ble det nok dessverre slik at brukerne får lide pga kaoset som oppstår ved en slik prosess.

Politikerne tok ikke på alvor at ventelister og restanser ville øke betraktelig.

Det er verken brukernes eller de ansattes feil. Vi får bare håpe at reformen går etter planen og at organisasjonen er på plass innen utgangen av neste år.

Skrevet

alle som har barn med spesielle behov, vet at NAV er en kjempe det ikke nytter å gjøre så mye med, da reglene og paragrafene som eksisterer blir tolket ulikt fra person til person og fra kommune til kommune!! og noen ganger virker det som om det er saksbehandlerens egne lommepenger som skal delesut! for her blir pengesekken knyttet godt sammen!!!!!!

dette er slitsomt når det står sort på hvit hva en har krav på men, det skjer lite (laaaaaaaang saksbehanlig) og barnet ditt er den store taperen i det hele!

utrolig dårlig, jeg blir flau på alle NAVs ansatte sine vegne at systemet de jobber med daglig er slik og disse folka som jeg møter, føler det må beklage seg for hvordan dette systemet er...

Skrevet

Nå var ikke dette et innlegg om erfaringer med NAV, men jeg var ute etter å finne ut om det er mange her inne som jobber i NAV. Kan dere ikke heller starte deres egen tråd, dere med så dårlige erfaringer????

Skrevet

Jeg jobber i NAV servicesenter. Har akkurat begynt i denne jobben. Jeg driver med registrering og telefonsupport. Jeg er utdannet lærer. Syns det er litt latterlig med denne uvitende holdningen mot ALLE nav-ansatte. Det er en stor arbeidsplass med veldig mange ulike felt. :)

Skrevet

Jeg har hatt en del problemer med NAV..

Men min svigermor jobbet i NAV, og hun sleit seg ut på det! Ting var aldri som det skulle være, og hun jobbet overtid minst to timer pr. dag.. Helgene brukte hun også på kontoret.. Fikk ikke akkurat et takk tilbake da hun måtte forlate arb.plassen.. Er glad hun fikk seg en bedre jobb for henne...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...