Anonym bruker Skrevet 5. september 2009 #1 Skrevet 5. september 2009 Hva slags NAV-enhet jobber du i? Fagområde? Hvilken utdanning har du?
Anonym bruker Skrevet 5. september 2009 #2 Skrevet 5. september 2009 Min saksbehandler på NAV jobbet på Statoil i mange år før hun begynte på NAV så jeg tror ikke de har så strenge kriterier for utdannelse
Anonym bruker Skrevet 5. september 2009 #3 Skrevet 5. september 2009 Hei, jeg er jurist. Jobber i NAV Forvaltning, avd familie. Flott arbeidsplass.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2009 #4 Skrevet 5. september 2009 Jobber i NAV ja. Forvaltning. Har Cand.Mag fra uio + diverse.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2009 #5 Skrevet 5. september 2009 Tror ikke man trenger utdanning for å jobbe i NAV. Hvis ikke jeg tar helt feil, så er det visst en vernet bedrift (ihvetfall etter arbeidsinnsatsen å dømme)
Anonym bruker Skrevet 5. september 2009 #7 Skrevet 5. september 2009 Åå? De jeg kjenner som jobber i NAV er statsvitere, sosiologer, jurister etc...
Anonym bruker Skrevet 5. september 2009 #8 Skrevet 5. september 2009 Ååå, tror jeg neppe, tror heller at de har forfalsket papirene sine:=)
Anonym bruker Skrevet 5. september 2009 #9 Skrevet 5. september 2009 Hva har du mot NAV?? Er du bitter alenemor som ikke får overgangsstønaden din i tide??
Anonym bruker Skrevet 5. september 2009 #10 Skrevet 5. september 2009 Har faktisk mye imot NAV og vet at det er mange med meg. Jobber du kanskje i NAV, og føler deg truffet, siden du er så nærtagende når det gjelder innleggene her??? Tenkte meg det ja:=)
Anonym bruker Skrevet 5. september 2009 #11 Skrevet 5. september 2009 Nei, jobber ikke i NAV selv, men kjenner mange dyktige mennesker som gjør det. Kan du utdype hva du har i mot NAV da?
Gjest ->>- Skrevet 5. september 2009 #12 Skrevet 5. september 2009 Effektiviteten tatt i betraktning, er det virkelig forunderlig mange som jobber i NAV...
Anonym bruker Skrevet 5. september 2009 #13 Skrevet 5. september 2009 Jeg kan fortelle hva jeg har imot NAV: Jeg har jobbet i mange år og betalt min skatt. Men var så uheldig å bli syk i vår og siden jeg hadde hatt få timer den mnd. så ble sykepenger satt til 5200,- i mnd. Og det "lever" jeg for. Jeg har klagd, men det nytter ikke.... Så nå er jeg gravid og har råd til å spise en gang om dagen. NAV mener at jeg burde ta abort. Hallo!! Jeg lever under fattigdomsgrensa fordi de ikke klarer å gjøre jobben sin... Piss NAV!
Anonym bruker Skrevet 5. september 2009 #14 Skrevet 5. september 2009 Tja er vel misfornøyd med det meste. Massevis av feilinnformasjon, feilbehandling, laaang saksbehandlingstid osv, kunne sikkert ramset opp i det uendelige.
Tigerpote Skrevet 5. september 2009 #15 Skrevet 5. september 2009 Jeg har hørt at det er både ergoterapeuter, biologer og ufaglærte som jobber nav, i tillegg til sykepleiere, vernepleiere, sosionomer og jurister.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2009 #16 Skrevet 5. september 2009 Og du mener det er NAV sin feil at du har stilt deg slik?
Anonym bruker Skrevet 5. september 2009 #17 Skrevet 5. september 2009 Spør du meg? Og ja, når man har tjent over 400 000 og betalt 38% skatt i mange år så mener jeg at det er NAV som ikke kan regne helt riktig ja. Og det er faktisk ikke riktig at man skal måtte leve under fattigdomsgrensa i Norge i dag.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2009 #18 Skrevet 5. september 2009 Jeg kan nevne litt også... Jeg var lærling, måtte si opp plassen(etter litt over ett år) fordi jeg fikk barn midt i opplæringa, fordi jeg ikke hadde barnepass. jeg hadde ikke krav på arbeidsledighetstrygd, og heller ikke noe på sosial pga, jeg var gift, og da ville de gått på han også. Jeg hadde vært i jobb, jeg hadde hatt permisjon men det hjalp ikke. Permisjonspengene, regnes ikke som inntekt, og det gjør heller ikke lærling. men skatte av det, det må du.. Men så skal det sies at da jeg ble alene, så fikk jeg veldig god hjelp, så det skal de ha. problemet er at man må LESE seg til hva man har krav på av stønader, det er ikke noe de opplyser om Og nå, mamma har hatt problemer med dem. Har vært der nede flere ganger de 2 siste årene. Fått beskjed vi kan ikke hjelpe deg.. da har altså min mor gått uten penger i 2!!!!!år... ho har fått låne hos meg, men det har vært så galt at mine søsken har måtte gå sulten til sengs. Mannen hennes jobber, tjener greit, men på denne tiden var det ikke noe mer å hente ut av hans konto. Ho fikk heller ingenting på sosialen, fordi han tjente penger... men nå er det ordning på det, fordi ho hadde noen venner som kunne fortelle hva ho skulle søke etter, og hva ho kunne kreve....
Anonym bruker Skrevet 5. september 2009 #19 Skrevet 5. september 2009 Jeg er sosionom med viderutdanning innenfor veiledning. Jobber som veileder i publikumsmottak. Kunne ikke tenkt meg å jobbe på forvaltning. Uten publikumskontakt syns jeg dette yrket hadde vært kjedelig. Jeg stortrives i jobben, og føler selv at både mine kollegaer og meg selv gjør en svært god jobb. Kritikken mot Nav syns jeg ikke er betegnende for kontoret jeg jobber på.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2009 #20 Skrevet 5. september 2009 NAv er et skjellesor i mine ører. De som tør stå frem å si at de jobber i NAV, de er jammen meg modig
Anonym bruker Skrevet 6. september 2009 #21 Skrevet 6. september 2009 Har jobbet både i trygdeetaten og forvaltningsavd når det ble nav. Jobber nå i spesialenhet. Har økonomisk utdanning, 4 år. For de som er misfornøyde med rettighetene sine vil jeg bare si at det er faktisk ikke de nav-ansatte som lager folketrygdloven. Det er regjering og departement som bestemmer vilkår for de ulike stønader og hvor store stønadene skal være. Som saksbehandler kan man faktisk være uenig i vedtaket man skriver med det er helt revnendes likegyldig fordi man er pliktig til å følge et regelverk.! Ønsker man å endre regelverket er politikk rette fora å engasjere seg i. Ved de kontorer som jeg har vært i har det ialefall ikke stått på arbeidsinnsats fra de ansatte. Mange flinke mennesker jobber livet av seg for å få nav reformen til å komme på plass. Det er faktisk ikke uvanlig å jobbe gratis overtid for staten fordi man ønsker å gjøre en god jobb. Noen har hatt opp mot 2-300 overtid som man ikke får utbetalt i lønn. Lurer på om alle som klager over ineffektivitet er klar over det. Neppe!
Anonym bruker Skrevet 6. september 2009 #22 Skrevet 6. september 2009 Jeg arbeider også i publikumsmottaket som veileder. Har sosionomutdanning og videreutdanning i gjeldsrådgivning. Trives kjempegodt i arbeidet, og opplever at den er svært meningsfull. De som til nå har klaget på arbeidet, dvs klaget på manglende utbetaling av enten sosialhjelp eller en trygdeytelse +++ har i 99% av tilfellene ikke lest brev som blir sendt hjem til dem. I disse brevene, hvor det også sendes vedtak som er fattet, ligger all informasjon om hva som evt mangler eller må gjøres i forkant av evt utbetaling eøller innvilgelse av søknad. Vi på vårt kontor flirer godt når vi leser lokale folk klage til media fordi vi vet om alt de har unnlatt å gjøre, selv etter x-antall beskjeder. Jeg synes det er helt utrolig at folk er så handlingslammet samt har et så innsnevret syn ift hva NAV er. Skulle tro de forventet å få all informasjon servert på et sølvfat og ikke var i stand til å slå opp på NAV.no og lese seg litt opp i forkant. Tror ikke folk forstår at de må "gjøre noe" selv i denne prosessen.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 6. september 2009 #23 Skrevet 6. september 2009 jeg tar velferdsfag nå som er en utdanning for de som vil jobbe i nav. en enormt interesang utdaning
Anonym bruker Skrevet 6. september 2009 #24 Skrevet 6. september 2009 NAV-ansatte jobber IKKE livet av seg og jobber overtid gratis. No f..... way. Jeg er så lei av NAV at jeg spyr. De sitter og er en gjeng med hovne idioter, hvis de i det hele tatt er på jobb. Jeg får ny saksbehandler annen hver mnd. UTEN at jeg får beskjed om det. Ingen av mine saksbehnaldere er noen gang på jobb. Enten er de syke eller så er de på kurs, og da spør jeg "hva pokker lærer de på disse kursene, da". Jo, jeg vet (har også hørt fra flere som har jobbet i NAV) de drikker kaffe og preiker piss, også klager de over alleklagene de får. Vil gi et tips til dere som sliter med å få fortgang i saken, dokumenter ALT. Dokumenter hvem dere har pratet med, hva som ble sagt og hvilken dato. Det skremmer dem. Jeg har ventet i 10 mnd på en uføresak, som DE ba meg om å søke. Fikk ført beskjed om at det ville ta 5 mnd. å behandle saken, deretter fikk jeg brev etter 6 mnd om at det ville ta ytterligere 3 mnd. Etter 3 mnd. begynte jeg å ringe for å pushe litt. Ingen saksbehandler å få tak i. La igjen beskjed 2 ganger i uka i 1 jævla mnd om at saksbehandler måtte ringe meg, men NEIDA. Så begynte jeg å dokumentere. Siste tlf jeg tok sa jeg at jeg ville ha navnet til henne som tok i mot beskjed fordi det ville bli dokumentert, fortalte hva jeg syntes om måten jeg ble behandlet på. Hun ble livredd og prøvde å unnskylde i hue og ræva. Det tok 1 time så ringte saksbehandleren meg. Han fortalte meg at saken lå på hans pult og at den uansett skulle bli ferdig behandlet innen uka var omme. Dagen etter får jeg et brev i posten om at det ville ta ytterligere 3 mnd (dette brevet ble sendt før han ringte meg) så det at min sak var neste, var egentlig bullshit. Men, jeg fikk uansett fortgang i saken. Skjønner godt at NAV-ansatte blir trua på livet. De setter jo liv og helse i fare. Det er kun friske mennesker som klarer å kreve det de har krav på, fordi de orker å sitte å lese gjennom alt av regler. Dette resulterer i at det finnes en gjeng med friske, late mennesker og mottar trygd og gjør det jævlig vanskelig for oss som er syke.
Anonym bruker Skrevet 6. september 2009 #25 Skrevet 6. september 2009 Jobbet i en spesialenhet i NAV tidligere. Har 4 års økonomisk og juridisk utdannelse. Trivdes godt men pga lang reisevei skiftet jeg jobb. Har en del kontakt med div. NAV-kontor gjennom den nye jobben og har virkelig medlidenhet med de som jobber der. Sentralisering av en del arb.oppg gjør at ting tar lang tid, og frustrasjonen fra kundene går dessverre utover de ansatte på de lokale kontora.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå