LizzyG Skrevet 5. september 2009 #1 Skrevet 5. september 2009 ... får jeg lokalbedøvelse eller narkose da? Har aldri gjort det før så derfor jeg spør. Men kan jeg kjøre bil etterpå, eller må jeg ha noen til å hente meg?
Magandang anak ko Skrevet 5. september 2009 #2 Skrevet 5. september 2009 Vanlig lokalbedøvelse. Jeg kjørte selv, men trengte å sitte ca 30 etterpå slik at jeg ikke var svimmel mer. Jeg må legge til at mine to operasjoner er av de mest behagelige tannlegebesøkene jeg har hatt:o) Kjente ingenting, og det var over på et blunk!
Babyønske �� Skrevet 5. september 2009 #3 Skrevet 5. september 2009 Jeg fikk lokalbedøvelse. Jeg mener jeg fikk noen til å hente meg sånn for sikkerhetsskyld. Hadde egentlig klart å kjøre selv, men i og med at man kan blø en del etterpå er det greit å ha mulighet til å bla bytte kompress uten å nødvendigvis stoppe bilen.
ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 5. september 2009 #4 Skrevet 5. september 2009 Jeg har operert ut 3 visdomstenner hos spesialist. Fikk bare lokalbedøvelse ja, men anbefaler deg ikke å kjøre bil etterpå... Man er litt susete.. Det mener jeg å huske at sto i papirene jeg fikk tilsendt før operasjonen også, at det var lurt om man hadde noen med seg. Men jeg er så pysete på sånt, så jeg fikk også beroligende tabletter hos spesialisten før inngrepet... Og jeg var glad både tablettene og lokalbedøvelsen satt i en stund ja... Rimelig vondt noen dager, gikk mye i suppe inntatt med sugerør ja.. Men så tok jeg en tann første gangen, og to tenner i samme slengen neste gang. Så jeg har ingen visdom igjen
LizzyG Skrevet 5. september 2009 Forfatter #5 Skrevet 5. september 2009 Ok, for jeg har aldri hatt hull så jeg har ikke erfaring i å bli operert i munn. Men tannlegen min ville ikke fjerne visdomstennene selv fordi de satt så feil.
Magandang anak ko Skrevet 5. september 2009 #6 Skrevet 5. september 2009 Et lite tips: Opererer du oppe, så merker du svært lite til det etterpå. Opererer du nede, så vær veldig forsiktig når du spiser for å unngå matrester nedi operasjonshullet. Og ja, stingene skal ikke sitte helt sammen, så om de virker slakke så skal de være sånn;o) Bruk Corsodyl. Jeg fikk resept på paralgin forte, men trengte bare paracet et par dager.
Gjest Skrevet 5. september 2009 #7 Skrevet 5. september 2009 Jeg tok ut 3 tenner samme dag hos spesialist. Han var kjempeflink og det gikk veldig greit. Jeg gikk hjem - ville ikke kjørt bil. Men senere samme kveld, tror det må ha vært når bedøvelsen gikk ut og før jeg fikk tatt de smertestillende han hadde sendt med- så besvimte jeg på badet. Har aldri skjedd meg før.
LizzyG Skrevet 5. september 2009 Forfatter #8 Skrevet 5. september 2009 Er snakk om se to i underkjeven.
Magandang anak ko Skrevet 5. september 2009 #9 Skrevet 5. september 2009 Da går jeg ut fra at du tar det i to omganger, siden de unngår å bedøve begge sider samtidig. Ta paracet FØR bedøvelsen går ut, så du unngår smerte, og pass på at det ikke kommer mye matrester i såret.
ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 5. september 2009 #10 Skrevet 5. september 2009 Jeg fikk også beskjed om å skylle nedi såret med saltvann som jeg lagde selv (husker ikke oppskriften da men). Skulle da bruke en sprøyte med vanlig sprøytespiss og stikke lit nedi hullet for å skylle ut matrester som nesten uansett finner veien nedi etterhvert.. Sprøytespissen skulle være bøyd, og det bøyde tannlegen til. Siden du skal ta de to nede, så må du nok i veien to ganger ja. Jeg tok først en nede på høyre side, og året etter tok jeg oppe og nede på venstre side. Og skriver under på at husk å ta smertestillende FØR bedøvelsen går ut. Og prøv å sov rett etterpå. Det gjorde jeg, og da hadde det plutselig gått noen timer. Tok da paracet før jeg la meg fordi jeg hadde et godt stykke å kjøre hjem.
LizzyG Skrevet 5. september 2009 Forfatter #11 Skrevet 5. september 2009 Takk for mange gode råd. Men selv om det var vondt i noen dager, så var det ikke så ille at dere var sykemeldt?
Kate77 Skrevet 5. september 2009 #12 Skrevet 5. september 2009 Lokalbedøvelse. Hadde ingen problemer med å kjøre etterpå. Gikk faktisk på jobb etter runde to.
Babyønske �� Skrevet 5. september 2009 #13 Skrevet 5. september 2009 Nei, man skal ikke trenge sykemelding for å trekke/operere ut tenner. Nesten så jeg vil si: det får da være grense r:-p Jeg vil ikke si det var vondt, men ømt og ubehagelig var det i noen dager, og klarte meg med minimalt av smertestillende. Skal sies at jeg har fått høre at jeg må ha høy smerteterskel da. Den gangen jeg bare trakk visdomstann gikk jeg på jobb etterpå, så akkurat det er ikke værre. Er litt mer omfattende å operere, så da tok jeg fri resten av dagen.
Strawberrywine Skrevet 5. september 2009 #14 Skrevet 5. september 2009 jeg var ikke på jobb samme dag... måtte trekke 2 nede jeg også, og fikk de med 1mnds mellomrom ca. Jeg vil også annbefale å ta smertestillende før bedøvelsen går ut slik du slipper smerte. Jeg hadde også bare lokalbedøvelse, og fikk resept på ibux 600mg... brukte det ca 1uke jeg da... var veldig vondt om jeg utsatte tablettene. Fikk beskjed at stingene feks skulle være borte etter 14dager, men de satt bom fast i kjeven og hadde grodd skikkeligfast.. det var veldig ubehagelig. så jeg lekte litt tannlege selv. orka ikke ha halvløse tråder rundt, og noen bom fast inngrodd...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå