Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg skal på samtale hos Hausken. Noen som vet om samboer trenger å være med? Hvis ja, kan han da avlegge sin donasjon da slik at han ikke trenger å være med ved uttak? Spør fordi vi har et barn fra før, og det vil gjøre det enklere om han slipper å være med begge gangene.

Takknemlig for svar.

Skrevet

Send en epost og hør, men jeg vil tippe at de ønsker at samboeren din også er med. han er jo like viktig som deg. I følge norsk lov har klinikken plikt til å sjekke både din og din partners fysiske og psykiske helse, og sjekke om dere er egnede til å føre barn til verden. mange klinikker er vel ikke så nøye på dette, men da jeg bestilte samtale hos Hausken var de nøye på at vi begge måtte komme til dem for samtale og det var ikke mulig å ta den på telefon.

Egentlig er jo dette mest av alt et kvalitetstegn! :)

Skrevet

For å svare på det første sist: Nei, han kan ikke avlegge sin prøve før uttaket - sæden skal være fersk, maks en time gammel da dere ankommer klinikken dagen for uttaket. Den dagen må han være med.

Jeg tror de fleste klinikker ønsker (evt krever?) at begge parter er med på samtalen - uansett vil jeg absolutt anbefale det. Det er viktig for dere begge at din samboer er involvert i så stor grad som mulig (selv om han naturligvis ikke trenger være med på alle kontroller underveis), dette er noe dere gjør i fellesskap, selv om det er vi damene som må ta det verste av støyten underveis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...