Gå til innhold

Tips om god "hverdagskrem" for stumpen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

På sykehuset brukte de Tena Barrier Cream ved hvert stell, men jeg synes veslefrøkna er litt rød på stumpen om dagen så kunne tenke meg å prøve en annen krem/salve til hverdagsbruk. Hvis jeg synes stumpen er rød, bruker jeg zink salve og da blir det fort borte. Flere erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dr. Skjelbreds!! Lurer litt på om denne er lokal i Moss, eller om man får den over hele landet? Den er hvertfall genial! Helt naturlig, hjemmelaget på apoteket. Bo har aldri vært plaget i stumpen! Har han antydninger til rød stump, så er det borte i løpet av et døgn!

Anbefales virkelig på det varmeste. Men som sagt; er ikke helt sikker på om den fåes overalt?!

Skrevet

Sinksalven fra Weleda er helt super - var fastlegen min (småbarnsmor) som tipset oss om den. Og så lukter den så godt :) Tror den inneholder calendula-olje, eller noe sånt. Kjøper den på Sunkost.

Skrevet

Vi bruker kun oliven olje og har gjort det siden lille gutten ble født.. Han har bare fått litt utslett et par ganger, men det ble borte innen et par timers tid når vi smurte på litt oliven olje.. Det er ihvertfall helt naturlig og VELDIG bra for huden :))

Skrevet

Hverdagskrem? Er det vanlig?

Jeg har bare smurt litt med zinksalve når det har vært litt rødt jeg.Ser det bra ut smører jeg ikke noe. Har foreløpig funket med to barn:)

Skrevet

Vi smører heller ikke med noe som helst. Har vel vært et par-tre ganger der han har vært litt rød. Da har vi smurt med Silulen, og han har vært fin igjen i løpet av et døgn. Til vanlig vasker vi med rent vann og babyolje ved skift. Har tro på at huden på stumpen har godt av å få puste, jeg.

Skrevet

Jeg smører med apotekets barnesalve. Ser ut som vaselin og inneholder lanolin. Myk og god salve som ikke er seig å vaske bort (syns zink fort kan bli litt klissete). Beskytter stumpen mot "sterk" avføring.

Skrevet

Her bruker vi Spesial krem (eller noe sånt)fra SebaMed... Tror jeg.. Husker plutselig ikke hva den heter. Bruker den hver morgen hvis stumpen ikke er veldig rød og sår.

Skrevet

Ser at det er noen som nevner Inotyol her- og vil bare få skyte inn at det anbefales IKKE å bruke denne kremen daglig! Den bør bare brukes ved skikkelig sårhet, ikke som daglig forebyggende krem...Dette fordi den inneholder tjære, som er kreftfremkallende.

Skrevet

hvis inotyol er kreftfremkallende, er det rart den er i salg og at de anbefaler den på føden.

Jeg bruker den hvis vesla er sår, men viktig å vaske den av godt neste skift. Hun er ikke så ofte sår, fordi jeg bruker mesoft sine servietter(apoteket) , olje og vann. Og lar henne ligge å sprelle litt med bar stump. Det syntes hun er godt. Bruker a-krem innimellom etter bad.

Blir litt provosert av folk som skremmer andre brukere med sånne skriverier. Nå skjønner jeg at de på føden ikke anbefalte meg å lese ting på nettet, men prate med fagfolk. Huff..

Skrevet

Min far er lege, og det var han som fortalte meg det..Og som jeg skrev, er det ikke noe farlig å bruke den litt innimellom, når baby virkelig er sår! Det som KAN være kreftfremkallende, pga tjæren altså, er daglig bruk over lang tid! Altså er Inotyol IKKE en god hverdagskrem for stumpen (som det ble spurt etter i dette innlegget), men en god krem når baby er skikkelig sår! Slapp av og ta det heeelt med ro=)

Skrevet

Signerer denne. Inotyol skal IKKE brukes hver dag, men er fantastisk de gangene babyen virkeig er sår. Her bruker vi ikke noen salve daglig fordi jeg mener huden bør få puste mest mulig. Der bruker jeg Inotyol på kvelden de få dagene vesla er litt sår og lar den virke over natten og så ingen salve de neste dagene fordi det da rett og slett ikke trengs. Uansett hvilket produkt man velger så bør man bare bruke det ved behov, man skal ikke smøre stumpen hver dag og ved hvert bleieskift uansett, det er ikke noe bra for huden og kan gi enda mer sårhet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...