Gå til innhold

På barnehagen avdelingen er det bare utlendinger...

Anbefalte innlegg

Jeg er utlending jeg også, men seriøst det er noe merklig som skjer på barnehagen til sønnen min. Det er 3 avdelinger på barnehagen, den som sønnen min tilhører ligger ca 1 km fra de andre avdelinger som ligger på samme sted.

Min sønn begynner på skolen neste år, og har gått på samme avdeling som innholder barn fra 3-6 år i snart 3 år. Det har alltid kommet nye barn og av alle de 18 barna er det ingen etnisk norske barn, bare utlendinger. Avdellingsleder er norsk og alle andre 4 er utlendinger som snakker dårlig norsk...

De andre avdelinger er det kun norske barn med bare norske ansatte.

Hvorfor er det slik??

Fortsetter under...

når jeg leser dette er det som om jeg har skrevet det selv.. alt sammen. kanskje våre barn går i samme barnehage?? jeg kom til barnehagen og ble paff av at det kun var utledninger i barnehagen. som du skriver, jeg er og utenlandsk, men allikevel.. man blir satt ut.

Annonse

Er dette seriøst?

Dere må da gi beskjed til kommunen. Høres helt forferdelig ut. Jeg har venner med alle slags hudfarger. Er selv etnisk norsk med blå øyne og lyst hår.

Synes det er flott at vi blir multikulturelle, toleransen økes og hvert individ teller.

Hvis dette er sant, blir jeg helt dårlig. Kjempe skuffet over mennesker som kan finne på å inndele mennesker slik! Dette er rasisme!

Heldigvis er mine barn fargeblinde, de snakker kun om personers egenskaper.

Satt ut, helt...........

Ja kanskje... Kanskje vi burde dra sammen til kommunen og ta den opp med de?

Jeg bor i grorud bydel i Oslo, hva med deg?

Selv om våre barn ikke går på samme barnehagen så må vi ta det opp med kommunene våre.

selv om det er grorud så bor det faktisk norske her og.. og med tanke på at de andre avd har norske barn,er dt åpenlyst at det er MULIG å blande barna. til hovedinnleggeren; jeg tror nok vi har barna i samme barnehage, er på grorud jeg og...( meg som kommenterte det at det var som om jeg skrev det selv..)

Jeg er ihvertfall etnisk norsk og har mitt barn i bhg i bydel Grorud. I vår bhg er det blanding av barn og ansatte med ulik etnisk bakgrunn. Ikke noen sortering der. Forekommer det en form for "sortering" bør det da virkelig slås hardt ned på!

Ok, da kan vi ta den opp hver for oss, slik kan vi holder oss anonyme her. Hvis det er flere som spørr angående dette som skjer, så tror jeg at de skal se på det. Som moren min sier "en hånd klapper ikke".

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...