Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Nå må jeg virkelig få vite om dette er normalt, blir ordentlig bekymret. Hun begynte i barnehagen for 1 mnd siden hun er nå 16mnd gammel. Det er mye nytt som skjer og humøret hennes går litt opp og ned. Men den siste stunden har hun begynt å få anfall som jeg kaller det. Har hørt om trass alder, men jeg føler dette er noe mer, håper det ikke er det, det er derfor jeg spør dere. Det behøver ikke være noe som utløser det, men hun begynner å vri seg på kroppen og gråter noe, så ligger hun på gulvet med å spenne hele kroppen, spesielt beina. Det er umuig å holde henne, ingenting får roet henne ned, hun rister på hodet til alt og dytter meg bort. Det tar godt over 15min før det går over. Jeg blir så redd for at krampene skal komme av noe annet en noe som er normalt. Har noen opplevd dette?? Bekymret mor

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du snakket med helsesøster/lege? Man skal ikke gå å bekymre seg unødvendig. Ta kontakt med helsevesenet. Ikke for å skremme deg, men det nytter ikke å sette "diagnoser" her inne, og selv om man kjenner igjen en ting eller to, så kan jenta di slite med noe helt annet enn andres barn. Jeg oppfører meg sånn som det når jeg har sterke luftsmerter, andre kanskje når de har andre problemer. Be heller om å få en time du! Lykke til! = )

Skrevet

kan ligne litt på sånn min datter på 14 mnd holder på til tider. har funnet ut at dette skjer helst når hun er trøtt og sliten. hun kan plutselig uten spesiell grunn hive seg ned på gulvet og hyle og spenne kroppen umulig å holde henne er som en ål ut av armene mine, kaster seg bakover og spenner seg. ligger da på gulvet og ruller bortover gulvet til hun treffer en vegg og hyler for full hals og virker helt febrilsk. intill nå har jeg ikke skjønt hva som utløser det, men har nå den siste uken erfart at det er sutten og kosen hun vil ha som da ligger oppi senga eller i vogna. har frem til nå bare hatt sutten og kosen i på sove stedene. men nå etter hun begynte i barnehagen for en mnd siden har hun nok behov for å slappe av litt mer og for å klare å slappe ordentlig av så trenger hun sutt og kosen på fanget. så fort hun får dette så roer hun seg umiddelbart og kan sitte en stund på fanget å kose. så dermed har jeg skyvd fra meg at dette er ett anfall her i gården og slått meg til ro med at det rett og slett er frustrasjon over å ikke kunn fortelle hva hun vil ha.

jeg har foretrekt å ha dette liggende i senga for når hun går rundt med kosefille og sutt så koser hun seg helt bort, blir helt fjern og snubler i alt. men får bare tåle at hun hasr litt større behov for sutten etter slitsomme dager i barnehagen. hun er solstrålen selv i barnehagen. barnehage personellet lurte på om hun noen ganger ble sinna. men syns det har vært skikkelig ubehagelig når dette sto på som værst og tenkte som deg at er det noe galt med henne. noe å drikke har også hjulpet her i gården.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...