Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet/har lest noe om hvordan dype bass-lyder, av typen der du føler at alle indre organer ommøbleres, påvirker et foster inne i magen? Og er det forskjell på hvor tidlig/sent i svangerskapet man er? Jeg er 11+3 i dag. Jeg tenker altså ikke på lyden fra bassen, men de vibrasjonene og det trykket som oppstår i magen når man hører høy bass.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her fikk jeg svar på et nettsamfunn (underskog) jeg er med i. Kanskje det er interessant for noen andre som liker å dra på konserter:

"Da min samboer var gravid ble hun anbefalt å ikke gå på rockekonserter.

At babyen er lydisolert er en sannhet med modifikasjoner, de hører ikke nevneverdig dårligere enn oss selv. De har ingen problemer med å høre mor og far snakke sammen, for eksempel, og kan gjenkjenne og bli beroliget av musikk den får høre når den ligger i magen.

Dessuten mener jeg å vite at barn oppfatter et større frekvensområde enn voksne (dette blir bare dårligere med årene), og at de derfor vil reagere anderledes på lyder.

Jeg tror ikke det vil være noe problem å dra i filharmonien eller høre på en kosejazzkonsert, men ville kanskje droppet Metallica."

"Jeg ville anbefalt å ligge unna tunge bassdrevne eventer inntil du får bekreft noe annet fra faglig hold. Basslyder smeller ganske bra i vann."

"ja, som waaktaar skriver ble jeg frarådet av både lege og jordmor å gå på rockekonserter. Jeg rakk likevel å gjøre det et par ganger før jeg fikk spurt. Første gang, ca. halvveis i svangerskapet tenker jeg, ble det så mye liv i magen at jeg måtte gå ut etter første låt. De neste par gangene reagerte klumpen helt motsatt og ga ikke livstegn fra seg hele kvelden. Det var mye skumlere, så da spurte jeg. Til tross for dette kom gutten ut, absolutt ikke for tidlig (så bass fremskyndet ikke fødsel for min del i alle fall), og var helt frisk og fin. Tror man må kjenne etter selv hva man synes er greit."

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...