Gå til innhold

HVOR FÅR JEG TAK I OFFENTLIG GODKJENT RETT KOPI?

Anbefalte innlegg

Skrevet

At det skal være så vanskelig. Politiet kunne ikke, biblioteket kunne ikke, posten kunne ikke, banken dnb kunne ikke.

Håper noen kan hjelpe meg

Skrevet

Trodde posten kunne stemple på rett kopi, evt så må du henvende deg til der du fikk "papiret" fra og be om en kopi til.

Skrevet

Allkopi skal kunne lage slike. Høgskolen her jeg bor har et kopisenter der man kan kjøpe det også...

Skrevet

Jeg måtte til servicekontoret til kommunen.

Skrevet

Har du vært på ett vanlig postkontor? Ikke post i butikk. Mener at vanlige postkontor kan gi rett kopi stempel.

Skrevet

ja det mener jeg også, skal få samboer til å høre en gang til...jeg har fått det på posten før

Skrevet

tror det er nye regler på det. Jeg gikk til posten, ble sendt videre til politiet, og derfra til kommunen.

Skrevet

Bare sørg for at han går på ett vanlig postkontor.

Skrevet

Jeg trengte rette kopier bare for et par måneder siden og det fikk jeg på posten og i en kopisjappe.

Jeg hadde nada problemer med å få tak i rett kopi.

Skrevet

Fikk ordnet det hos Nav og det helt gratis, men måtte kopiere selv, men det var da den minste sak!

Skrevet

Jeg tar alltid kopier på Nav:)

Skrevet

Jeg kjøpte rett kopi stempel på posten, kravet er at du må ha en person som er over 18 år til å signere med full navn og dato. Jeg fikk ei jeg kjente til å gjøre det, da jeg ville ha en utenom familien. Hun sjekket jo kopien mot orginalen.

Skrevet

nav

kommune huset (resepsjonen)

allkopi

Skrevet

Hvis du bor i nærheten av en frivillighetssentral, pleier de å gjøre det.

Skrevet

Allkopi i Nedre slottsgate og sikkert også de andre kontorene i Oslo.

Skrevet

Normalt skal offentlige kontorer kunne gjøre det, f.eks.

- bibliotek

- skoler

- nav

- politi

Vet at noen imidlertid sier nei pga kapasitet... dessverre

I tillegg kan man få kopi ved kopisentre - forutsatt at den er "sporbar" (dvs. tydelig framkommer navn på hvem som har bekreftet, slik at man kan sjekke)

(Samordna opptak skriver for øvrig følgende:

# Alle kopier av vitnemål og attester skal være stemplet og signert av et kopieringsbyrå eller en ansatt ved offentlig kontor (skole, kommunalt kontor, politikammer osv). Attestering fra bank/ postkontorer blir også godtatt. Stempelet må vise hvor kopien er bekreftet.

# Attestering fra butikker, privatpersoner o.l. godkjennes ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...