Gå til innhold

Hva bør jeg gjøre ? (to tette...)

Anbefalte innlegg

Hei

Har nettopp funnet ut at jeg er gravid og har enda en go del igjen av permisjonen min- ferdi i desember.

Har regnet ut at ny termin er i mars??!! Slik at jeg får ikke tid til å "opparbeide" meg 6 nye mnd.

Har i denne permisjonen vært så utrolig dum og valgt 80%-

sitter jeg i saksa nå da ?

Hva anbefaler dere oss og gjøre....Vi har ikke nubbsjans å ha ett år til med 80% og langt mindre 80% av 80%....

Er såh utrolig rådløs- Er det noen her inne som har peiling og kan hjelpe meg litt ?

Vurderer og begynne og jobbe nå og utsette resten av permisjonen med lillegutt, men vet ikke om dette er mulig engang.....?

Er meget takknemlig for alle svar....

Fortsetter under...

Om du har fast jobb skal det holde å jobbe fullt en dag mellom permisjonene for igjen få utregnet nytt grunnlag for den nye permisjonen. Du trenger ikke jobbe 6 mnd da foreldrepengene du har nå gjelder som opptjening.

Om du ikker har fast jobb er jeg usikker på hvor mye du må jobbe, men kan tenke meg at det er 4 uker.(men ikke sikker)

Om det er noe igjen av denne permisjonen når du går ut i ny permisjon mistrer dere denne.

• 4 uker senere...

Enig i at du ikke trenger å jobbe i seks mnd. så du trenger ikke være redd for å miste opptjeningen (nye regler heldigvis).

Men - tror ikke det er riktig det anonym skriver ang at du mister permisjonstiden. Den må etter loven tas ut innenfor en tidsramme på tre år (Lov om arbeidsmijø, arbeidstid og stillingsvern mv. (arbeidsmiljøloven), § 12 - 6, punkt 3.

Jeg hadde sjekket dette litt opp iallefall. :)

Det er kun fedrekvoten som kan utsettes og taes innen 3 år slik jeg har skjønt det..... Og når man går ut i en ny permisjon stemmer det at man mister resterende av den forrige permisjonen.. Men til HI; som andre har sagt, du trenger ikke jobbe i 6 mnd for å få nytt grunnlag, bare du kommer deg ut i jobb mellom permisjonene er det nok til å få nytt grunnlag og du kan da få permisjon ut fra 100% lønn om det er det du jobber mellom permisjonene..

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...