Mamma til*2 jenter* Skrevet 4. september 2009 #1 Skrevet 4. september 2009 Ukene går..formen bedrer seg litt etter litt.. Magen kommer litt frem på kvelden men merker egentlig ingenting til at jeg er gravid annet enn litt kvalme. Er nå i uke 10 å håper alt går bra de neste ukene.. Krysser fingrene for dere alle å håper vi får følle hverandre til 2 og 3 trimester.
Frk Marge Skrevet 4. september 2009 #2 Skrevet 4. september 2009 kvalmen er uutholdelig til tider, har den hele dagen og kvelden er også fryktelig svimmel stort sett hele tiden seabands holder kvalmen litt på avstand, men fjerner den IKKE er skrubbsulten, men får ikke i meg nok sidne jeg ikke klarer mat med fett i blir husmann med kokt skinke og tomat 90% av tiden her... klarer ikke spise nok rett og slett... men det kommer seg nok når kvalmen forhåpentligvis er borte om noen uker er i uke 8 nå og magen er fryktelig oppblåst. begynner å se gravid ut faktisk. og har fått et kjempeproblem: flyttet i juli, og finner ikke ut av hvor jeg har lagt alle mammaklærne mine vi har en bitteliten leilighet og derfor har vi lagret noe på lager, noe i skuffer og skap, noe i en bod og noe hos mamma... men vor i H... jeg har lagt dem??? fatter det ikke begynner å haste nå og jeg er i tilleg blakk pga NAV's utrolig behandlingstid... men lykkelige er vi da gleder meg til å begynne å føle liv merket det såvidt i uke 11 med 2.mann, håper det blir tidlig denne gangen også
3smaa Skrevet 4. september 2009 #3 Skrevet 4. september 2009 Jeg har termin 10.april og er 7+5 uker på vei. Formen er dårlig her, jeg har vært veldig kvalm de siste ukene og orker ingenting. Har også gått ned i vekt, men magen min er godt synlig. Jeg kan merke at den har vokst litt.. Håper at alt går bra med alle sammen )
cecilie stolt mamma :) Skrevet 4. september 2009 #4 Skrevet 4. september 2009 Jeg har termin 5 åpril og formen den er sånn passe, har vært veldig kvalm og kastet opp en del til tider, men litt bedre nå. er bare veldig trøtt for tiden, men det kommer seg nok etterhvert. Magen er begynt å bli veldig synlig, synes magen kom veldig fort andre gangen... gler meg til ul om ikke så lenge Lykke til damer !!
Gjest Skrevet 4. september 2009 #5 Skrevet 4. september 2009 Er i uke 7 og i fin form. Sliter litt med metallsmak i munnen og er litt mer trøtt enn vanlig, men ellers frisk og rask - så langt;)
mamma og my Skrevet 5. september 2009 #6 Skrevet 5. september 2009 Snart uke 10 her, og formen er veldig variabel. Enkelte dager er jeg ganske opplagt, mens andre dager kommer jeg meg så vidt ut av senga, er kvalm til alle mulige tider på døgnet, og uvel...
Gjest Skrevet 6. september 2009 #7 Skrevet 6. september 2009 Er i uke 9 her nå med termin 19 april. Formen er veldig opp og ned,vært veldig kvalm til tider og sovet meg omtrent igjennom fridagene når jeg har hatt mulighet.. Reagerer voldsomt på lukter og mye mat smaker helt annerledes.. Magen synes godt, så vi satser på tidlig ul rundt uke 12=0))
Nr 3 er på vei ;) Skrevet 6. september 2009 #8 Skrevet 6. september 2009 Hei.. bare lurer på en ting.. jeg har også termin 10 april.. men er da virkelig 9 +3 uker på vei.. Stusser litt over at du bare er 7+5??
*Lille Vesle 2010* Skrevet 6. september 2009 #9 Skrevet 6. september 2009 Jeg har termin 12.april og er akkurat 10 uker på vei i dag. Du er nok 10+1 og ikke 7+5 Gutt04+Aprilspire:) Kvalmen er begynt å gi seg. Er sulten hele tiden så spiser mye. Ikke alltid så sunt det jeg spiser heller, men forsøker å spise så variert det går. Skal på tidlig UL neste uke håper jeg! Har så lyst til å se at det virkelig ER noe der og at det har det bra:)
<3 15mnd, lyst på en til <3 Skrevet 6. september 2009 #10 Skrevet 6. september 2009 jeg er 6+6 i dag. var på tidlig ul på fredag og hørte ett lite hjerte slå vært veldig svimmel i 2uker.og den siste uka har jeg også vært særdeles kvalm.. reagerer på lukter. var på resteurant i dag hvor de åpenbart vasker med klor.det stinket, og jeg holdt på å kaste opp.. men ingen av de andre kjente det!
♥Koseklumpen-3 barnsmor♥ Skrevet 7. september 2009 #11 Skrevet 7. september 2009 Jeg har usikker termin, men er ca i 8.-9. uke med planlagt KS en gang i begynnelsen av april siden jeg har hatt to hastekeisersnitt før. Jeg er for tiden veldig kvalm, har korsryggsmerter, er oppblåst og trøtt. Får ikke sovet nok føler jeg, og jeg legger meg kl.21.30-22 om kvelden og er oppe med barne ved 7.30-tiden om morgenen. Jeg føler også mest for å være asosial og jeg sliter med tanken på at jeg skal begynne i jobb igjen om en uke. Ingen andre en foreldrene mine vet det i tillegg til oss, og jeg synes det er vanskelig å skjule det. Skal på ny UL (har hatt 1) fredag den 18.sep. Da får vi forhåpentligvis se at det har utviklet seg, siden jeg ble satt tilbake et par uker på den forrige UL jeg hadde.
3smaa Skrevet 7. september 2009 #12 Skrevet 7. september 2009 Jeg skrev bare feil jeg har termin 20.april. Beklager..
Stines nr 1 Skrevet 7. september 2009 #13 Skrevet 7. september 2009 Hei jenter ) har termin 22 april,så nærmer meg 8 uker. Er sykemeldt siden jeg ikke får i meg mat om dagene..kvalm & utslitt..menmen..det blir vel snart bedre ) får bare ta det med ro så lenge. gleder meg masse til magen begynner å vokse,spennende tid fremover. ha en fin dag!
MaRiAnNe_85 Skrevet 7. september 2009 #14 Skrevet 7. september 2009 Jeg har termin rundt den 22-23 april. Er vel i min 9. uke i morgen. Var en periode veldig plaget med kvalme,men det har roet seg litt og nå er jeg bare litt kvalm Er ellers veldig trøtt, øm i underlivet, sulten og kvalm om hverandre, vondt i korsryggen (blir bedre med svømming), stikking i magen, fått mer uren hud,men heldigvis ikke så ille. Var ikke slik forrige gang så synd at det måtte komme denne gangen. Ellers så skal jeg på ultralyd snart De sa jeg skulle få en time innen uke 9,men da regner de kanskje fosterets uke 9,eller? Både gleder meg og gruer meg til den, krysser bare fingrene for at alt skal være bra:) Lykke til på ferden alle aprildamer
idamamma-00 Skrevet 7. september 2009 #15 Skrevet 7. september 2009 En liten april klubb - så hyggelig;)))) Jeg er 10+3 i dag, formen er faktisk stigenede!!! Forsatt litt kvalm morgen og mer kvalm om kvelden - og ellers når det er lenge siden jeg har spist eller er trett. Trenger mer søvn og hvile. Gleeeeder meg til 12 uker er overstått og håper at jeg da har overskudd til trening og litt mer sosiale aktiviteter. Går til akupunktør (bare vært der 1 gang foreløbig) som skal hjelpe meg med kvalmen og forebygge bekkenløsning (var veldig plaget sist sv.skap) Skal til ul i uke 13 - gleder og gruer meg til det. Magen buler av og til synest jeg, merker veldig godt at den har forandret seg. Kjenner allerede nå at livmoren stikker over skambenet. Gjør dere det?
Plikkert70 Skrevet 7. september 2009 #16 Skrevet 7. september 2009 Formen her er varierende, småkvalm, halsbrann og fryser. Går ned for telling når jeg kommer hjem fra jobb, trøtt og mere sliten på kveldene. 7+3 uker på vei nå. Ellers så gleder jeg meg til å fortelle barna dette, men vi venter til etter UL i uke 12. lykke og hell til oss alle her inne=)
randomknappen Skrevet 7. september 2009 #17 Skrevet 7. september 2009 Jeg er i uke 9 og har det ganske dårlig. Jeg var sykemeldt i forrige uke og da klarte jeg å vaske og rydde og styre, men så skulle jeg prøve meg på å jobbe i dag.. Ikke en god idè.. Jeg blir kvalm av å anstrenge meg (å rusle er til og med anstrengende), veldig dårlig matlyst (jeg spiser kun for å ikke ta vitaminene på tom mage), svimmel av å stå, kjempetørst så jeg drikker mye vann og da må jeg jo springe på do hele tiden. Litt synsforstyrrelser tror jeg, prikker forran øynene og vanskelig å fokusere. Og så følelsene da. Jeg er masse sinna og irritert og kjeeemperørt og råhappy. Og så får jeg vondt i magen og det synes jeg er skummelt. Pluss at magen er treg, kanskje det er derfor jeg har vondt? Klage, klage, klage. Jeg tror jeg skal få utvidet sykemeldingen min så jeg klarer å sove, spise og dusje. Men jeg gleder meg veldig til baby da!
lisa3 Skrevet 7. september 2009 #18 Skrevet 7. september 2009 Jeg er 9 uker på vei, og har termin 14. april. Er i veldig god form stort sett, bare så forferdelig trøtt! Ingen mage enda, og vekten har så langt bare gått litt nedover. Håper jeg slipper å bli så veldig stor i dette svangerskapet, men har lagt på meg ca 12-13 kg i alle mine tre tidligere svangerskap, så det spørs vel om det ikke blir det denne gangen også
vårsolmamma Skrevet 7. september 2009 #19 Skrevet 7. september 2009 satt og regnet på harde livet jeg også..hi hi
snart5_82 Skrevet 7. september 2009 #20 Skrevet 7. september 2009 hei hei:) er endelig ferdig med kvalmen..det verste ihvertfall:) men smakssansene er kranglete enndå...kjøtt og kylling takler jeg ikke for tiden..brekker meg hvis jeg får det i munnen...så her er det fisk på menyen:) magen kjenner jeg best om morgenen..då virker den litt hard og skrå..og gjett om jeg har savnet det! ellers er alt helt som det skal være pluss litt til:)
idamamma-00 Skrevet 8. september 2009 #21 Skrevet 8. september 2009 12-13 kg er ikke mye lisa3, jeg gikk opp 18 kg sist sv.skap, og har som mål å ikke gå opp mer enn 12-13 kg denne gangen;)
Frk Marge Skrevet 8. september 2009 #22 Skrevet 8. september 2009 12-13 kg er vel det som er anbefalt det eller? med første gikk jeg opp over 40 kg (svangerskapsforgiftning) med andremnn bare ca 20 kg. så om regelen er at det halveres for hver gang, så satser vi på 12 nå hehe
Molait Skrevet 8. september 2009 #23 Skrevet 8. september 2009 Faktisk litt bedre av kvalmen. Har ikke gitt seg, men er ikke krise om det går 5 min etter uvel uten at jeg spiser. Ellers har livmora krabbet godt over kanten. Var på ul i dag (9+5) En liten pudding. Hjertet slo, men var ikke mye til sprelling. Alt virket bra. Skal tilbake om 3 uker. Visstnok. Tror det er oppfølging siden det gikk som det gikk sist. Irriterer meg at de ikke kunne tatt bedre oppfølging sist! Tenkte ikke jeg skulle mer inn jeg, men legen satt nå opp ny time, så da kan jeg jo benytte meg av den. Pupper er veldig ømme, dett bruker de nå å være på meg, så det er greit:)
Ingunnmor Skrevet 9. september 2009 #24 Skrevet 9. september 2009 Hei! Jeg er i uke 9 i dag og er så sulten at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg til tider Det er fryktelig slitsomt og jeg blir SÅ matlei - ingenting frister! Våkner om natta av at magen skriker etter mat. Jeg var ikke sånn i forrige svangerskap. I tillegg skal det ikke så mye til før jeg blir veldig sliten og trøtt, og bekkenet kjennes godt etter mange timer på jobb. Jeg er lærer og det er en veldig stressende hverdag, men skal holde ut i 100% jobb så lenge som mulig. Jeg lurer på hvor dere tar UL. I forrige svangerskap hadde jeg mange UL pga mye blødninger og veer tidlig i svangerskapet. Har ikke disse problemene nå, men har jo veldig lyst å se at alt står bra til med "mini" før i uke 17. Er det bare å bestille f.eks på Alleris og si at man ønsker en UL? Eller må man ha en bekymring?
yrsa Skrevet 9. september 2009 #25 Skrevet 9. september 2009 Hei, Koselig med en april-klubb )) Jeg har termin den 28 april, er kvalm . men kaster heldigvis ikke opp.. Hjelper å spise masse, masse.. Hjelp, er litt redd for at jeg legger på meg i overkant mye om denne matlysten ikke forsvinner! Har skikkelig metallsmak i munnen også, hva kommer det av tro? Puppene er endel større, og gaaaanske så ømme. Dette blir spennende!! Lykke til videre til alle april-jenter )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå