To tette og ei badehette ;) Skrevet 4. september 2009 #1 Del Skrevet 4. september 2009 Heisann mine medgravide Fant nettopp ut at jeg er gravid. 4+5 (Weee) Sist graviditet så sa jeg ifra til helsepersonell (lege, JM, samtale på sykehuset) at vi har smalt bekken i vår familie. Lurte da på om jeg kunne ta røntgen. Fikk nei til svar pga røntgenstrålene. Endte med at jeg lå 18 timer i fødsel uten å få ungen ut. Ble haste KS da. Etter fødsel så tok jeg røntgen og fikk påvist noe mindre verdier (eller noe sånt) på noen av målene. De skrev i brevet til meg at ved evt neste graviditet så kunne jeg få KS hvis barnet var stort. Men det barnet jeg fikk for halvannet år siden var ikke stor. Helt normalt faktisk. Og jeg husker da jeg var til samtale med legene på sykehuset. De vil rett og slett ikke høre på deg. De vil at du skal prøve prøve og prøve. Så nå begynner jeg nesten å grue meg til samtalen.. for de vil vel at jeg skal prøve vanlig først. Men det kommer ikke på tale sier mannen min. Tror dere jeg får gjennom KS denne gangen uten krangling? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140616186-ja-denne-gangen-blir-det-planlagt-ks/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
xyzaa Skrevet 5. september 2009 #2 Del Skrevet 5. september 2009 Det er visst noen som løser problemet sitt i dag gjennom fritt sykehusvalg. Det har f.eks. stått i nyhetene at mange bergensere f.eks. velger Voss sykehus, da det sykehuset de sogner til skal visst være meeeeeget restriktiv. Vet at dette kan ha sine ulemper også, å kanskje måtte velge et sykehus som er litt langt unna. Men man slipper frustrerende samtaler også hvis man tidlig velger et sykehus som har en liberal holdning i utgangspunktet. Derfor synes jeg en mulig løsning (sikkert ikke det eneste) hadde vært å legge ut et spørsmål her om hvilke sykehus i nærheten av deg, har en nokså liberal linje. Slik tror jeg man kunne unngå å bruke mer tid på et sykehus som likevel har en restriktiv linje, hvor samtalene kommer til å bli frustrerende og kanskje ende i et nei. Selvfølgelig kan personalet være forskjellige innenfor det samme sykehuset - og det er vanskeligere å gjøre noe med. For øvrig er det verdt å ta en titt på innlegget "SLIK kan man få KS!", på denne adressen: http://www.barnimagen.com/forum/thread/7988281 Jeg ville for min del ikke ha brukt alt som foreslås her, men svært mye av det. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140616186-ja-denne-gangen-blir-det-planlagt-ks/#findComment-140617789 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MALENA26 Skrevet 6. september 2009 #3 Del Skrevet 6. september 2009 ser at det er din andre barnet. Tror neppe du får keisersnitt på Haukeland uten videre. De har tvunget meg til vanlig fødsel andre gangen selv om jeg hadde keisersnitt og barnet andre gangen var like stort som første. Helt til morkaken løsnet så ble de katastrofe ks. så tror nok du må til Voss,der innvilger de ks på 1-2-3 her i Bergen må man krangle og likevel hjelper det ikke. glad for jeg er ferdig med dem der nede nå. fikk min tredje barn for 14 dager siden med planlagt keisersnitt,og nå er jeg helt ferdig med det sykehuset når det gjelder fødsler. ble litt overasket at denne gangen en utlandsklege spansk opererte meg,og kom på visit tiden hos meg. Alle de andre gangene før har jeg aldri truffet noe lege eller noe,ingen kom på visit tiden for og spøre meg hvordan jeg har det engang ,sykt. glad for jeg hevnet med utlandslege denne gangen fordi han svarte på alle spørsmålene mine og ikke minst sa helt ærlig at det er ingen grunn for redsel og panikk om jeg blir gravid igjen ))) vi ses om 2 år sa han heheheh Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140616186-ja-denne-gangen-blir-det-planlagt-ks/#findComment-140622586 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå