Gå til innhold

Sagaen om Isfolket

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan vi ikke snakke om den? Jeg simpelthen føler meg i familie med Lind av Isfolket. De er jo herlige!

Silje, Tengel, Liv - kloke liv, Shira fra Mar, Nathaniel, Heike!!!!!!!,

Hvilke(n) bok/historier husker du best?

Jeg liker de første bøkene helt til Silje og Tengel dør. Så er det bøkene om Heike og Vinga.. liker godt den om Elisabet, og Tula, Villemo, Benedikte, Vanja og Tamlin........ jeg liker alt utenom den boka der de er i Spania!

Skrevet

Ahh... Det er alt for lenge sidan sist... Sikkert 2-3 år :o)

Einig med deg at dei første bøkene er best, Silje og Tengel, Villemo og Dominic, Ulvhedin, og sjølvsagt ikkje minst Heike.

Har alltid likt Den om Elisabet og den om Anna Maria og Kol.

Er ikkje glad i den i Spania (litt for skummel for meg synest eg å hugse), likar heller ikkje den med spøkelsesslottet, syntes den var kjedelig. Ravnens vinger (den med HÅRET) er litt for nifs og. Trur aldri eg leste ferdig bok nr 47, berre skumma igjennom.

Generelt sett er serien best i begynnelsen og dårlegast mot slutten (sjølv om Demonenes Fjell er veldig gøy).

Skrevet

Hehe mimre mimre...lenge siden

Silje ,Tengel, Sol, Villemo&Dominic. Elisa&Ulvhedin

Den med de guttene i gruvene (Kaleb?)

Elisabeth...

Også enig i at de første bøkene er best, nr 47 tror jeg ikke jeg har lest

Skrevet

Det er vel ca 15 år siden jeg leste den serien. Var vel ikke mer en 15 tror jeg. Leste hele serien på en sommer. Satt med nesen klistra i bøkene hele sommern og storkoste meg. Klarer nok ikke velge blandt alle, der er det mye spennende. Men selvfølgelig, de tre første bøkene er helt spesiell, følte meg litt tom når jeg begynte på den fjerde. Var ei bok jeg strevde med som var kjedelig men husker ikke hvilken.

Hørte på Joe Cocker mens jeg leste og når jeg hører de sangene i dag kan jeg fortsatt se for meg en del av bildene jeg dannet meg mens jeg leste.

Skrevet

jeg må seriøst se til å få lest den serien.... skjemmes nesten av å si at jeg ikke har lest den:(

Skrevet

Kaleb ja... Kaleb som siden fikk etternavnet Elistrand. Han giftet seg jo med datteren til Cecilie og Alexander Paladin, Gabriella.

Kaleb reddet Mathias ut fra gruvene, Mathias som vel var en utvalgt, men som aldri fikk utviklet evnene sine. Ble ikke han drept av Ulvhedin?

Mange flotte leseopplevelser. Jeg brukte også en sommer på første gangen, og husker at jeg måtte vente på de siste bøkene som da var i ferd med å bli utgitt.

Vanja og Tamlin da, Nattens Demon, det var heftige saker.... ;))))

Skrevet

mimre mimre.. nå må jeg nok snart lese sagan om isfolke 1 gang til. Det er jo en hærlig serie da. med mange fine personer. Vet ikke helt hvem som er favoritten jeg. Uten om Tengel, sol, silje, som jo startet hele serien. Synes også at heksemestern var grei, husker ikke helt hva den neste serien heter,,,, var det sagnan o lysets rike? eller noe slikt????

Margit Sandemo er bare kjempe flink til å skrive...

Skrevet

Elsker den serien!!

Men, dere vet at Sagaen om Isfolket bare er første delen i en triologi??

Først er det Sagaen om Isfolket, og så kommer Heksemesteren, og til slutt Lysets Rike hvor disse to seriene møtes.

Anbefaler dere å lese hele triologien!! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...