Gå til innhold

lap til mandag! Gruer meg til narkosen.... noen som har gjort dette? har noen hatt ubehageligheter pga narkosen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

..... hjelp.... er redd jeg.... har vært prøvere på nr 2 i to år.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Jeg tok lap i vår, og grudde meg også veldig til narkosen. Men den var det ikke noe problem med! Anestesilegen snakka rolig til meg, forklarte og var veldig hyggelig, og jeg kjente jeg ble sløvere og sløvere. Tenkte at jeg skulle iallefall holde ut lenge før jeg zzzzz så var jeg borte. Skjønte ingenting da jeg våknet av at de trillet meg ut av op-rommet. Jeg var litt "småfull" i 10 minutter, men det var jo bare gøy! hehe! Ble ikke kvalm eller noe. Var som om jeg hadde sovet lenge.

Man får en del luftsmerter inne i magen og skulderen, da de blåser luft inni magen for å "se bedre der inne" Det var ubehagelig og vondt etterpå, men med smertestillende så hjelper det på. Det går over etter et par dager. Gjorde det med meg iallefall. Jeg var uheldig og fikk MYE smerter. Mens andre er heldigere og kjenner ingenting!

Det går bedre når man tenker på at etterpå så har man iallefall gjort DETTE også for å sjekke opp og finne ut av om man kan bli gravid.

Ønsker deg lykke til jeg! Dette går bra!!

Klem

Skrevet

Dette går så bra!

Tok lap i januar i år og grudde meg enormt. Men det gikk kjempe fint. Ingen problem med narkosen, men som Nellybelly nevnte; litt "full" i ti min etter jeg våknet.

Jeg er kjempe glad for jeg gjennomførte en lap - det er den beste muligheten til å virkelig sjekke ut eggeledere, livmor og alt annet i magen som skal til for å lage barn. Vi forsøkte i mange år før vi oppsøkte lege og fikk lap. Tankene om "er det noe galt med meg som gjør at vi ikke får det til" hadde plaget meg i perioder, og ved en lap fant vi ut at det ikke var noen som var grunn til at jeg ikke skulle klare å bli gravid. Og det er godt å vite:=)

Mange blir også gravide etter lap. Er det noe "grums" i eggelederne så skylder de igjennom og lager litt mer "åpen vei", så kjenner til flere som har blitt gravide like etter:=)

Masse lykke til på mandag. Jeg er redd for alt som har med sykehus å gjøre, sprøyter og leger i hvitt; kan jeg... kan du:=)

Jeg hadde med glede gjort det engang til!!!

Skrevet

Tusen takk for svar! Er så koselig og betryggende at noen "gidder" å svare:)) skal også se på denne linken jevnlig frem til mandag... samme som "bli gravid"

Tuuusen takk igjen, går på med pågangsmot nå:)

klem, lykke til med prøvingen alle sammen

Skrevet

Lykke til i morgen:)

Jeg tok laproscopi september -08. Hadde det slik de andre som har skrevet over her......hadde en del luftsmerter i skuldrene noe dager etterpå.....men dette gikk også over:) Var selvsagt groggi den ettermiddagen etter at jeg kom hjem, men du får med deg en godteripose fra sykehuset med smertestillende.....tok noen av dem når jeg kom hjem og sov i en del timer, var bedre nr jeg våknet:)

Jeg er faktisk en av de som ble gravide rett etterpå......men mistet dessverre i uke 19:/

Også er det så deilig med dagkirurgi, man sove ri sin egen seng både før og etter:)

Klem fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...