Gå til innhold

Andre lærere her?

Anbefalte innlegg

Er dere fremdeles i full jobb? Hvordan er formen?

Jeg jobber 100% og er på 5.trinn. Jeg elsker jobben min, men merker tydelig at jeg blir fortere sliten. Det er liksom ikke mulig å være på jobb uten å være 100% påkoblet, og dermed går det ut over de to små hjemme. Jeg må legge meg ned og hvile litt etter jobb, jeg er totalt uttappet. Dette kjenner jeg veldig på samvittigheten, men samtidig er det samvittigheten som stopper meg i evt. sykemeldingsplaner. Jeg vet jo at dersom jeg skal jobbe bare 50% f eks, må noen andre trø til mer. Likevel merker jeg at jeg ikke kan garantere å jobbe fullt frem til 11.desember. Hvis jeg skal være 100% lærer, vil jeg bare klare å være 20% mamma, og for meg er det ikke godt nok.

Foreløbig er målet å gå 100% frem til høstferien i alle fall, så får jeg se an formen etterpå.

Hva tenker dere andre?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140615928-andre-l%C3%A6rere-her/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heia!!

Lærer jeg og - og kjenner på det samme, er kommet frem til at dette klarer jeg ikke. Kroppen roper STOPP - dønn sliten og utmattet hele tiden. Tror den kommende uka blir min siste i 100% jobb. De stakkars 2 som er mine egne har jo ikke en mor lenger, bare et utslitt "skinn" som kommer hjem hver da.

Tenker at du også trenger å jobbe redusert ja!!

Og ang å jobbe helt til permisjoenen - nei det tror jeg ikke jeg klarer!

TA vare på deg selv og dine barn. jobben skal du tilbake til og styre med i maaaaaaaaaaaaaaaaange år fremover! De sa jordmora mi!

Jeg er også lærer, denne uka har jeg vært hjemme med influensa, men jobber ellers 100% som kontaktlærer på 9.trinn. Jeg gleder meg veldig til å komme på jobb i neste uke, har holdt på å bli helt sprø disse dagene hjemme. Sist svangerskap ble jeg sykemeldt tidlig, etter ca 5mnd. Denne gangen håper jeg å jobbe helt ut dvs til juleferien.

Jeg var tidlig ute og fortalte om graviditeten til ledelsen på skolen. Det har gjort at de har tatt veldig hensyn til dette når de har lagt timeplanen. Jeg har f.eks ingen undervisning på onsdager og under viser litt mindre enn det min 100% stilling tilsier at jeg skal.

Jeg håper at dette skal være med å bidra til at jeg står i jobb så lenge som mulig. Tror dette er en veldig individuell ting, noen er mer sliten enn andre. Jeg er mye alene med de to guttene våre, men så langt går det greit. Vurderer å skaffe meg en vaskehjelp slik at jeg i vertfall slipper den oppgaven.

I forige svangerskap var det noen som sa til meg at "dersom man følte at man ikke klarte å ta vare på egne barn etter jobb, var tiden moden for å få ei sykemelding." Dette er noe jeg kommer til å ha i bakhodet også denne gangen.

Jeg har nettopp fått meg vaskehjelp, og det hjelper jo litt. Hun kommer annenhver torsdag, og jeg kommer bare til å støvsuge litt og vaske badene ukene i mellom.

Jeg innser selv at jeg må redusere jobbingen litt, men håper som sagt på å holde ut i 100% til etter høstferien. De kommende ukene frem til ferien, har vi studenter på trinnet. Det betyr litt avlastning.

Jepp

Studerer ved siden av, men pga manglende tilrettelegging blir jeg så sliten og stressa at jeg neppe kommer til å klare å jobbe det jeg skal frem til termin. Frustrerende når du vet hvor mye andre har fått tilrettelagt, og hvordan det var tidligere, men at med ny avdelingsleder og rektor, så er det kun jeg som må tilpasse meg dem. Har vært i kontakt med tillitsvalgt ++, men det skjer ikke noe mer.

Sist gang jobbet jeg 100% frem til fødselen. Med undervisningsfri når det er forelesning hadde dette ikke vært noe problem. Vi snakker her om en meget lav deltidsstilling.

Annonse

HELT sikker?? trodde jeg kune skrive den selv;)

SEff er det det - MEN har heldigvis en lege som SER og LYTTER :):) Hun har alerede anbafalt en reduksjon, men jeg har SELV sagt jeg ville prøve en stund til med 100%!!

Guuud jeg er lei folk som er så nedlatende mot å ta vare på seg selv i svangerskapet i stede for å bevis at man er supermennesker. DET kommer iallefall ikke min familie til gode at jeg gjør - for jeg er bare et normalt menneske som må stoppe opp når kroppen ikke klarer mer.

men takk for opplysningen - kan jo hende det finnes noen som ikke viste;);)

He he:)

Jeg kjente også at jeg ble en smule irritert av den der "du kan jo ikke sykemelde deg selv"-kommentaren. Gadd ikke svare en gang.

I dag har jeg vært hos legen, og jeg ble sykemeldt 20%. Jeg har snakket med inspektøren, og jeg skal gå hver dag, men gå hjem etter lunch to dager. Tror det hjelper litt. Legen ville helst sykemelde meg mer, men jeg vil prøve dette en stund og heller gå mer ned hvis ikke dette virker. Håper dette hjelper nok frem til høstferien.

Heihei mor til Lisa og Vegard.

Jeg kunne ikke dy meg - måtte bare svare. Er så mange såm bare MÅ være utidige - og seff så feig at de svarer anonymt!! Håper det blir bedre for deg no.

Klem og lykke til videre i svangerskapet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...