Gjest Skrevet 4. september 2009 #1 Skrevet 4. september 2009 Hmmm.... Lurte på en ting her nå. Har man bytterett på medisiner? Jeg kjøpte medisiner for 14000 i går, og fant ut nå nettopp at jeg kunne fått det samme for 9000 i en annen butikk Kan jeg da retunere de? De er uåpna og sånn... Dessuten fikk jeg for mye av en ting, og for lite av en annen ting. Det må jeg vel iallefall få bytta. Eller?
snuppis74. 3.IVFuke51 ♥ ♥ Skrevet 4. september 2009 #2 Skrevet 4. september 2009 Hei:) Dette er jeg veldig usikker på...men det jeg lurer på r: hvordan i all verden kan det være så enormt stor prisforskjell??Hvilket medisiner er dette? og hvilke apotek snakker vi om? Har selv henta medisiner for 8000 i dag..på Rikshospitalets apotek. goood helg:)
Gjest Skrevet 4. september 2009 #3 Skrevet 4. september 2009 Det var suprecur nesespray (som jeg har fått dobbelt opp av) Og gonal F sprøyter (som jeg har fått halvparten av) og otrivelle eggløsningssprøyte. Handla på Liseapoteket, men det er tydeligvis billigere på Apotek 1... God helg til deg å! (er det ikke deilig å bruke så mye penger på en gang?
lillros Skrevet 4. september 2009 #4 Skrevet 4. september 2009 Desverre er det slik at bytteretten ikke gjelder medisiner. Dette fordi apoteket da ikke kan garantere at medisinen har vert oppbevart riktig eller at den ikke har blitt tuklet. Apoteket er ansvarlig for alle medisinene som blir solgt og kan dermed ikke ta sjansen på at medisinen ikke fungere eller fører til sykdom eller skade. Noen apotet avviker imidlertidig en sjelden gang i fra dette i spesielle tilfeller, men da ikke fordi du ha funnet ut at man kan få dem billigere et annet sted. Spesiellt de medisinene du nevner er alltid kjempedyre uansett apotek. Men der er da noen spesial ordninger for refusjon av slike utgiftene. Dette må du nesten snakke med nav kontoret ditt om. Når det gjelder ulike priser i ulike apotek, så er det slik at ulike kjeder har ulike avtaler med leverandørene. Dette kan føre til prisforskjeller.
snuppis74. 3.IVFuke51 ♥ ♥ Skrevet 4. september 2009 #5 Skrevet 4. september 2009 synes allikevel prisforskjellen var fryktelig stor.... Har du fått to esker med Suprecur? De selges kun i 2 pack,-men hvis du har fått 2 ganger 2, er vel det litt for mye....da skal du iallefall spraye leeeenge.. Helt syyykt å bruke så mye penger på en gang på APOTEK!!Herregud...ved mitt første forsøk brukte jeg tilsammen ca 14 000. Blir vel ca det denne gangen også...men får jo igjen ALT over 15 000 gudselov... Lykke til med forsøk:)
tinybubbles Skrevet 4. september 2009 #6 Skrevet 4. september 2009 Dette har skjedd akkurat det samme til meg. Apotekdama sa at medisinen min er PERSONLIG og desverre kan ikke returneres, (til og med ubrukte sprøyter, nåler). Sukk.
lillros Skrevet 4. september 2009 #7 Skrevet 4. september 2009 Det spesielle med disse medisinene er at de skal oppbevares kjølig. Dermed får du nok ikke byttet disse. Det er også avgjørende hva som stod på resepten din av antall. Apoteket ekspedere det antall som er oppgitt der. Jeg ville ha snakket med apoteket angående antallet og tatt med resepten og medisinene, i tilfelle at det har skjedd en feil på apoteket.
Gjest Skrevet 4. september 2009 #8 Skrevet 4. september 2009 Var det jeg frykta ja. Men jeg får jo igjen alt over 15000, og det brukte jeg opp på forrige forsøk, så det er jo greit nok. Fikk feil antall ja. Har nå 4 flasker suprecur og 2 sprøyter med Gonal F. Det skulle jo gjerne vært motsatt. Jeg skal jo ikke spraye i flere mnd heller! Og 2 sprøyter er ikke nok. Det star veldig tydelig på resepten hva jeg skal ha, men det er kanskje ikke så lett å lese for alle?! Åh, kjenner jeg blir litt irritert! Det er svenske resepter, men det må da gå an å gi ut rett medisin likevell?!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå