Gå til innhold

nora

Emilia m ♥j08, g10+maispire12♥

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes det er så fint! Men var ikke det akkurat på topp-3 listen? Jeg kjenner ingen som heter det og har barnehagebarn selv... Bor i akershus.

Funderer på om det er et poppis navn, og derfor uaktuelt, eller et tradisjonelt navn som er fint uansett?

Ellers syns jeg Clara og Kaisa er fine, men det er det 2 små jenter som allerede heter i barnehagegruppa til dattern min.. og da vil jeg ikke bruke de.. Bare meg som tenker sånn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet om to som heter Nora, men jeg synst navnet er kjempe flott:-)Og siden ingen rundt deg heter det samme så hvorfor ikke.

Jeg og er litt sånn at jeg ikke vil ha samme navn som alle andre i barenhagen/skolen. Så du er nok ikke alene der. Hva heter datteren din da?

Skrevet

Nora er sterkt og flott! ;)

Kjenner du ingen som heter det, så gå for det!!! ;) Jeg kjenner heller ingen som heter det, så øverst på topplista kan det da umulig være... :)

Skrevet

Min yngste heter Nora. Jeg vet ikke om noen andre som heter det, verken i nærheten eller barnehagen. Navnet ligger på topp 10 lista, men det betyr jo ikke at det kryr av dem akkurat der du bor :)

Jeg vil virkelig anbefale Nora :)

Skrevet

Både Nora, Clara og Kaisa er fine navn; Nora er det desidert mest populære av dem, men hvis det er favoritten, hadde jeg ikke brydd meg om det.

Ellers blir vel ikke jenta i magen din venn med jentene i barnehagen på grunn av aldersforskjellen, og sannsynligvis vil de ikke gå i samme avdeling en gang, så det hadde jeg ikke tatt hensyn til.

Skrevet

Nora er tøft :-) Syns mange av de fineste navnene i mine øyne er så populære som Leah, Emma, Linnea, Sarah, Hannah, Mathilde, Julie, Maja, Ella, Nathalie, Sofia er så populære.. Og Lucas, Andreas, Jonas, Philip, Nicolai på guttesiden.. Men men, skjønner at mange velger de :-)

http://www.ssb.no/navn/

Nora er på 5. plass i 2008.

Er Nora det navnet dere liker best, syns jeg dere skal ta det, selv om det er nokså populært ..

Skrevet

Mente selvfølgelig ;

Synd mange av de fineste navnene i mine øyne som Leah, Emma, Linnea, Sarah, Hannah, Mathilde, Julie, Maja, Ella, Nathalie, Sofia er så populære.. Og Lucas, Andreas, Jonas, Philip, Nicolai på guttesiden.. Men men, skjønner at mange velger de :-)

Skrevet

Takk for alle svar! Har en knapp på Nora da! Dattern min er bare 14 mnd så det er litt sannsynlig at den i magen blir venninne/kommer i samme bhg-gruppe som Kaisa og Clara..(de andre to navnene jeg likte). På den andre siden er jeg såvidt gravid, 8-9 uker bare.. Så goood tid til å fundere :-) Kan jo hende det blir gutt også... nesten enda vanskligere da! Liker Benjamin, Adam og Silas tror jeg..

Snakkes i løpet av de neste 7 mnd:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...