Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg fikk målt hcg nivået mitt 13 dager etter innsetting av to egg. Det var på 805. Er dette høyt? Hva betyr det, tyder det på at noe kan være galt? Jeg tok en ny prøve 15 dager etter innsetting som jeg ikke har fått svar på. Hvordan bør denne verdien være for at det skal være "normalt"? Takknemmelig for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg aner ikke hva som er høyt eller lavt hcg-nivå, men hvis det stiger så er det et suuupert tegn (og viseversa)

Skrevet

jeg er ikke noe god på hcg nivåer, men jeg hadde 844 på rugedag 15, sykepl.sa det var høyt, men det er et godt tegn! :)

tror veldig høyt hcg kan tyde på tvillinger,men ikke nødvendigvis... og da er det sikkert høyere enn 800....

du har ingenting å bekymre deg for ihvertfall :)

Skrevet

nå så jeg at du hadde fått satt inn 2 egg, kanskje tvillinger da :)

jeg tenkte at 800 kanskje var litt lavt siden jeg hadde det med bare 1, men kanskje kanskje... :) tror noen med litt mer erfaring må svar deg, tror jeg bare forvirrer deg stakkar !

Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

Ja det er høyt. Selv hadde jeg 111 på dag 15.

Siden du har satt inn 2 egg kanskje det er 2? :-)

Om det er noe tegn på at noe kan være galt vet ikke jeg, men hva sa de når du fikk resultatet da?

Hovedregelen er at verdien skal fordoble seg annenhver dag.

Skrevet

Hei!

Jeg satte inn to egg og på rugedag 10 hadde jeg hcg på 89. På rugedag 19 hadde jeg hcg på 6 222, og klinikken trodde det kunne bety tvillinger siden det hadde steget så mye så fort. UL i uke 7 viste at det var et foster med bankende hjerte (som jeg mistet i uke 13...) Nå er jeg i gang igjen og skal ha uttak i uke 38. Jeg vil gjerne sette inn 2 eller 3 egg, for jeg ble så glad (og litt bekymret) da jeg fikk høre at det mest sannsynligvis var 2 på veg.

Hcg variere fra menneske til menneske, og din høres helt normal ut for et svangerskap med 1 eller 2 babyer; LYKKE til :-)!

Skrevet

Jeg tenker at det kanskje er to der...! Jeg fikk høre at jeg hadde høy HCG på dag 14 og jeg hadde på 270 ca... :-)

Skrevet

Hadde vært kjekt å høre om du har mye symptomer ift hcg..???

De sier at det er en god indikator på hvor mange der er i magen:-)

Skrevet

Ja, det er ganske høyt - men det er ingen fasit mhp om det er en eller flere spirer i magen med det nivået. Det finnes lister over HCG-intervaller på nettet, men de viser mest av alt at det er store variasjoner, mellom mennesker og mellom svangerskap.

Første gang hadde jeg 650 14 dager etter innsetting (16 dager etter uttak), og det var tvillinger. Andre gang hadde jeg 439 15 dager etter innsetting (17 dager etter uttak), og det var en spire.

Høy HCG er bare positivt - lykke til videre i svangerskapet! Blir spennende å se om det er en eller flere i magen :-)

Skrevet

Tusen tusen takk for alle svarene jenter!!! :) Jeg tok som sagt en ny hcg måling, og den får jeg svar på i morgen forhåpentligvis... Er ganske spent. Slik jeg har skjønt det, bør den verdien være opp mot dobbel så høy som den jeg tok to dager før.. Har også skjønt at hcg varierer veldig fra person til person. Nå har jeg klart å bli syk, så ligger hjemme med feber. Liker det ikke, da jeg er redd det kan påvirke spiren(e) i magen... Men jeg får bare fortsette å vente og se..

Ift symptomer har jeg hatt litt mensmurringer hele rugeperioden, og har litt innimellom ennå. Jeg har også ømme bryst, særlig om kvelden.

Igjen, tusen takk for svar! Så kommer jeg innom og oppdaterer ny hcg måling når jeg har fått svar på denne :)

Skrevet

Da har jeg fått svar på den andre hcg målingen, og den var på 1629! Så idag er jeg lykkelig og glad :) Enn så lenge så ser dette ut til å gå bra! Tusen takk igjen til alle dere som har svart meg, og lykke til alle sammen!!

Skrevet

Så bra ! :) går nok rette veien dette :)

Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

Det er jo akkurat som det skal være det :-)

Grattis med spiren(e)!

Skrevet

FLOTT med høy hcg at dette sa noe om spiren utvikler seg.. men jeg trodde i tilegg det var viktig at en hadde progesteron på over 30 for å bevare graviditeten...Det har iallefall gyn sagt til meg.

Så når jeg har fått tatt hcg så har det alltid vært med Progesteron.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...