Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Kunne tenke meg å gå på babykino, men ærlig talt så vet jeg ikke noen ting om dette.Må babyen ha øreklokker (peltor)? Er det for høy lyd for en baby på ca. 8 mnd? Får man ha med seg vogna inn? Jeg er litt skeptisk, og tenker kanskje det er et styr. Har noen erfaringer? Gode, dårlige?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140614365-babykino-har-noen-erfaringer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke hvor du bor, men jeg har vært på babykino i Oslo to ganger. En gang på Saga når mini var ca. 3 måneder og så var jeg på Ringen kino en tur forrige uke når mini hadde runda 7 måneder.

Det er et utrolig bra tiltak, for det er ingen som bryr seg om bråk etc, for det er forventet. Lyden på filmen er tilpasset at det er babyer der, og det er dempet lys slik at du fortsatt ser hva barna holder på med. Det er ikke lov å ta med vogna inn, men hvis du har vognbag pleier det å være lov å ta med bagen. Ellers, hvis ungen din er litt større er det lurt å ta med masse leker. Erfaringsmessig er det som regel visning av film i de salene hvor det er større plass mellom radene, slik at det er plass til bag eller at babyen leker der.

Det var betraktelig enklere å være på kinoen når mini var 3 måneder, for da bare satt han på fanget eller lå i bagen. Nå er han litt mer mobil og bestemt, så jeg fikk ikke fulgt like godt med på filmen. Men konklusjonen er at det er et veldig bra tilbud :)

Jeg var masse på babykino når poden var liten. Lav lyd, litt lys og masse unger i salen :-D Synes ikke det var noe problem når han var liten for da lå han bare der og ble han trøtt var det jo bare å amme han så sovnet han. Har ikke vært der etter han ble større og mer mobil, men ser for meg at det kan gå fint det og bare så lenge filmen ikke er midt i duppetid (hvis ikke ungen sovner overalt da ;-)).

vi var en del på babykino her i trondheim frem til Mathea ble ca 6 mnd. Synes det var veldig ok, men har liksom glemt litt av det :) Lyden var tilpasset babyer, lyset var på et veldig greit stille, og ingen brydde seg om lyder (skriking, prating, dulling) Her kan man ikke ta med vogna inn, men man kan ta med vognbagen om ønskelig. Også får man 2 seter hver, slik at ungen evt kan sitte i det ene setet :)

Jeg har vært uttallige ganger på babykino (Ski kinosenter), helt fra hun var 5 uker og til 8 mnd (da begynte jeg på jobb). I begynnelsen hadde vi vognbag eller bilstol med inn, samt bæretøy, så var et mulighet for å sove både her og der. Får ikke ha med vogna inn, men kan stå rett utenfor. Lyden er lavere på babykino, men på endel bråkete filmer synes jeg selv det var litt mye, selv om snuppa sov seg gjennom det meste. Passer kanskje best å ta med baby på feelgood eller romantiske komedier. Rundt 8 mnd er det fortsatt gøy med babykino, har med masse leker og leketeppe og sitter fremst i salen, slik at alle ungene krabber rundt og leker ilag. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...