Gå til innhold

Assistert befruktning og tvillinger...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om man setter i to egg og det går bra... da blir det jo tvillinger. Men er det mulig at hvert av eggene viser seg å være eneggede tvillinger- kan man da ende opp med 4 barn...? kan godt hende at dette er et borti natta dumt spm. Jeg fulgte jo ikke så godt med i naturfagtimene.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

eggene har jo allerede delt seg ved innsetting så setter du inn 2 egg blir det max 2 barn

Skrevet

kaffeplante tar skammelig feil, man kan ikke se på det stadiet hvor eggene settes inn hvor mange det er , om vtillinger elelr tom trillinger.

ja du kan risikere 4 eller mer barn men det er uhyre liten sjanse for det.

Skrevet

HAHA! Godt det ikke bare er meg som sov litt i naturfagstimene. Eller O-fagstimene som jeg ynder å kalle det;-)

Skrevet

Jepp...vet om noen som fikk 3 barn etter innsett av 2 egg...men er jo sjelden da - heldigvis får en vel si... :)

Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

Ja jeg husker at det var ei her inne når jeg var helt ny i gamet som ventet 3 stk etter å ha satt inn 2 egg.

Hun fikk rimelig sjokk kan du si :-p

Skrevet

Hehe...ja - du tenker at det kan bli travelt hvis det blir tvillinger...og så blir det trillinger hehe :) Men de er knallsøte da!!! Hun jeg kjenner har to eneggede jenter og en gutt. Er vel over den travleste tiden også nå når de nærmer seg skolealder :)

Skrevet

Det er fullt mulig å få tvillinger selv om dere setter inn ett egg. Har selv to jenter som er bevis på det :) Vi fikk velge om vi ville sette inn ett eller to embryo den gangen, og valgte ett og fikk ett på frys. Er veldig glade for at vi ikke satte inn to ;)

Skrevet

Ja, hørte om ei her inne som fikk eneggede tvillinger etter å ha satt inn to egg; det var altså kun det ene egget som utviklet seg videre + delte seg i to. Hadde begge gjort det hadde det nok blitt fire barn ja...

Men vi fikk satt inn 2 perfekte, 4 delte egg siste gangen nå, begge hadde festet seg, men kun det ene utviklet seg videre. Det er jeg gla for nå, men hadde også vært kjempegla for tvillinger - barn i det hele tatt. Tror det er ganske små sjanser for tvillinger eller fler når man setter inn 2 egg, men selvfølgelig kan det skje. Så man må jo være villig til å ta sjansen :-)

Skrevet

Stemmer!

Ei venninne av søstera mi satte inn 2 egg, og endte opp med to sett enneggede tvillinger... :) Dette er jo noe som hører til skjeldenheten, men kan skje.

Skrevet

Du har fått mange gode svar fra de andre her. Det er jo også mye større sjanse for at et av eggene fester seg enn at begge gjør det. Så dette kan absolutt gå bra uten at du får tvillinger, det tror jeg de fleste her vil mene ;-)

Jeg ble fortalt at hvis man blir gravid etter innsetting av to egg så er det ca 10% sjanse for at det blir tvillinger (dvs begge eggene fester seg).

Så har man i tillegg muligheten for eneggede tvillinger, men sannsynligheter for det er enda en god del mindre, uten at jeg har tall på det. Sjansen for 3 eller 4 barn etter innsetting av 2 egg er svært liten, og ikke noe å bekymre seg for :-) (i min oppfatning)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...