Gå til innhold

Ang. Yoghurt til de små....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noe i veien for å gi de små Litago yoghurt?

Hørte noe rykter om at de ikke skulle ha meieriprodukter før de var 1 år.

Noen som vet om det stemmer, syntes det høtes veldig rart ut selv..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

10 mnd sa de på helsestasjonen.. Mi har fått en del vondt i magen av Litago yoghurten og fått sen avføring så jeg har begynt sånn smått med Biola i stedenfor..

Skrevet

En skal være forsiktig med å gi de små meieri produkter pga allergi og at melkeprodukter hindrer gjernopptaket.

Men vet det finnes baby yoghurt, regner med at dener behandlet på en eller annen måte. Men vet ikke om litago er blant disse..

er ihvertfall dette jeg har funnet ut..

Skrevet

De har gått vekk ifra at man ikke skal gi meieriprodukter pga allergi. Dersom verken far eller mor har allergi mot melk, så er det ingen problem å starte introduksjon av meieriprodukter som hvitost, youghurt, melk i maten osv når barnet er 10 mnd.

Ren kumelk bør man vente med til barnet er 1 år. Som sagt over her, så hindrer kumelk kroppen i å ta opp jern.

Skrevet

Ja jeg har sett disse baby yoghurtene til Hipp og Nestle og resten av gjengen. Det var derfor jeg tenkte jeg skulle spørre..

Tenkte yoghurt er yoghurt liksom..

Sønnen min på 8 mnd sitter som en hund ved siden av beinet mitt hvis jeg spiser litago, så har absolutt latt han smake litt, og kommer nok til å fortsette med det..

Verken meg eller far har noen melkeallergier, og sønnen vår har ikke reagert foreløpig enda.

Men kanskje være litt forsiktig fram til han runder 10 mnd:o)

Skrevet

Takk for hjelpa forresten;o)

Skrevet

Hei

I norge sier de 10 mnd pga de mener at det kan hindre jernopptaket og de er redd for at man erstatter MME og MM med vanlig melk...

I Danmark og Tyskland bruker de uttynnet melk fra 6 mnd og i England og Sveits er Yoghurt og ost anbefalt fra 8 mnd...

De europeiske landene er ikke enige og Norge er mest restriktiv!

Vi må vel alle bare tenke selv :-)

Skrevet

jeg tenker alt med måte!

Har begynt å gi jenta mi litt prim eller smøreost på brødskiva. Litago har forresten en prim med tilsatt jern. Tror ikke det er til noe hinder for jernopptaket om de får et tyntlag med melkebasert pålegg eller litt yougurt iblandt:)

Her i huset får hun smake på det meste når hun viser interesse for det. Styrer selvsagt unna brus og annet godterier da;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...