Gå til innhold

IVF/ICSI/ED?????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal i gang med ivf nå snart.hva er det som avgjør hvilken form man skal gjennom????ICSI er det i hovedsak til dem med dårlig sædkvalitet?Kan noen si noe om dette????Jeg venter fortsatt på brevet fra sykehuset...vil det stå der hvilken form vi skal gjennom?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det vil stå i brevet hvilken behandling dere blir satt på.

I brosjyrene som er med brevet står det også godt forklart hva forskjellen på de forskjellige behandlingene er.

Lykke til!

Jeg er på min 3. sprøytedag i dag, og det går "jättebra"!

Skrevet

ICSI er for de som har dårlig sædkvalitet ja. ICSI betyr rett og slett at de på laboratoriet plukker de beste sædsellene og sprøyter den inn i egget.

IVF betyr befruktning i skål

ED vet jeg ikke

Skrevet

takk for svar da blir det ivf på oss da

Skrevet

ED er eggdonasjon. Det er ikke noe man gjør uten videre, det er såvidt jeg vet ikke lov i Norge. Dersom man ønsker ED (pga få egg, dårlig kvalitet etc) må man bruke en klinikk i utlandet.

ICSI brukes oftest ved dårlig/redusert sædkvalitet, ja, men det brukes også når man ved IVF tidligere har oppnådd lav befruktningsrate. I vårt tilfelle ble bare 50% av eggene befruktet ved første forsøk, ved forsøkene etterpå har man derfor brukt ICSI eller en blanding av IVF og ICSI (dvs IVF på halvparten av eggene og ICSI på halvparten).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...