kaffeplante Skrevet 4. september 2009 #1 Skrevet 4. september 2009 Jeg skal i gang med ivf nå snart.hva er det som avgjør hvilken form man skal gjennom????ICSI er det i hovedsak til dem med dårlig sædkvalitet?Kan noen si noe om dette????Jeg venter fortsatt på brevet fra sykehuset...vil det stå der hvilken form vi skal gjennom?
mamma_til_en_prins Skrevet 4. september 2009 #2 Skrevet 4. september 2009 Ja det vil stå i brevet hvilken behandling dere blir satt på. I brosjyrene som er med brevet står det også godt forklart hva forskjellen på de forskjellige behandlingene er. Lykke til! Jeg er på min 3. sprøytedag i dag, og det går "jättebra"!
gull-håp Skrevet 4. september 2009 #3 Skrevet 4. september 2009 ICSI er for de som har dårlig sædkvalitet ja. ICSI betyr rett og slett at de på laboratoriet plukker de beste sædsellene og sprøyter den inn i egget. IVF betyr befruktning i skål ED vet jeg ikke
kaffeplante Skrevet 5. september 2009 Forfatter #4 Skrevet 5. september 2009 takk for svar da blir det ivf på oss da
MK73 Skrevet 5. september 2009 #5 Skrevet 5. september 2009 ED er eggdonasjon. Det er ikke noe man gjør uten videre, det er såvidt jeg vet ikke lov i Norge. Dersom man ønsker ED (pga få egg, dårlig kvalitet etc) må man bruke en klinikk i utlandet. ICSI brukes oftest ved dårlig/redusert sædkvalitet, ja, men det brukes også når man ved IVF tidligere har oppnådd lav befruktningsrate. I vårt tilfelle ble bare 50% av eggene befruktet ved første forsøk, ved forsøkene etterpå har man derfor brukt ICSI eller en blanding av IVF og ICSI (dvs IVF på halvparten av eggene og ICSI på halvparten).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå