Gå til innhold

Flere med "mammadalter"?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får nesten litt dårlig samvittighet når jeg skriver dette, men jeg blir så sliten av syt og klaging. Min lille på 10 mnd er en relativt aktiv krabat, og hun liker å gjøre ting hun ikke får lov til. - Ta på fristende ting som ledninger, dra ut ukebladene mine (redd hun skal få papir i halsen), leke med lampen (redd den skal velte over henne)... Hun kan knapt leke alene- en liten stund- så begynner hun å klage- vil ut av lekegrinden eller opp til meg. Når hun er kommet opp på fanget mitt vil hun straks ned, henger over skulderen min... Så leker jeg med henne på gulvet, men jeg syns ærlig talt det er dørgerlig kjedelig. Kan heller ikke forlate rommet et sekund for da begynner hun å hyle. Slik går no dagan...Hun sover lite på dagtid, og dårlig på natten. (Tror ikke hun trenger så mye søvn) Prøver å finne på noe på dagtid, men ikke alltid det går. Hater å gå tur- for jeg bor i en by hvor det ALLTID regner. :( Kjenner at jeg er på nippet til å bli deprimert- dagene blir for like og kjedelige. Noen andre som føler seg litt nedfor for tiden? Er kjempeglad i ungen min, men det begynner å røyne på...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bo er også ekstremt mammadalt - ekstra "ille" de siste ukene nes jeg. Han er forresten også 10 mnd - kanskje det er alderen?

Jeg prøver å få til rutiner på dagen, slik at det hele tiden "skjer noe", og vi slipper å gå på veggen. Er som regel ute å triller (bytur, besøk, barseltreff, besøk hos mine foreldre osv) fra 11 til 15-16. Men nå når det regner så mye så kjenner ejg at jeg begynner å bli småsprø jeg også. Jeg MÅ ut hver dag, men i dag høljer det i bøtter og spann, så vi må holde oss inne .Orker ikke gå ut i regnet, særlig siden Bo helst vil sitte på armen når vi går tur, særdeles upraktisk når det regner!

Han får styre fritt på her hjemme - krabber fra rom til rom og ordner med sitt. Men han vil aller helst ha meg ned på gulvet, drar i buksene mine og klager fælt. Tror han kjeder seg!

Skrevet

Hei:) Du er ikke aleine! Har en sønn på 11 mnd, og han har hatt en fase nå siden han var 9 mnd ca med "mamma-mamma." Nå begynner det heldigvis å bli bedre, og ikke har han særlig valg helelr, nettopp fordi jeg har begynt i jobb for 3 uker siden:) Og skal si det hjalp!! Så mitt råd er å komme deg litt mer ut hvis du har mulighet for litt barnevakt, få ut selv om det pøser ned (hjelper UTROLIG på humøret til de små søte) så slipper du å kun sitte inne og leke. Det er sååå bra med noe variasjon. Jeg hadde også en periode der jeg var veldig lei, men å komme seg ut på jobb/ha barnevakt noen timer gjorde underverker. Vi kvinner trenger den voksne praten og sosiale samværet. Har du noen som har unger selv? Slå dere sammen:)

Skrevet

okei! skjønner du blir lei... men redd for at hun skal få papir i halsen? tror hun skjønner fort at papir ikke smaker godt- eller du bare gjemmer dem vekk? ta vekk ting du er redd for å la hene krype fritt rundt, når hun tar etter lamper tar du hun vekk å sier nei, får hun den over seg så lærer hun nok at det ikke var så lurt... ta hun enten med deg der du går, eller la henne grine litt.. hun må lære etterhvert at du må kunne gå utav synet... er kanskje litt hard mot deg nå? men sånn har jeg gjort det her hjemme, og det har funket for oss...

Og sist men ikke minst : kom deg ut på tur med barnet ditt, hvis du bor i bergen slik jeg gjør så er jeg enig at det alltid regner.. men spander på deg skikkelige regnklær, også til barnet ditt! de har så utrolig godt av frisk luft! og de blir ikke minst sliten av det... gå en liten tur, eller sitt deg utenfor med henne med bøtte og spade og steiner! det elsker de i den alderen.. kanskje hun vil sove mer da? når hun får være ute? mine blir hvertfall veldig sliten av det.... ;)

masse lykke til til deg! :D

Skrevet

Slik var jenta mi da hun var på samme alder, nå blir hun ett og hun har faktisk blitt litt bedre - kanskje fordi pappaen har hatt permisjon i ei uke?

Jeg gidder heller ikke gå tur i regnet (bor i Rogaland. Her er det vått.) Har du sjekket om det er en god åpen barnehage i nærheten?

Jeg prøvde å lage meg noen ærend hver dag, så vi i allefall kom oss litt ut. Nå har jeg jobbet en uke og det er WONDERFULLLL!!!! (Og ja - selvsagt har jeg verdens deiligste jente, det har ingenting med det å gjøre!)

Skrevet

Ja, fra neste uke skal jeg komme meg ut...Okke som!! Mandag har jeg avtale med ei fra barsel. Og så vet jeg om åpen barnehage. Får prøve det ut noen ganger. Babysang også. Det er det der puffet i rævva som må til. (Unnskyld språket mitt!;) En får så dårlig samvittighet når en bare raver rundt i hjemmet - selv om en leker med minsten. Bare skyene holder tett noen timer, så skal jeg trille tur også. Hvis noen fra Bergen har følt det på samme måte med liten tass(eline), og som også føler seg litt ensom, så bare ta kontakt?! (PM).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...