Gå til innhold

Stryker dere klærne til babyen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hørt så mye forskjellig, noen sier at man bør stryke klærne de første månedene, mens andre sier at det ikke er nødvendig så lenge de ikke er rukkete... hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldri hørt at man bør stryke klærne de første mnd, men vaske dem før bruk hvis de er nye pgr det er mye stivlesestoff i nye klær som ikke er så behaglig for babyen.

Vasket alle klærne denne gang før han kom, men gjorde ikke det med første mann.

Jeg stryker klærne innimellom hvis de er veldig skrukkete.. men det er jo kun for at det skal se pent ut :D

Skrevet

Nei, det gidder jeg ikke bruke energi og krefter på. Er nok av andre ting å henge fingrene i.

Jeg vasket alle klærne før første gangs bruk, men har aldri hørt at de bør strykes??

Skrevet

takk for svar jenter :) godt å høre at de ikke trenger å strykes, for det tar jo så lang tid at det er et tiltak å begynne ;P

Skrevet

overhode ikke. Har da andre ting å bruke tiden min på!!! Her går alt tørke trommelen. Men nye klær blir selvsagt vasket før de blir brukt!!!

Mye viktigere at babyens klær er myke, at de er skrukkete bryr ikke babyer seg så mye om =)

Skrevet

Nei, det gjør jeg da virkelig ikke. Men alt, absolutt alt vaskes før bruk!

Skrevet

Vet min bestemor strøk tøybleiene da min mor ble født. Skulle visstnok gjøre dem renere. Ikke hørt om noen som stryker babytøy nå. Her er det i hvert fall helt uaktuelt. :)

Skrevet

Haha. Jeg stryker alt:) Hiver veldig lite av babytøy i tørketrommelen, for jeg syns det blir så slitt og stygt veldig fort. Tørker så fort på snor uansett. Jeg haaaater rynkete tøy, syns det ser så utrolig slabbedask ut, at det orker jeg ikke se eller ha på:) Mannen min har tusen t-skjorter som skal strykes og jeg har mye stryketøy selv, og da er det fort fort gjort å ta et par bodyer med i samme slengen.

Men at det skal være nødvendig helt bortsett fra estetisk, nei det har jeg ingen tro på.

Skrevet

Jeg gjør som LilleElla, og stryker absolutt alt. Føler meg litt som en 50-talls husmor, men synes det er alright å være "ren og pen" i tøyet :) Kunne sikkert brukt tiden på noe viktigere, men det går jo fort foran tv'n om kvelden.

Tørker heller ikke tøyet i tørketrommel, for da blir det ihvertfall vanskelig å stryke det (i tillegg til at svært lite barnetøy kan tromles uten å bli stygt eller krympe).

Skrevet

Stryke babyens klær? Nei vettuhva, det hadde jeg aldri giddet...

Skrevet

Jeg stryker så og si ingenting. Hverken voksen eller barneklær. Kanskje er jeg litt lat...

Skrevet

Helene0 og Knøttet: Nei, da er vi helt like. Tror ikke jeg har tatt i et strykejern på noen år... Så har jeg særs få klær som må strykes da. Samboer stryker skjortene og penbuksene sine, men ellers blir ingen ting strøket her. Vi bruker ikke tørketrommel da, bare henger opp alt, så det blir ganske rett og fint da.

Skrevet

Jeg kan ikke se noe poeng i å stryke klærne, og hvorfor skulle det være bra for babyen....? Jeg stryker dressbukse, skjorter og bunadsskjorter, that`s it.

Skrevet

Nei, det gjør jeg ikke. Henger jeg opp klærne til tørk på en ordentlig måte (dvs ikke i en halvskrukkete haug), er det ikke noe behov for det.

Skrevet

hehehe, nope! Stryker ikke noen klær her!! ;D Har tilogmed strykefri bunadsskjorte og penklærne til samboeren tar svigermor seg av! Heldigvis ;)) hehe. Men har da "pent & rent" tøy for det. Ikke bruker vi trommel heller, men henger det ordentlig opp på et tørkestativ :)

Skrevet

Da er vi en gjeng med slabbedasker for her eies ikke et strykejern en gang. Og lenge leve tørketrommel. Finnes ikke en bedre oppfinnelse. Det er ikke så lenge han har babyklærne at jeg synes jammen ikke de rekker å bli slitne.

Skrevet

Skal vi se...stryke...*prøve å tenke på når på døgnet en slik aktivitet skulle foregått*...

NEI! :P

Skrevet

Stryke babytøy?? hoho, nei det skal jeg love deg at jeg IKKE gjør;) Her går det meste i trommelen gitt, og ut kommer tørt, mykt og krøllefritt babytøy!

Synes forresten at tøyet blir så stivt når jeg henger det til tørk, bruker dere tøymykner dere som ikke tromler?

Skrevet

Har ikke tenkt tanken engang!

Jeg syns ikke babytøyet tar så veldig skade av å tromles, da. Dessuten vasker jeg ikke en body som har fått en liten grøtflekk under kveldsmaten. Tørker av med klut, henger over stolen og bruker dagen etterpå. Tøyet varer lenger og miljøet spares - bittelitt.

Skrevet

Jeg er SJOKKERT!!!! Neida:) Men litt overrasket over at så få stryker. Jeg stryker ikke undertøy, sokker, sengetøy, kosedresser i velur, treningstøy og annet tøy som ser glatt og pent ut. Jeg henger alltid opp ordentlig, strekker ut først og greier, men syns likevel mye blir veldig mye penere etter en omgang med strykehjernet. Nå sitter jeg imidlertid i en topp som jeg ikke kunne stryke, fordi jeg er mitt i flyttehelvete, strykehjernet er pakket ned og strykebrettet på søppeldynga....og de retter seg jo ut etter hvert. Men gammel vane er vond og vende.

Blomsterjenta: Eeeeeh, en liten grøtflekk? Jeg kan ikke huske å ha sett en liten matflekk på tjukkens klær siden vi innførte fast føde, til tross for smekker og ivrig bruk av våtservietter og vaskekluter:)

PS: Tjukken syns det er storartet festlig å følge med på at jeg stryker klær. Aktiviseringstips. Bare hold de unna ledningen.

Skrevet

Orker ikke skrolle helt til toppen, så dette er ikke svar til deg LilleElla, men NEI! Kunne ikke i min villeste fantasi funnet på å stryke annet enn juleduker her i huset. Samboeren min mener strykejernet døde i flyttesjauen, for vi har lett oss i hjel nå som han plutselig har fått en litt viktigere jobb og helst skulle hatt strøket uniform. "Så gå og kjøp deg et nytt da, mann!" =))

Skrevet

Ja, jeg lyver ikke;) vi kan være så heldige at hun ikke griser seg til totalt.

Vi bruker en slags omvendt regnfrakk - borrelås bak - når hun spiser selv. Blir så godt som ikke noe søl på klærne. Kjøkkengulvet og veggene er det derimot verre med:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...