Anonym bruker Skrevet 4. september 2009 #1 Skrevet 4. september 2009 I tilfellet hvor mye? 175? Aner virkelig ikke hva jeg skal kjøpe hvis det ikke går med rene penger.....
Anonym bruker Skrevet 4. september 2009 #2 Skrevet 4. september 2009 Er det din sønn eller sønn av familie/venner? I såfall så ville jeg hørt med hans foreldre om hva han ønsker seg og om det er ok med penger?
Anonym bruker Skrevet 4. september 2009 #3 Skrevet 4. september 2009 Det kan du vel, men de fleste 5 åringer har liten forståelse for pengenes verdi. Sån sett kommer nok ikke 5 åringen til å bli noe mer glad for 500 kr enn or 50 kr. Hva med å invitere med seg barnet i lekebutikken for å kjøpe gave. Det kan være stas.
Anonym bruker Skrevet 4. september 2009 #4 Skrevet 4. september 2009 Det er en gutt i barnehagen det er snakk om....
Anonym bruker Skrevet 4. september 2009 #5 Skrevet 4. september 2009 Jeg har 3 barn og full jobb selv, så det tror jeg ikke jeg makter med rett og slett. Vil ha det så enkelt som mulig ;o) Hi
Anonym bruker Skrevet 4. september 2009 #6 Skrevet 4. september 2009 Ja, hvis du er lat og ikke gidder noe annet og vil gi en gave som sier ingenting! Dummeste jeg vet å gi penger til barn -dårlig gjort i den korte perioden de faktisk gleder seg over en tusj om så er. Tiden kommer tidlig nok den dagen de KUN ønsker seg penger!
Anonym bruker Skrevet 4. september 2009 #7 Skrevet 4. september 2009 Hvorfor skal du gi ham penger da? Barnebursdag? I tilfellet er det vel vanlig å bruke 50 - 100 kr på gave. Pengegave fra et barn til et annet i den alderen virker ikke så vanlig. Tegnesaker og andre hobbyting er forbruksvare for de fleste. Da gjør det ikke noe om de har fra før.
Anonym bruker Skrevet 4. september 2009 #8 Skrevet 4. september 2009 Ehhh........ seriøst fin måte å svare på. Du lever ikke mitt liv og vet da ikke hvilke ingredienser mitt liv inneholder, og dermed har man ingen rett til å nevne latskap. Voks opp eller la være å svare. Hi
Anonym bruker Skrevet 4. september 2009 #9 Skrevet 4. september 2009 Men hva får man for 50-100 kr som interesserer en 5-åring?
Anonym bruker Skrevet 4. september 2009 #10 Skrevet 4. september 2009 Vil bare legge til at sønnen min (er vel og merke litt eldre, 7år) Men i fjor da han ble 6 ønsket han seg bare penger. For vi tok visst alle pengene hans og ga til banken:-))) Så da fikk han en god del penger som han kunne bruke på hva han ville i lekebutikken. Og det var kjempestas å få kjøpe ting nesten helt alene.
Anonym bruker Skrevet 4. september 2009 #11 Skrevet 4. september 2009 Ville heller kjøpt malesaker/tegnesaker, en kul ball, piratstæsj eller noe slikt istednfor penger. Og har du ikke tid til å handle, eller bor slik til at det er langt til nærmeste lekebutikk, så fins det mye bra på nett for en rimelig penge. De fleste barn ønsker jeg pakker, som de kan pakke opp, til bursdagen, vet du:)
Anonym bruker Skrevet 4. september 2009 #12 Skrevet 4. september 2009 Holder sikkert med 100- 150,- Vi bruker å kjøpe for 130,- + - Anonym 10:10
Anonym bruker Skrevet 4. september 2009 #13 Skrevet 4. september 2009 Tegnesaker, modelleire, billige bøker, puslespill, lego, små biler, hobbysaker, barnefotball, boksere, kul T-sjkorte, spill, vannleker osv. Du finner masse til under 100,- i lekebutikken og i andre butikker også.
Anonym bruker Skrevet 4. september 2009 #14 Skrevet 4. september 2009 Jeg pleier å kjøpe gave til mellom 100-200 kr. Til min egen nevø hadde jeg nok gitt 200 kr. Men til et annet barn i bhg...kanskje 150. Men 175 kr er jo en fin beløp som du nevnte i hi.
Fire småtroll Skrevet 4. september 2009 #15 Skrevet 4. september 2009 Synes 175 kr var mye jeg, her er det også vanlig å handle for mellom 50 og 100 kroner til barnehagevenner.. Jeg har fire barn jeg og det blir noen barneselskaper i løpet av året, så det jeg har gjort er å rydde en hylle i et skap og der samler jeg ting vi kan gi i gaver. Ungen som skal i bursdag velger noe der den vil gi til bursdagsbarnet.. Fint å samle litt ting en kommer over på salg også til "gaveskapet". Her står det mange forskjellige lego-esker (sånne 69 og 99 kroners esker), bilkort, tegnesaker, gormitifigurer, kule penner med lys og lyd, sprettballer osv. Vet flere andre som også har et slikt lager på lur når det plutselig dukker opp enda en innbydelse i sekken Et lite tips til slutt, den fineste gaven min 5-åring fikk i selskapet sitt var en faktabok om forhistorisk tid, om dinosaurer, jordskjelv osv (billigbok til 99,- i bokhandelen). Den er snart lest i fillebiter.
lavendelblomst Skrevet 4. september 2009 #16 Skrevet 4. september 2009 Du kan jo evt gi en sparegris med 50 kr oppi?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå