Collette Skrevet 4. september 2009 #1 Skrevet 4. september 2009 Gutten min har blitt vanskelig å legge til begge lurene nå. Er det for tidlig å begynne med 1 lur? Har en mistanke om at han da kunne sovet i tre timer. Hvor mye dagsøvn trenger de små?
Itsrejk Skrevet 4. september 2009 #2 Skrevet 4. september 2009 Oj! Her jobber vi fremdelesmed å komme ned i to dupper. Småtten starter dagen klokka seks, og halv ni-ni er han klar for første dupp. Andre dupp blir i tolv-ett-tida, og det blir for tidlig til å være sisteduppen...så da må han få et kvarter litt senere også. Hm. Men vi jobber altså med å kutte ned til to dupper. Når er duppene til pjokken din da? Og når tar han morgen/kveld? Hvis du klarer å "tyne ham", så kan du jo forsøke med en dupp. Alle bebiser er jo forskjellige.
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 4. september 2009 #3 Skrevet 4. september 2009 Her starter også dagen rundt halv seks-seks... så første lur blir allerede ved halv åtte tiden..Så igjen ved halv elleve tiden, halv to og rundt fire/fem.. så her er det ofte 4 ganger.. han legger seg ved halv syv-syv tiden.. men skal sies at han er oppe en del på natten og surrer..
Collette Skrevet 4. september 2009 Forfatter #4 Skrevet 4. september 2009 Dagen starter kl 7 her i huset og han har vanligvis en dupp på 1,5 timer kl 9.30 til 11, noen ganger helt til 11.30. Så er han trøtt igjen rundt kl 14 og da sover han en times tid. MEN i det siste har den siste duppen vært veldig vanskelig å få til og han sovner gjerne ikke før kl 15-15.30. Det er litt for sent, for jeg merker at det går utover natta. Han våkner bla mye tidligere neste morgen. I dag ville han ikke sove før kl 10 og han sover ennå. Kanskje jeg kunne tynt den første duppen til kl 11 og han kunne sove fra 11-14. Det hadde vært perfekt. ;-) Men ikke så lett å få til da. Han legger seg kl 19. Fra tre til to lurer ordnet han av seg selv da han var 6 måneder.
godmamman Skrevet 4. september 2009 #5 Skrevet 4. september 2009 Lille gutten vår trenger 3 lange sove stunder,(sover mye syntes jeg) våkner kl 0600,flaske m nan,bleieskift soving rett etterpå 1,5 time. da er kl ca 0800. grøt kl 1000 soving 1030 til 1230. deretter siste soving fra 1530 til 1700 ,må av å til våkne han fra denne søvnen å det er denne gangen det er vanskelig å få lagt han litt mere styring,men ikke fryktelig mye,for han trenger det tydeligvis. Legging for kvelden 1815,våkner somregel ikke på kvelden,kanskje en gang for å få sutten,lille engelen vår.Så for meg hørtes det lite ut,men di er jo sykt forskjellige,må nesten bare se di ann om hvor mye di trenger. Kjedelig hvis det går utover nattesøvnen,da hadde jeg kuttet ut en soving på dagen,men her har det motsatt effekt, forlite soving på dagen resulterer i dårlig nattesøvn hos lillen vår,overtrøtte barn er noe herk;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå