Anonym bruker Skrevet 4. september 2009 #1 Skrevet 4. september 2009 Noen som har erfaring med å vaske kosedyr. Jenta mi har et favorittkosedyr som er med i barnehagen og overalt, og som nå er ganske møkkete. Det står ikke noen vaskeanvisning på den. Lurer da på om jeg kan vaske den i vaskemaskinen? Er så redd den skal bli ødelagt. Føler liksom at den ikke blir ordentlig ren med håndvask.
trebarnsmamma84 Skrevet 4. september 2009 #2 Skrevet 4. september 2009 Om det ikkje står noko,kan du kanskje prøve på finvask???? Eg veit ikkje,og vil ikkje råde deg til noko,så eg øydelegger kosedyret til dattra di altso...
Tante Gustava Skrevet 4. september 2009 #3 Skrevet 4. september 2009 Jeg prøvde først å vaske på finvask 30 grader. Så vasket jeg på vanlig 40 grader. Nå går den i vasken på 60 grader og tørketrommel etterpå. Vasker den vel 1 gang i uka, veldig deilig å vite at den blir ordentlig ren. Særlig nå når tassen har kastet opp noen dager, og selvfølgelig greid å få oppkast på kosen sin.
Ranveig R Skrevet 4. september 2009 #4 Skrevet 4. september 2009 Her går dei mest brukte kosedyra i maskina. Då eg såg 30 grader finvask gjekk greitt har dei gått på 40 grader vanleg vask etterpå. Den eine bamsen havna innimellom sengetøyet på 60 grader ein gong.
3småtroll♥ Skrevet 4. september 2009 #5 Skrevet 4. september 2009 Her har pusen til datteren min som var fast følgesvenn i 4 år blitt vasket på 40 grader og blitt kjørt i tørketrommel maaaange ganger! Kan jo tro at snuppa kunne vente til den slitte katten hadde hengt til tørk før hun kunne kose med den igjen!?! Gikk så fint atte! Og den står det egentlig bare håndvask på...
lillespire08+10 Skrevet 5. september 2009 #6 Skrevet 5. september 2009 Er vel ofte håndvask på de kosebamsene som har kuler inni seg. Ellers så er det vel sømmene som kan rakne dersom de blir vasket for hardt. Men jeg tror jeg ville våget meg på finvask, det er vel ikke så høy temp uansett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå