Gå til innhold

Kvalitet på Midtbyen barnehage i Trondheim

Anbefalte innlegg

Vår datter går i Midtbyen barnehage i Trondheim, og vi er ikke helt fornøyd med opplevelsen så langt. Vi føler at ungene ofte er slemme mot hverandre uten at voksne griper inn, og når vi har tatt opp tanker og bekymringer med de ansatte så virker de sjelden særlig interesserte.

Er det noen som har eller har hatt barn i Midtbyen barnehage, og som har noen meninger om hvordan barnehagen egentlig er? Vi har aldri hatt barn i noen barnehage før og har ikke noen referanse i forhold til det med kvalite barnehagene imellom, så alle meninger er gode å få lese. :)

Fortsetter under...

Hei

Kjenner litt til barnehagen, men har ikke fått negative tilbakemeldinger.

Det er viktig å sette krav til barnehagen og ingen ting er for ille til å bli tatt opp. Det handler om å ta opp ting på en konstruktiv måte. Gjerne skriv ned episoder som har skjedd og spør om deres prosedyrer ved konflikter mellom barn.

Du sier slemme mot hverandre. Hvilken alder henviser du til? Ofte bør barn fra 3 års alder prøve å løse konflikter selv ved at voksne er observatører. De bør gripe inn hvis de ikke klarer eller mestrer situasjonen. Konfliktøsning må læres og vi som voksne på være gode rollemodeller.

Når jeg sier at barna er 'slemme' mot hverandre så mener jeg at noen av de større barna (4-6 år) plager/erter/mobber de mindre barna. Jeg er enig i at barn i lik alder skal lære å løse konflikter som f.eks. det å ta leker fra hverandre, osv. Men når de eldre barna bruker nedsettende språk og mobber (jeg velger å bruke dette ordet) de mindre med f.eks. å stenge dem inne i lekehus og påfører dem sterke følelser av utrygghet, så synes jeg at de ansatte kan gripe inn. I alle fall når de ser hendelsen, hvilket vi vet de har i flere tilfeller, dog uten å gripe inn.

Vi er saklige og konstruktive når vi tar opp ting, men vil gjerne ha andre responser enn skuldertrekk.

Ergo vurderer vi å bytte barnehage, men hvis det er sånn at andre barnehager ikke er bedre enn vår så har det jo ingen hensikt. Derfor ber vi om andres meninger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...