Gå til innhold

Egen tråd for oss som er gravide

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Idag har jeg vært på kontroll og alt såg bra ut :) Fikk høre hjertelyden også, helt utrolig syns jeg :)

Er 15 uker på vei idag og er i bra form etter en litt vanskelig start.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei jenter!

Et livstegn fra meg også : ) Er så fint å lese om hvordan det går med dere andre og deres graviditeter.

Med meg går det fint. Er 10+4 i dag og kvalmen er blitt litt bedre. Får rush av den ennå, men det er ikke den konstante småkvalme følelsen som var tidligere. Det jeg har å klage over er at jeg er så utrolig trett. Det eneste jeg tenker på fra etter lunsj til jeg er på hjemvei er å få sove/hvile. Dermed har jeg ikke noe liv ved siden av jobben for tiden. Etter jobb har jeg kun ett mål: sofaen, he-he.

Skal på første kontroll hos fastlegen i neste uke, og lurer på om jeg skal be om sykemelding 50 prosent da. Så får jeg gjort noe annet enn å ligge på sofaen og kanskje gått noen turer også. Jeg har to 50%-stillinger. Noen som vet om det går å få sykemelding kun fra den ene, og eventuely fordele den andre over flere dager?

Jeg har allerede lagt på meg flere kilo ved dette bevegelsesfrie livet. Så tidlig er det jo egentlig forbasket å få på ekstra kilo, tror de blir vanskelig å kvitte seg med på denne siden av sommeren.

Vel, det var en liten rapport fra meg - ha en fin tirsdag alle sammen!

Skrevet

Hei igjen!

Artig at det er så mange gravide her inne! :)

Selv er jeg i uke 34 og om 5 ukers tid blir jeg satt i gang. Litt skummelt å tenke på også, for jeg synes hele dette svangerskapet har gått så inmari fort og at jeg ikke er ajour med noe som helst av babyting.

Lillefar ligger med hodet ned og han beveger seg stadig nærmere exiten gitt. Jeg kjenner han presser hodet nedover samtidig som han kaver med armene sine.. jeg mistenker han faktisk for å prøve å utvide bekkenet mitt med armene sine :)) Ellers begynner plassmangelen der inne å merkes på måten han beveger seg på. Mye fikling med tærne oppe i ribba mi og mye styring med å presse rumpa ut i siden.

Jeg nyter hvert et øyeblikk! :)

Bumpi de bump: Jeg har også to 50% jobber og du må være sykemeldt i like prosentandel fra begge. Det går ikke an å være sykemeldt fra bare en av dem, dessverre.

Lykke til videre alle sammen :)

Skrevet

Hei!

Hyggelig å høre hvordan det går med dere her inne : ) Jeg er nå 38 uker på vei, - har termin 8. nov. Tenk, bare ca 18 dager igjen. Er veldig spent! Har omsider fått min TFK Joggster Twist fra Tyskland i hus. Bestilte den på www.kiddies24.com og alt har gått bra. Det eneste er at jeg bestemte meg for å bytte farge på vognen for å være sikker på å få den i hus før babyen kommer. Vognen er kjempefin, og jeg gleder meg masse til å trille junior i den. Den står midt på stuegulvet enn så lenge : )

Jeg kjenner at jeg blir mye fortere sliten nå og må se an dagsformen og legge opp gjøremål etter den. Ellers er jeg nok ikke uberørt av dette vaksine-styret. Er veldig ambivalent til hva jeg skal gjøre, men har i hvert fall fått en time hos fastlegen for litt rådgivning på fredag. Vet vel egentlig hva han kommer til å anbefale, - han er ganske liberal. Hvis jeg skal ta den, rekker jeg det akkurat før nedkomst.. opplever at dette er å velge mellom pest og kolera.

Gleder meg uansett til snart å få vite hvem som har bodd i magen min i disse månedene : ) )

Skrevet

Hei alle- lenge siden jeg har stukket innom, utrolig hyggelig at der er så mange på denne tråden. Og veldig glad for at du er på denne listen også bumpi de bump!

Jeg er i uke 33+2, og er fremdeles i god form. Er drittlei av å jobbe, men har ingen grunn til å sykemelde meg så jeg holder ut til jeg går ut i perm den 19. nov.

Jeg har nå bestemt meg for å ta svineinfluensavaksinen. Har tvilt meg frem til dette, synes info har vært særdeles dårlig fra myndighetene. Men, i og med at jeg har kommet så langt, babyen er så og si ferdiglaget, velger jeg å tro at det er minimale sjanser for at noe kan gå galt. Jeg tror risikoen for komplikasjoner er større ved å få sykdommen, enn ved å ta vaksinen.

Er ellers utrolig forvirret mht valg av barnevogn - skulle virkelig ønske det bare fantes var en modell :-)

Skrevet

Så spennende ting som skjer i kroppene våre om dagen! Gleder meg til jeg er kommet så langt som dere. Jeg begynner på uke 12 på fredag og det er jo en milepæl. Jeg tror at magen har endret seg litt den siste uken, den kjennes hard når jeg presser på den og litt øm.

Er fremdeles utrolig trøtt. Var utenlands i helgen og tror nok jeg presset meg litt for mye, for i går og i dag har jeg vært hjemme fra jobb og bare sovet, sovet, sovet. Kan ikke si at jeg nyter hvert øyeblikk slik som du, Lacey, he-he - men jeg er jo veldig glad over det som skjer.

Jeg er også i tvil om influensavaksinen. Skal til fastlegen torsdag, har vel bestemt meg for å gjøre som hun sier. Hun bør jo ha litt mer peiling enn meg?

Vogn har jeg ikke begynt å tenke på ennå, men har forstått at det er en jungel å velge i. Utsetter akkurat det problemet noen måneder til. Neste uke skal jeg på UL igjen. Er jo litt nervøs for at det har gått galt, men håper og tror at det fremdeles lever der inne.

Ja, Habe, jeg er også utrolig glad for å være på denne tråden. Og for at vi er så mange - Det gjør det lettere å få barn på denne måten, når jeg vet at vi blir stadig flere. Og det fylles jo på i rekkene bak oss også : )

Skrevet

Hei alle sammen!

Oppdatering fra meg også - lenge siden sist. Tiden går utrolig fort med 3. barn i magen. Nå er jeg faktisk høygravid (40 til termin i går) og jobber fortsatt 4 dager i uken. Permisjon begynner om 2 uker og det gleder jeg meg til. De "store" barna i huset venter når babyen kommer; tegningene til babyen er klare.

Jeg skal ta svineinfluensavaksinen! Jeg har tenkt veldig mye fram og tilbake, men nå har jeg bestemt meg. Ikke lett dette med så mange meninger.

• 3 uker senere...
Skrevet

Heisann jenter:)

Jeg vil gjerne bli med her jeg også;)

Jeg har ei lita storkjente i magen og gleder meg stort til ho kommer. Har termin 12 mars. Graviditeten har vært bare kos og jeg håper det fortsetter utover:)

Har dere bim treff i denne gruppen?

Skrevet

Hei alle sammen og velkommen og gratulerer med jenta, hoppsasa76!

Hvordan går det med dere andre gravide?

Jeg begynte i jobb igjen mandag etter å ha vært hjemme i 14 dager på grunn av trøtthet, men det er veldig tøft. Er fremdeles trøtt, trøtt, trøtt og skjønner ikke at det ikke gir seg snart. Har 0 overskudd og arbeidsdagen er et slit å komme gjennom.

Ellers er jeg helt frisk, veldig lite kvalm. Magen er begynt å synes (beg på uke 15 i morgen, påstår legen), men ingen andre har reagert så langt. De tror vel at jeg bare har lagt på meg : ) Trenger virkelig nye klær, men har ikke ork til å gå i butikker. Men til uken MÅ jeg finne krefter til en butikkrunde.

Hoppsasa: Vi som bor i Oslo treffes for middag fra tid til annen. Noen av mødrene har også trilletreff tror jeg. Tror de som bor i Stavanger-området ogå treffes.

Vi i Oslo hadde treff i begynnelsen/midten av oktober. Ikke planer om noen nye foreløpig, men følger du med på listen, så dukker det nok opp en treffliste etter hvert. Da er det selvsagt fritt frem å melde seg på for alle som vil : ) Hvor bor du?

Skrevet

Takk for svar bumpi de bump:) Jeg bor i Nittedal, men det er jo bare en halv time til Oslo:) Jeg skal holde øynene åpne og følge med på treff planer, hadde jo vært fint å bli kjent med andre i samme situasjon:)

Håper trøttheten din snart gir seg bumpi de bump, ikke noe særlig å være så sliten og trøtt hele tiden. Min trøtthet ga seg etter første trimester.

Skrevet

Hei igjen alle,

Her kommer en liten oppdatering fra meg også.

Kjente mitt første spark i går, har hørt at det kjennes ut som bobler i magen og det merket jeg altså i går på første dag i uke 18. Skal på ultralyd på onsdag og er veldig spent!!

Formen er fin, men hadde en veldig ubehaglig opplevelse på lørdag. Stakk innom butikken for å handle mat til frokost og følte meg plutselig veldig uvel og holdt på å gå rett i bakken. Kassadame spratt opp og hentet en stol og et glass vann til meg. Ringte legen i dag for å høre hva dette kunne være for noe og hun mente jeg hadde hatt for lavt blodsukker siden jeg ikke hadde spist. Svingninger i blodsukkeret merker man mye fortere til når man er gravid, fikk jeg beskjed om.

Så, nå vet jeg at jeg må spise med en gang jeg står opp:-)

Skrevet

Heisann

Da har jeg gått ut i permisjon. Har vært frisk hele svangerskapet, og har jobbet fullt til "the bitter end". Har vært litt sliten til tider - men det har nok mer med kjøp/salg av leilighet, oppussing og flytting å gjøre. Det skal bli litt rart å ha helt fri, som singel har man jo mye av den hverdagslige sosialiseringen på jobb. Holder jeg meg i like fin form må det nok bli en del lunsjavtaler tror jeg :-).

Termin er 11. des, og jeg gleder meg til å se hva som er inni :-)¨

Har kjøpt inn det meste - bestilte vogn fra babyjungle.nl - veldig fornøyd.

Skrevet

Heisann jenter!

En liten oppdatering fra meg:

Da er jeg i siste innspurten! Nå er det bare 9 dager igjen til terminen den1. desember. Jeg går og vagger og venter stor og rund. Lillejenta i magen er mye aktiv om dagen og har ikke lagt seg til ro enda.. Tror hun prøver å sparke seg ut jeg....:)

Alt er klappet og klart og jeg er helt fødeklar, men det spørs om ikke jeg også går over terminen.. Babyen ligger helt etter skjema på vekt, så håper hun kommer snart! Nå vil jeg se henne!:)))

Litt trist har det vært de siste dagene da jeg måtte avlive den ene katten min... Hun har hele livet vært dårlig i magen og urenslig til tider. Men hun har vært en veldig snill pus ellers. Har tenkt i mange år at jeg ikke kunne vaske bæsj etter henne hele tiden, og nå toppet det seg da hun bæsjet i babystolen..Har også vært engstelig for at hun skulle legge seg på babyens ansikt. Hun liker å legge seg oppå det som er varmt og koselig. Så nå var tiden inne, sukk.. Rart hvor glad man blir i disse dyrene.. Nå er det bare den ene katten min igjen, men han går det fint med:) Liker seg mye ute han!

Men nå må jeg tenke på lille snuppa i magen:)

Koselig å lese om alle gravide her inne:)

Klemmer fra fødeklar

Skrevet

Hei og hopp!

oppdatering fra meg også.

Har 11 dager igjen til termin og gleder meg stort! :) Lille erta i magen er ingen liten ert, siden han ligger ganske godt over gjennomsnittet (90% percentilen) i strl og lengde men han er vel skyldt til den ene mammaen da ;)

Han er også ganske så aktiv og roterer seg nedover i bekkenet mitt hver eneste dag. (auauau)

Trist å høre om katten din, Kath! Selv om det kanskje var greit i forhold til babyen som kommer, men allikevel så er det trist å miste et av dyrene sine...

Nå om dagen som jeg er ganske så høygravid, får jeg egentlig alltid bare spørsmålet: "Nå er du lei nå tenker jeg!?"

Men jeg er egentlig ikke det. Jeg nyter å være gravid, selv om jeg gleder meg til å bli kjent med lillefar i magen.

Mange av tankene mine går til alle her inne som jeg ser strever livet av seg for å bli gravide/klare å beholde, og det gjør nok automatisk at jeg også setter veeeldig stor pris på at jeg har et barn i magen. I tillegg så er vel tapet av førstesønnen min også med på å gjøre meg takknemlig for at jeg kunne bli gravid igjen og få et barn til. Et vennepar av meg har slitt så utrolig lenge med å bli gravide og de hadde endelig klart det nå. I går fikk jeg beskjed om at de hadde mistet.... igjen... verden er urettferdig!!

Det var dagens fra meg;)

klem fra

Skrevet

Habe, Kath og Lacey - dere har jo termin omtrent samtidig!

Så spennende : ) Jeg tar meg faktisk i å savne gravidemagen min litt innimellom. Som f eks når jeg setter meg ned ved pc-en føles det som om noe mangler.. Jeg hadde aldri trodd at jeg kom til å savne magen og sparkene, men det gjør jeg altså selv om babyen ligger her ved siden av meg. Det var jo et ork bare å støvsuge på slutten, fordi magen var så stor.

Så det jeg prøver å si er at dere må nyte de siste dagene med magen, dere kommer kanskje også til å savne den : )

Lykke, lykke til alle tre!

Skrevet

Nå er jeg spent på om kath og lacey har født.

Jeg har 11 dager igjen til termin, men vet at jeg ikke må henge meg for mye opp i den datoen. Foreløpig er det bare normale kynnerer på meg, tror nok at jeg kommer til å gå over..lurer på om jeg skal prøve modningsakupunktur- har så innmari lite lyst til å føde i julen,,,

Skrevet

hei jenter! her snegler dagene seg fremover - jeg har termin om 2 dager-med regelmessige kynnere som varer i dagesvis - men enda ikke sett noe baby! hvordan går det med lacy og kath? tror lacy blir satt i gang i morgen om hun ikke allerede har født- spennende :o)

ha en fin dag jenter :o)

Skrevet

Hei og hopp!

Fortsatt like feit som julenissen, men i morgen bærer det avsted på Ullevål for igangsetting. Jeg er ganske så moden og kroppen er visst klar for dette ifølge legen min, så da er det bare å krysse fingrene for at jeg går i fødsel i morgen. Sist gang gikk jeg jo i fødsel i løpet av noen timer, så det er tydelig at kroppen min er mottakelig for stimulering :)

Vi håper i alle fall og krysser fingrene! :)

Fødebaggen er pakket og klar for avreise i morgen, og nervene er vel i grunn i høyspenn!

Kommer med tilbakemeld når erta er ute og vi er kommet hjem. Gleder meg til å høre om dere andre har født også da! :)

Lykke til jenter!

Skrevet

Masse lykke til Lacey! Må si jeg misunner deg litt som har kommet så langt i løpet at du skal få hilse på babyen : )

Jeg er i uke 16 og dagene snegler seg frem mot UL i midten av desember. Er såååå klar for å få vite litt mer om hvem som gjemmer seg i magen min.

Er i mye bedre form også om dagen. Fredag var første arbeidsdag siden børjan av oktober som jeg ikke følte meg sengeklar fra etter lunsj. Så er jeg forhåpentlig ordentlig i gang med det goooode andre trimesteret, om ikke annet.

Lykke til i innspurten dere andre fødeklare også! Skjer mye her inne og ute i verden nå!! Hold oss oppdatert.

Skrevet

Lykke til i morgen Lacy - dette går nok strålende :o))

jeg må si jeg er ganske så misunnelig her jeg sitter tjukk som ei kule :o)

jeg er så klar for å få ut lillemann nå!!

gleder meg til å høre fra deg etter du har født - og at jeg har født innen da jeg og :o)

Skrevet

Her sitter en fødeklar til....6 dager til termin (6.12.09). Ingen tegn til at jeg skal føde i de nærmeste dagene....går sikkert litt over som tidligere. Dette er like spennede hver gang. Lykke til Lacey i morgen....heldig som er snart i mål. Noen andre som skal føde på SØF (Fredrikstad)?

Det blir mange babyer i desember, moro! Snakkes damer!

• 2 uker senere...
Skrevet

Venter og venter - er ikke så god på det gitt. Hadde termin på fredag den 11, og ennå ikke tegn til at den lille prinsen har lyst til å komme ut å hilse på. Skulle så gjerne hatt ham ut en stund før julaften ...

Skrevet

En liten oppdatering til dere alle fra meg: Jeg er litt lenger enn uke 19+3 nå. (Har ikke regnet nøyaktig på det etter at jeg fikk ny termindato nå på torsdag).

Da var jeg nemlig på UL og inni maven min er det action : ) Alt er som det skal være med lille og jeg ble veldig lettet. Jeg hadde nok engstet meg mer enn jeg trodde på forhånd.

Kjønnet kunne vi ikke se, men jeg har en følelse på jente etter denne UL ut fra logikken at en tut burde være synlig i uke 19 +, he-he.

Jeg er i rimelig god form. Litt sliten og en del vondt i korsryggen, men det hører vel med. Magen er godt synlig nå og det er veldig fint, synes jeg. Gleder meg mye over den.

Håper å høre fra alle dere på listen her som går og venter/nettopp har født!

Skrevet

Grattis bumpi-og alle andre gravide selvsagt.

Selv er jeg i min 11 svangerskapsuke, og etter 2 ultralyder ser det nå ut til å endelig gå bra!Jeg er selvsagt redd enda etter 3 ma+sa, men tror dette går bra!

Er foreferdelig kvalm og sliten.Har aldri vært så kvalm i tidligere graviditeter, men det er greitt det-så lenge det kommer en levende baby ut til slutt!

Har forresten byttet nick fra eliza68.

God struttende jul dere alle!

Skrevet

Har du prøvd akupunktur mot kvalmen? Nå kan det jo hende at kvalmen snart gir seg, håper det for din del :), men dersom den ikke gjør det kan jeg anbefale noen nåler. Hjalp godt på meg og flere som jeg kjenner. Gratulerer alle gravide og nyfødte, forresten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...