Gå til innhold

Egen tråd for oss som er gravide

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte det hadde vært koselig om vi kunne følge hverandre litt gjennom graviditeten. Jeg er bare syv uker på vei og har termin 20. april, men har bestemt meg for å tenke positivt og ikkje bekymre meg for SA. Til nå har graviditeten min vært helt fin. Ikke kvalm, litt trøtt, litt vondt i magen, ømme pupper og litt oppblåst mage. Føler nesten av det synes allerede, har faktisk lagt på meg nesten 2 kg, men det må vel heller vere et resultat av god apetitt den siste tiden?

Ellers kan jeg fortelle at jeg var på tidlig ultralyd i uke seks hos en privat gynekolog. Nurket var 6 mm og hjertet slo!! Alt så normalt ut. Hvordan står det til med dere andre her inne?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei hei!

Vi har vel kanskje lov å melde oss inn her vi og :)

Jeg er nå 6+3, med foreløpig termin 29.april.

Var på en ultralyd 6+0 pga liten blødning men da var embryoet bare 2,6 mm og det var ikke muluig å se hjertet. Gynekologen mente derimot at det var akkurat slik det skulle være. Fikk ny time 7+0, så er veldig spent på den.

Vi ble gravide på 4 forsøk med MA, og dette er nå vårt sjette forsøk, og det forsøket som det skal bli baby av! :)

Er forøvrig gift med konemor, og bosatt i Oslo.

Skrevet

Jeg kan jo joine for en liten stund, men det blir ikke det helt store følget. Keisersnitt om 17 dager, og good riddance. Jeg absolutt avskyr alt annet ved graviditet enn resultatet. Men nå er det jo så nær at det er til å leve med, og vi skal jo strengt tatt ikke klage.

Akkurat vært på Riksen for en sjekk, har litt skummelt blodtrykk og skal innom igjen på mandag, men jentungen i magen ser ut til å ha det strålende og veier visst over tre kilo alt. Dessuten er hun skjønt enig med mammaene om at jordmødre er noe herk, og sparker vilt hver gang de setter på CTG for å måle hjertelyd. =)

Skrevet

Heisann jenter!

Bra tråd!:)) Jeg kan jo følge dere siste delen av svangerskapet her. Er 28 uker på vei på mandag, så her skjer det saker og ting!! Magen vokser i en rasende fart, og babyen skal visst nå 28 uker på vei veie ca 1250g og vekten øker med ca 200g i uken.Og hvis babyen skulle bli født nå er det over 90% sjans for at hun skal oveleve. Det er deilig å tenke på. Endelig, og nå gleder jeg meg skikkelig mye og koser meg med daglige spark fra lille snuppa!:)) Kjøper inn litt hver måned av det jeg trenger av utstyr, og ting begynner å komme på plass. Gled dere til siste trimester, det er så koselig, tungt for kroppen, trøtt og hormonell til 1000 he he, men fremfor alt så er det en deilig tid!:))

I dag har jeg gebursdag og skal feire med familie og spise masse kake;))

Skrevet

Gratulerer med dagen da Kath!

Skrevet

Jeg slenger meg på et stykke jeg også. Er 27+2 og har termin 5.desember :)

Er snart forbi 2.trimester allerede og synes tiden egentlig har gått veldig fort denne gangen.

Hadde mye matavresjon og kvalme frem til ca 16 uker, men etter det har jeg hatt det supert noen uker!

I de siste ukene nå har jeg fått ekstremt rastløse ben og kramper. Så mye at jeg måtte sykemeldes en dag i uken slik at jeg kunne ta igjen tapt søvn. Jeg sover lite (les. 2-3 timer) hver natt og blir lett sliten. Jeg ønsker å jobbe så lenge som mulig, og derfor var en dag sykemeldt i uken best for meg. Ellers har jeg ingen nevneverdige vondter annet enn sliten rygg og litt stiv i bekken til tider. Men det er da bagateller i forhold til andre :) Er bare glad jeg er gravid jeg.

Dette er mitt andre barn, så jeg gruer meg heller ikke til fødsel, mer gleder meg egentlig. Også gleder jeg meg til tiden etterpå, at jeg kanskje skal være så heldig å få et friskt barn (ser i alle fall slik ut på kontrollene) og få være mamma litt lenger enn jeg fikk være med første gullgutten vår :)

Skrevet

Hei hei alle sammen!

Jeg vil gjerne bli med her jeg også;)

Jeg er nå 21 uker på vei med en liten donorgutt fra Danmark i magen. Han er aktiv og jeg kjenner liv hver dag=) Han er ett lite donorbarn fra Danmark;)

Jeg har vært ganske så frisk i hele graviditeten og har kunnet glede meg masse over det.

Men det tok litt tid før jeg klarte å forstå at jeg var gravid. He....he....

Jeg er alene med magen fordi min mann valgte å forlate oss når jeg var 11 uker.... Men lillegutt og mamma klarer seg helt topp og nyter livet hver dag=)

Skrevet

Hei!

Henger meg på her jeg også : )

Jeg er 31 uker på vei med en Nordica/CFC-gutt og har termin 8. nov : )

Fra før har jeg en flott gutt på 7 år som ble til ved naturmetoden (samboerskap). Han gleder seg stort til å endelig å få en lillebror! Har fått fødeplass på Rikshospitalet hvor jeg også fødte første gang. Magen begynner å bli stor, og det er litt tyngre å gå gravid denne gangen. Er nok ikke i like god form som jeg var med førstemann, men det er jo heller ikke å forvente.. Er 39 år ung : ) Gleder meg i hvert fall veldig, veldig mye til nurket kommer. Begynner å bli utålmodig allerede..

Har nå nesten alt i hus til babyen. Bestilte TFK joggster twist barnevogn fra Tyskland på www.kiddies24.com, og om alt går etter planen skal jeg få den i løpet av 2 uker. Sparer myyye på å ta den inn derfra. Slipper tysk mva, men må betale norsk mva i stedet ved innførsel. Såvidt jeg har forstått er det ikke toll på barneutstyr fra utlandet. Ellers måtte jeg snekre/tilpasse stellebord da jeg har et ganske knøttis bad, men stor entre. Resultatet ble veldig bra : ) Merker jeg har hatt såkalt redebyggerinstinkt en god stund allerede.. he he

Skrevet

Jeg begynner å lure på om det er innbilning eller hva det er, men magen min er markant større. Går liksom i en bue fra under puppene og ned. Jeg får heller ikke på meg flere av buksene mine. To venninner av meg kunne tydelig se det når jeg holdt opp genseren. Synes dette er fryktelig tidlig? Er 8+1 uker på vei og det begynner vel ikke å synes før tidligst om en måned? Hvordan har det vært med dere andre? Når kunne dere se det?

Skrevet

Jeg er ganske oppblåst føles det som, så vanlige bukser er litt pes. Men så fordrar ikke jeg ting som strammer over magen. Streifet så vidt innom gravid-avdelingen på HM forleden. Bare for å titte. Håper det er en stund til jeg behøver å handle der. :)

Har jo hørt om folk som ikke klarer holde det skjult i tolv uker fordi det synes så godt på magen, tror forskjellene er enorme :)

Skrevet

Hvordan står det til med dere jenter?

Er litt småoppgitt, for jeg har faktisk fått bekkenløsning jeg da.

7+4 uker.

Det er da unødvendig tidlig!

Har fått henvisning til fysioterapaut, og har min andre time der neste uke. Forhåpentligvis klarer hun å gjøre underverker. :)

Har særdeles lite lyst å gå ut i sykemelding nå, er redd det blir lenge til jjeg kommer meg tilbake på jobb. Og jeg har det jo så bra på jobb, (Bortsett fra smertene da)'

Hvordan er det med bumpi? Nesten ikke hørt fra deg etter testinga?

Skrevet

Hei jenter, henger meg på her! jeg er 28+5 i dag med en liten IVF- nordica gutt :o)

Var på ultralyd forrige uke, og han er blitt stor - ca 1350 gram var han allerede:o)

Har fått tilbake svangerskaps kvalmen siste uken - og alt begynner å bli tungt- masse plager! Men jeg skal ikke klage for mye - han er lille drømmeprinsen vår- og vi gleder oss STORT til han skal komme

( termin 2 desember)

Skrevet

Har veldig tro på jevnlig behandling og trening for å forebygge bekkenløsning.. Selv gikk jeg kontinuerlig til massasje - kombinert med en del styrketrening - og har sluppet unna "vondter" hele svangerskapet.. Det kan selvfølgelig hende at jeg hadde sluppet unna uansett - men med den problemryggen jeg normalt har, har jeg nesten vanskelig for å tro det.. (merket forøvrig antydninger til vondt i bekkenet i perioder der jeg hoppet over behandling/trening et par uker.. )

Lykke til med behandlingen! Håper det hjelper på!!!

Skrevet

Hei og hå!

Ja, det ble litt stille fra meg. Var så lei av meg selv og dette styret at jeg ikke har vært så mye her inne. Men nå er jeg back on track : ) Føler vel at jeg ikke hører helt til på denne tråden heller, ennå. Er teknisk sett gravid, men det er ikke helt gått opp for meg ennå at jeg er det : )

Skit med bekkenløsning da! Fikk du henvisning til fysio fra fastlegen? Er det noe man må betale egenandel for eller er det gratis fordi det går under svangerskapsomsorg?

Håper dere som har fått plagene får hjelp av øvelsene.

Skrevet

Hei!

Jeg er veldig spent på hva fysioterapauten kommer til å anbefale av aktiviteter. Er fremdeles i full jobb, og har egentlig lyst å være det så lenge som mulig, men jeg sliter litt desverre. Heldigvis har jeg en fysioterapaut som har fordypet seg i dette med bekkeløsningsproblemer, så hun er flink! :)

Takk for lykkeønsker! :)

Skrevet

Hei bumpi!

Godt å se deg!

Å joda, du hører til her du og, så skremmende det enn kan være. (I know!) Men jeg skjønner også det der med at man blir dritlei styret innimellom. Nå blir det heldigvis lite styr en stund fremover, nå er det "bare" å vente igjen. Skal du ha tidlig ul siden du har hatt ivf? Tar du det her hjemme eller i Køben?

Jeg fikk henvisning til fysio fra fastlegen. Først bare for rygg og hoftesmerter (faktisk fra forrige svangerskap), og da måtte jeg betale egenandel. Men nå har jeg fått henvisning pga bekkenløsning med gangvansker, og da trenger jeg ikke betale. Det er greit, for jeg frykter det blir noen timer med behandling. Kroppen min henger ikke helt sammen slik den skasl alltid, så jeg burde vel egentlig ikke bli sjokkert. :)

Skrevet

Heisann jenter!:))

Ugla: Uff så dumt å få bekkenløsning så tidlig, men bra du har fått behandling allerede.Jeg går også til fysioterapaut for bekkenløsning med gangvansker. Har vært der en gang foreløbig, og skal vel en gang i uken fremover. Det er veldig bra med svømming hvis du klarer det. Og gå en liten tur hver dag på ca 15 min. Ikke løfte tungt, og vær forsiktig med tunge varer når du handler.

Lillebie har gull i magen:o) Jeg har termin 1 desember med ei lita prinsesse i magen!:)) Da er vi rimelig nærme hverandre gitt, blir spennende å se når vi føder.

Jeg har blitt veldig tung og må hvile mye. Må dele opp gjøremålene hver dag, selv om jeg er sykemeldt. Sover dårlig om natten og er ofte på tisseturer.. Og med kiloene så øker appetitten, he he, skummelt.. Prøver å spise sundt og trener svømming, men legger godt på meg av det jeg spiser. Jeg er nok en av de som hvertfall blir 20 kg opp.

Ellers gleder jeg meg kjempe MYE!!:)))

Har begynt å tenke en del over fødsel, og hvilke fødestillinger som er lurt osv. Blir spennende. Er litt nervøs, samtidig som jeg gleder meg.

Utrolig at jeg snart skal få se lille jenta mi!

Jeg er foresten også blitt gravid på Nordica på 3 forsøk.:))

Skrevet

Hvordan går det med deg, Ugla? Bekkenløsning høres ikke godt ut, men får håpe at fysioterapi vil hjelpe.

Jeg var innom www.kiddies.24.com og så på barnevogner, og de så veldig fine ut. Du må si fra når du har fått din, Venusstjernen. Blir spennende å høre om du er fornøyd. Lurer litt på å gjøre det samme selv, men hadde litt problemer med å skille disse vognene fra hverandre i det enormt store utvalget på nettet.

Ellers spiser jeg fortsatt som en hest. Er nå i uke 9+2, er fortsatt oppblåst og føler meg til tider litt smått uvel. Ikke kvalm, men litt uggen. Spesielt på ettermiddagen. Men, bevares, ikke noe å klage over. Har en venninne som spydde hver dag i tre måneder og hun ble helt utstlitt, og gruer seg voldsomt til neste svangerskap.

Håper ellers at det går bra med dere alle her inne. Spennende å følge hverandre å høre hvordan det går.

Skrevet

Heisann!

Med meg går det fint. Tror spiren fremdeles sitter, puppene er småømme og jeg får strekkvondt når jeg reiser meg for brått. Er 5+4 og hjertet skal ha begynt å slå i dag. Det er fint å tenke på. Tror nok jeg kommer til å gå på privat UL i neste uke eller uken etter for å sjekke at alt er som det skal være. Det er på eget initiativ, har ikke hørt noe om at man må ha UL ifm IVF, er det en regel eller et råd man bør følge? Men når jeg tenker meg om så ba Nordica om tilbakemelding etter UL-en jeg skulle ta om tre uker. Skjønte ikke helt hva de mente, for de sa ikke noe om det da jeg var der. UL er kanskje noe Nordica anbefaler etter IVF? Noen som vet?

Ugla: Skjønner godt at du ikke vil ha sykemelding, det må være utrolig kjedelig å gå hjemme. Spesielt nå som det begynner å bli mørkere også. Men vi må jo bare finne oss i det som kommer : ) Bra du har funnet en bra terapeut, håper dere finner ut av det sammen!

Bimsalabim og Kath: Kommer dere ikke på treff nå i september? Jeg har jo ikke vært med siden treffet i november i fjor, da var vi knapt gravide noen av oss. Hadde vært hyggelig å se dere igjen!

Skorpionkvinnen: Spennende å lese om deg som ligger litt foran i løypa. Håper du slipper unna med ”smått uvel”. Det er jo et poeng å glede seg over å være gravid også, og det må være vanskelig med mange plager. Når hadde du første legetime? Om du har hatt en da? Jeg er litt usikker på når jeg bør få meg time.

Lillebie: Håper kvalmen forsvinner fort igjen.

Skrevet

Ehum, jeg ser nå at slik jeg uttrykker meg over her ser det ut som om det er bare to på tråden jeg ønsker å treffe på Oslo-treffen. Det jeg mente å uttrykke var at det hadde vært hyggelig å se de igjen sånn ca ett år etter. Sjølsagt håper jeg i tillegg å få hilse på flest mulig av jentene her på donor-bim : )

Skrevet

Hei, henger meg på et veldig bra initiativ :-)

Jeg er 27+3 (eller noe sånt...) med liten Storkegutt (3.forsøk) Han er en ivrig krabat som turner godt til alle døgnets tider. Jeg har vært uforskammet frisk og rask under hele svangerskapet. Litt trøtt og småkvalm til å begynne med, men det gikk fort over. I sommer var jeg 4 dager på fottur i Jotunheimen inkl Galdhøpiggen. Jeg vet jeg har vært og er veldig veldig heldig, og prøver å ikke ta det som en selvfølge. Nå blir jeg fortere sliten, og magen kjennes som en ballong :-)

For meg har påkjenningen egentlig vært større psykisk. De tre første mnd var jeg veldig usikker på om jeg hadde gjort det riktige, og fornektet nok tilstanden litt. Følte at alle andre var mer entusiastisk enn meg. Men dette endret seg ved ultralyd i 12 uke (duotest). Helt merkelig å se at et 12 uker gammelt foster så ut som et lite barn :-)

Jeg skal føde på Riksen,(termin 11.des) og skal på fødelsforberedende kurs i begynnelsen av oktober. Noen som skal dit?

Lykke til alle sammen, fra shute som snart er ferdig og bumpi som er helt i starten. Kath, jeg tror vi er ganske samtidig er vi ikke?

Skrevet

Jeg har vært til jordmor. Valgte det fremfor å gå til legen. Jordmor er jo "spesialist" på svangerskap og fødsel. I tillegg har jeg en veldig hyggelig fastlege som nå er i permisjon og han som vikarierer for han er

jeg ikke så veldig begeistra for. Så valget var enkelt for meg. Vi snakket en hel time om løst og fast og jeg fortalte endel om fødselskrekken min. Hun fortalte at jeg kunne få en tidlig epidural, trenger ikke å vente til 4 cm åpnig og det beroliga meg litt. Men, det er jo ennå veldig lenge til så jeg har vel fortrengt det litt. Ser heller på mye pent baby-tøy og annet som jeg gleder meg til å handle inn når den tid kommer:-)

bumpi de bump: Jeg skulle veldig gjerne vært med på Oslo-treff, men jeg bor på andre kanten av landet og det blir derfor litt vanskelig i denne omgang. Blir veldig gjerne med en gang senere. Må bare planlegge litt, har mange venner og kjente i storbyen jeg kan bo hos.

Skrevet

Heisann!

Sliter med denne svineinfluensaen jeg da, men nå håper jeg at det går fremover :)

Lillebie: Vi har termin omtrent samtidig vi, men det tror jeg jeg har bemerket før? :)

Ugla: Så synd med bekkenløsning, det er da noe herk! Men godt du har en engasjert fysio med fordypning i dette da, da får du i alle fall godt behandling.

Skrevet

Får slenge meg på jeg også :)

Er 10+2 idag, er vel enda ikke gått opp for meg :) Men må vel snart begynne å tro på det, he he... Skal på første kontroll neste uke, blir spennende å høre hva hun sier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...