Gå til innhold

Hva gjør jeg når en gutt i barnehagen biter??

Anbefalte innlegg

Jenta vår (2 år) begynte i barnehagen for 2 uker siden, merket tidlig at ett av de andre barna (snart 2 år) biter de andre barna. Mange små babyer der som gråt veldig (selvfølgelig) når han biter. Både i går og i dag har han bitt jenta mi. I går så jeg det og fikk tatt han vekk, men skaden hadde allerede sjedd. Hun var veldig lei seg og ville bare hjem etter det. I dag da jeg hentet henne satt hun på en stol og var tydelig lei seg, en barnehage ansatt fortalte at gutten hadde bitt henne igjen i hånda. Hva skal jeg gjøre? De skjenner selvfølgelig på denne gutten, men det hjelper ikke. Jeg kan ikke la jenta mi bli bitt dag etter dag. Hva gjør man med barn som biter?

Fortsetter under...

Ikke noe du som mor kan gjøre med at en gutt i barnehagen biter.

Gi personalet klar beskjed om at du forventer at de følger opp saken og setter inn noen tiltak, (du kan ikke kreve å få vite hvilke tiltak). Og at du følger med på saken, for du synes ikke det er holdbart for din datters del. Dette kan du si på en hyggelig, men bestemt måte- trenger ikke være sint eller noe...

Er sikker på at personalet er like fortvilet som du.

Lykke til!

jeg er 100000000% sikker på at de som jobber i barnehagen gjør ALT de kan for at barnet ikke skal bite. jeg jobber selv ibarnehagen og jeg må si at det er et mareritt når man får et barn som biter. man løper rundt og vokter barnet som biter. men snur man ryggen til i 2 sek fordi et annet barn bak deg falt å slo seg eller noe, så skal du være sikker på at barnet har bitt når du snur deg igjen.

Jeg skal også love deg en ting, og det er at det faktisk mye verre for en mor og far å få høre at barnet har bete gang på gang enn å ha et barn som blir bitt.

DU kan ikke gjøre NOE for at gutten i barneahgen slutter å bite. DU kan IKKE snakke til denne gutten. Det er det KUN personalet som skal gjøre. Du kan jo høre med personalet hva de gjør for at det skal bedre seg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...