Gå til innhold

en tråd for oss som blør(alle slags former)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har brun utflod, krysser fingrene at det går bra. Står jo iveralt at det er ikke uvanlig de første ukene. Er 6 uker...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg også...er ett sted mellom 7 og 10 uker jeg da. Litt brun utflod:-(

Skrevet

jeg kjenner flere som har opplevd dette og fått velskapte barn, så det kan gå bra!

Skrevet

Ja, så lenge det bare er litt bruling utflod får vi bare tro at det går bra:-)

Skrevet

Litt farge på det i dag, men så brunt igjen...

Skrevet

Hei Linnali, har du vurdert å ta hcg prøve? Kan da det med noen dagers mellomrom for å se om det er stigende. Det forteller også ltt om lengde på svangerskapet.

Om jeg fortsatt har blødning til uken kommer jeg til ågjøre det.

Skrevet

I forrige svangerskap så blødde jeg ca en teskje frisk blod. Jeg fikk full panikk og det var rett på legevakten og fikk innvendig UL.

Der så vi et 11 uker gammelt foster med sprellende armer og ben og et hjerte som slo. Det var jo for sent til å være festeblødning, men ingenting var galt.

Senere kunne jeg få litt lyserødt etter sex, men det var kanskje for sensitiv skjede pga graviditeten.

Skrevet

Gulljenta til mamma + spire

var denne tesjeea bare en gang. siver vel ut ca 1 tesje i løpet av en dag... to dager nå, ikke noe økende. tror selv alt er i orden, da jeg svir litt og, tror jeg det er sensitive slimhinner el hva det heter?

Skrevet

Ja dette var bare et engangs tilfelle..

Men kan prøve å oppmuntre deg litt da.

Min mor fant ikke ut at hun var gravid med min bror før hun var 5 mnd på vei. Vel hun har alltid hatt lite menstruasjon, men hun blødde litt regelmessig. En frisk liten gutt fikk hun. :)

Jeg forstår at du er engstelig, og det hadde jeg også vært om jeg skulle begynt å blø nå.

Skrevet

Hei! hopper innom fra 3.trimester for å fortelle min historie... jeg hadde vondt i magen i flere netter i førsten av min graviditet(ca fra 4-7 uker på vei) men det var kun om natten og holdt på i ca 10 min...helt jævlig...da dette roet seg,var da på flere ul og tok hcg prøve hvor de sa at den hadde ikke steget så mye som de hadde ønsket..neivel det var jo litt av et svar og jeg skjønte igrunn ikke en dritt...fikk flere kontroll undersøkelser etterpå som viste at alt sto bra til...men i uke 12-14(mellom der et sted) begynte jeg å blø...noe var bare rosa på papiret,noe brunt(sorry detaljene)den onsdagen....hadde menssmerter helt fra jeg sto opp,skulle hoppe ut av sofaen og snublet i en ledning(falt ikke) og satte meg på do å det bare fossrant!! ferskt blod med litt klumper osv....jeg i panikk og fikk mannen min til å ringe på føden... etter mye om å men så fikk jeg komme inn der(de gidder ikke gjøre noe da man ikke er lenger på vei pga at det er for tidlig til og berge livet uansett) men jeg var hysterisk!kom inn og fikk UL. Alt sto bra til og de trodde det bare var at jeg hadde foran liggende morkake.. nå er jeg i uke 31,magen har kommet(endelig!),venter en jente og alt står bare bra til! så ta det med ro dere!det går så bra!!!:)

Skrevet

Jeg hadde brun utflod i et par dager, og så startet blødningen (litt svakere enn en vanlig mens) som varte i to dager når jeg var ca 5-6 uker på vei.. Var på ferie og ble kjemperedd.. Kom meg ikke til legen før etter ferien.. Da var jeg 7+3 og legen sa at alt var i orden..! Ble selvfølgelig kjempeglad! :-)

Nå er jeg 10+6 og har fått samme type utflod igjen..hmm.. ikke superhappy, men satser på at det går bra igjen.. Skal på svangerskapskontroll hos legen på mandag, så stresser ikke noe mer med det nå da.. Krysser fingrene :-)

Skrevet

da er det over og ut for meg, veldig trist. Har prøvd i over 4 år... men, men, da ble statistikken betraktelig bedre for dere andre, he he. Får bare håpe det blir flere tog.

Skrevet

Det var fryktelig trist, Aureca! Krysser fingrene for st du snart er tilbake igjen. Da skal statistikkene være på din side! Ta vare på deg selv så lenge.

Skrevet

Trist å høre Aureca:(

Nå er det min tur til å blø, er 4+5 i dag. Begynte med litt brun utflod og det var forsåvidt greit. Hadde brun utflod hver dag frem til uke 9 første gangen. Men i dag, etter 3 dager med brun utflod har det begynt å komme en del friskt blod også og litt klumper. Synes plutselig det meste av symptomer er borte også..

Har ingen smerter da, kanskje bittelitt murringer, men ikke noe som gjør vondt.

Skrevet

Hei caffe, slik ble det med meg og.

Anbefaler deg å holde sengen/sofaen og la andre i huset gjøre det som må gjøres.

Jeg har vært alene fra torsdag av med to barn, det ene et nyinnflyttet fosterbarn og har vært superstresset. Barna har merket stresset og trykket på alle knapper, med mine hormoner.... Jeg lå i sengen helt utslått da jeg kjente at kroppen slapp taket. Jeg har født før, det kjentes likt ut inni kroppen min som når vannet gikk...Jeg hadde blødd en god del før jeg kjente dette. Det var ingen tvil for meg hva som har skjedd. Skal til lege i morgen for å få det bekreftet.

Ta det med ro, du har ikke abotert ennå, det kan gå bra. om det er truende abort er det vel 50/50, og jeg har jo bidratt med statistikken på din side!

Ps, jeg ringte legevakten i dag for å høre om hvordan jeg skal forholde meg, ble spurt ut om blødning, mengde, smerte osv. Hun sa at man er gravid inntil det motsatte er bevist, ba meg gå ti lege og få ultralyd i morgen. Selv vet jeg jo at vårt tog er gått for denne gang, men er ikke sikkert ditt er gått :)

Skrevet

Tenkte jeg skulle ringa fastlegen i morgen å få tatt en sånn blodprøve og måle hcg. Siden jeg er så kort på vei, så vet jeg ikke helt om man får sett så mye på en ultralyd.

Man får jo sett om det er noe der kanskje, men ikke om det er noe liv.

Føler ikke at jeg har kjent noe, og har ikke hatt noe smerter, så jeg håper jo selvfølgelig i det lengste.

Kan forresten fastlegen finne ut noe ved en gyn. undersøkelse så tidlig? Er jo da 4+6 i morgen om jeg får time da.

Skrevet

Så trist Aureca :( har vært på din side av statestikken alt for mange ganger og det er utrolig trist, men håper den sitter neste gang..:)

SÅ kjipt at du har begynt og spotte Caffe, jeg har hatt sånne spottinger flere ganger, fikk også beskjed om at det kunne være truende, siste gangen var når jeg gikk med lillegutt og det gikk jo bra...Så ville tatt det med ro og ringt legen i morgen..

Du kan jo få tidlig ul, de kan vel se litt allerede om jeg ikke husker helt feil :)

Skrevet

Ang symptomer så syns jeg at de kommer og går jeg..har iallefall alltid hatt varierende symptomer selv når det gikk bra :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...