Gå til innhold

tips mot strekkmerker??

Anbefalte innlegg

Skrevet

finner ikke igjen en tråd jeg en gang leste om nettopp tips og råd mot strekkmerker eller forebygging av dette??

Noen som har kremer, oljer etc de har god erfaring med og kan anbefale??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dyre kremer hjelper lite. Strekkmerker er mye genetisk. Smør magen godt med krem for fuktighet er bra. Stekkmerrkene er i underhuden..altså det laget som jeg ikke husker hva heter emn som ligger langt nedi. Derfor er det lite å gjøre med.

Skrevet

Det er visst helt umulig å forebygge, noe som ikke hindrer meg i å skulle bruke Clarins sin olje mot strekkmerker. Jeg jobbet i parfymeri for noen år siden og jeg hadde så mange kunder som lovpriste den. Og så synes jeg uansett den lukter godt, så det blir nok fint å smøre seg :)

Skrevet

Det er som nevnt genetisk, og huden strekkes innenfra.. Menh jeg smørte magen, for da ble den god og myk på utsiden. Også drakk jeg masse vann daglig for å "væte" kroppen innvendig.. Fuktighet er bra! :-)

Skrevet

Weleda svangerskapspleie olje har jeg lest mye bra om :) Har kjøpt den selv, å smører daglig, så får vi se da om det hjelper noe :-)

Skrevet

Det er som de sier over her genetisk.

Jeg smørte meg ikke/veldig lite i forrige svangerskap.

Jeg la på meg 18 kilo, hadde en 4,5 kilos klump i magen, høye SF mål, men fikk faktisk ikke et eneste strekkmerke.

Men hvis du ikke er overbevist, så jeg har hørt rykter om at det er mange som bruker en bodybutter-et-eller-annet krem fra Body Shop som de er fornøyde med, den nye Strekkmerkekremen til Dr. Greve, eller en fra Biotherm.

Skrevet

Jeg bruker cocoa-body-butter fra Body shop. Hørte et sted at den var anbefalt. Jeg har både en fet stift som jeg smører rett på magen, og en vanlig krem. Varierer mellom om morgen og kveld hvilken jeg bruker, men føler at den stiften tilfører mye fukt. Når det er sagt forventer jeg egentlig at jeg får strekkmerker. Mamma fikk masse! Men jeg vil jo gjøre det jeg kan, så hvis det kommer strekkmerker allikevel så var det ikke innenfor min kontroll å gjøre noe med det. Smører både morgen og kveld. Drikker masse vann, og tar 2 omega 3-tabletter hver dag. Smører med andre ord både innside og utside.

Skrevet

Min svigerinne har vært gjennom to graviditeter, og har ikke et merke på kroppen. Hun sier at spenol var løsningen for henne, men det kan jo godt være at hun rett og slett ikke har anlegg for det.

Jeg har veldig anlegg for det, er ikke "tykk", men har likevel strekkmerker på bryster og hofter som barnløs på 31 år. En liten pris å betale for lykken når jeg nå endelig er gravid, men jeg skal smøre meg ofte, ikke ta lange, varme dusjer (det tørker ut huden veldig), drikke mye vann og spise omega3, så får vi bare se om det hjelper.

Skrevet

Jeg bestilte på en engelsk nettside. Burt`s bee body butter. lukter godt! Men aner jo ikke om det funker!! Satser på at mamma sine gode gener er på plass og at jeg slipper unna slik som hun!!!

Skrevet

Gjorde ingenting for å forebygge strekkmerker, og fikk heller ikke noen.

Skrevet

Strekkmerker er hormonelt betinget. Enten får du det eller ikke. Hadde det vært et produkt mot det på markedet ville det ikke vært noen i vesten med strekkmerker. Har en onkel som er hudlege som sier at en kan ikke gjør noe for å forebygge. Men det er jo deilig å føle seg vel med gode kremer da så det skader jo ikke.

Skrevet

Jeg smurte meg jevnlig med olje i forje svangerskap og hadde fått fortalt at den skulle hjelpe.. La på meg litt over 20 kg (I think), og hadde ikke et eneste strekkmerke.... før ETTER fødselen. Har fortsatt strekkmerker, ikke mye men de er der.. Plager meg ikke, men målet denne gangen er heller å prøve å legge på meg mindre (for de 20 kg var ikke bare vann og baby for å si det sånn). Er bare 4 uker på vei og begynte strålende med en 200g sjokolade og en pose sørlandschips i helga, så dette ser jo ut til å gå strålende !!!! Nada!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...