JenteBeibi.04.02.09<3 Skrevet 3. september 2009 #1 Skrevet 3. september 2009 Hei jeg har ei jente på 7 mnd. Å jeg har begynt på ta opp 2 fag på skole. Der jeg er 2 timer på skolen hver dag. Jeg har hatt familien min til å ha datteren min de 2 timene. Men nå begynne det å bli litt kluss.. Så dette fungere ikke lengre. Ser da etter en dagmamma eller om jeg skal prøve å få henne inn i barnehage. Hva er positivt og hva er negativt med disse to tingene..? Barnehage er det jo vanskelig å komma inn i nå.. å får nok sikkert ikke plass før til 15.feb ved fristen.
blomstre Skrevet 3. september 2009 #2 Skrevet 3. september 2009 Hei Så på profilen din at du kommer fra stavanger. Hvis du også bor der, så vet jeg at stavanger kommune har egene plasser for studenter. I barnehagen til vesla er ikke denne plassen fylt opp ennå! I tilleg har i allefall en av de nye barnehagene som åpnet i høst ikke fylt opp alle plassene ennå, så ring til barnehagekontoret og sjekk. Ellers har jeg erfaring fra begge deler og vært fornøyd begge ganger :-) Må du ha dagmamma som du ikke kjenner til så spør om referanse fra dagbarna hun har eller har hatt og ring å ta en prat med de foreldrene. Dra på beøk før du bestemmer deg og ikke velg en som har for mange barn... Håper du finner en god løsning :-)
JenteBeibi.04.02.09<3 Skrevet 3. september 2009 Forfatter #3 Skrevet 3. september 2009 Hei. Nei eg bor på Randaberg rett utfor Stavanger Så blir litt langt å ha barnehage.. Ja har nå ei bekjent som jeg gikk på barselgruppe med som er dagmamma. Men er litt usikker.. kanskje du vet er 4000 kr ink mat billig? 100%. Eller er det dyrt?
blomstre Skrevet 3. september 2009 #4 Skrevet 3. september 2009 Hei igjen Nå er det så lenge siden jeg hadde dagmamma til eldste (8 år). Ikke husker jeg prisene, og de har vel sikkert også forandret seg siden den gang. Men husker at de billigste tok samme som kontantstøtten var. Den er vel 3300 nå? Tror foresten Randaberg har godt barnehagetilbud. Da jeg kom tilflyttende til Rogaland midt i barnehageåret (oktober) så fikk jeg tilbud om plass i 3 forskjellige barnehager i Randaberg! Men dette var for en 3 åring, de er vel enklere å få inn tror jeg. Skader uansett ikke å ta en telefon til kommunen :-)
JenteBeibi.04.02.09<3 Skrevet 3. september 2009 Forfatter #5 Skrevet 3. september 2009 oki, da så.. Jeg har snakket med kommunen å de sier at det er utrolig vanskelig å få inn 1åringer og.. Så da er det i vertfall vanskelig å få inn ei på 7 mnd. Så off, vet ikke helt hva jeg skal gjør..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå