Gå til innhold

Slik var min tvillingfødsel:)

spennende!

Anbefalte innlegg

Vannet gikk natt til fredag, men ingen rier begynte ordenlig før neste natt. Hadde 3 cm åpning på natt til fredag, og etter noen skikkelig vonde runder, hadde jeg fortsatt bare 3 cm. Skuffende altså! :)

Ble satt igang med drypp kl. 10 lørdag morgen, og da begynte ting virkelig å skje. Kan jo ikke akkurat si at det ikke var vondt med disse åpningsriene, og etter 6 timer med ganske så intense rier, og når jeg fikk bestemt meg for at jo, jeg vil ha epidural allikevel, kom pressriene, så da ble det ikke noe epidural på meg! Det var en befrielse når pressriene kom, og jeg syns egentlig at disse ikke var så smertefulle.

Lille gutten vår, kom kl. 17.30, og da fikk lillesøster så god plass i magen at hun likesågodt snudde seg med rumpa med. Legen prøvde å snu henne med hendene, og dette gjorde V-O-N-D-T. Tilsutt, etter mange forsøk, endte det med keisersnitt på tvilling to.

Der og da følte jeg litt snytt, fordi jeg hadde født nr 1 på vanlig måte, og ville ikke ikke ikke ha keisersnitt, men det var jo ikke noe å diskutere akkurat.

Har lest at dette skjer ganske ofte med tvillinger, men tenkte at " det skjer sikkert ikke meg" ... Jaja, så mye for den tanken:)

Men nå sitter vi her med to små gullunger, og det er utrolig stort! Verdt hver eneste ri og jobb med keisersnitt i ettertid:)

Tvillingene våre kom i uke 36 + 1, og jeg er veldig glad for at de holdt seg i magen såpass lenge. Vi var på sykehuset 3 uker, fordi de måtte lære seg å spise. Når de kommer før uke 37, regnes de som premature, og de er ikke modne nok til å suge selv fra første stund. Jeg ble også overrasket over at vi må gi de vitaminer og jern to ganger daglig hver dag i ett år fordi de kom før uke 37.

Lykke til dere andre som ennå går og venter:)

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...